بازسازی فضای داخلی هتل مشهور ملکه الیزابت / Sid Lee

بازسازی فضای داخلی هتل مشهور ملکه الیزابت / Sid Lee

بازسازی فضای داخلی هتل : معماران Sid Lee به تازگی بازسازی گسترده ای را برای یکی از معتبرترین هتل های مونترال به پایان رسانده اند؛ آن ها فضاهای عمومی و لابی آن را باز کرده اند تا به جز مهمانان هتل، به تعداد وسیع تری از مشتریان سرویس دهد.

Fairmont، هتل ملکه الیزابت، در ماه ژوئن بعد از یک بازسازی به مدت یک سال که هدف آن مدرن کردن فضاهای داخلی ساختمان بود، مجددا شروع به کار کرد.

این هتل در ابتدا در سال 1958 افتتاح شد و به نمادی از تجملات هتل های نئوکلاسیک اواسط قرن تبدیل شد، و در طول سال ها میزبان طیف وسیعی از افراد مشهور، سران دولت، و شصیت های تجاری بوده است.

این بازسازی توسط یک کنسرسیوم انجام شده است متشکل از معماران Sid Lee و Architecture 49 به همراه پیمانکار اصلی پروژه Pomerleau.

به گفته شریک ارشد Sid Lee، Jean Pelland: ” ما کار طراحی مجدد این هتل را با دیدگاهی بسیار جامع انجام دادیم. هتل به معنای واقعی به شهر باز می باشد و خوشامدگوی تمامی افراد می باشد. ”

وی ادامه داد: ” به طور کلی، این هتل خودش را به عنوان یک مرکز شهری نشان داده است که هم به مشتریان بومی و هم بین المللی خدمات ارائه می دهد. درواقع به عنوان فضای سومی محسوب می شود که افراد می توانند برای انجام کسب و کار، شرکت در مراسم ها و یا لذت بردن از اوقات استراحت خود، به آن مراجعه کنند. ”

در حال حاضر، لابی جدید از ورودی های مختلفی قابل دسترسی است. فضاهای عمومی طبقه همکف، مکان هایی را مخصوص خرید و غذا شامل می شوند. به گفته معماران: ” خدمات تجاری هتل در طبقه همکف در نظر گرفته شده است و همه این فضاهای خدماتی به سمت خیابان باز بوده و به بخشی از فضای پر جنب و جوش مرکز شهر تبدیل شده اند. ”

در طبقات دوم و سوم هتل، سالن های مخصوص جلسات و کنفرانس ها، مشرف به پارک وسیع مونت-رویال در وسط شهر، قرار گرفته اند.

بازسازی فضای داخلی هتلدیزاین اتاق های میهمان نیز به عنوان بخشی از پروژه نوسازی، تغییر کرده است. از جمله سوییت جان لنون و یوکو آنو که در گذشته با عنوان اتاق 1742 شناخته می شد، و این زوج در آن آهنگ ” Give Peace a Chance ” را در سال 1969 و برای اعتراض به جنگ ویتنام، نوشته و ضبط کردند.

طبقه 21 هتل دارای یک سالن نوشیدنی می باشد که هم فضایی باز و هم فضایی بسته را شامل می شود و قبلا Panorama نامیده می شد؛ جایی که میهمانان می توانند از داخل مجموعه ای از فضاهای گوناگون از تماشای مناظر شهر لذت ببرند. به گفته معماران: ” این فضا به عنوان مجموعه ای از سالن های استراحت طراحی شده است که هرکدام دارای محیطی متفاوت و خاص می باشند. ”

زیبایی که با حالتی مدرن از اواسط قرن در ساختمان دیده می شود، به زمان ساخت هتل اشاره دارد. مبلمان های به کار رفته با مدل های مختلف و رنگ های روشن، باعث تولید رنگ در فضا شده اند، و نازک کاری های سفارشی آن مانند برنج و سنگ مرمر در کف و فلزات به کار رفته اند. ” برای تاکید بر میراث مدرنیتی هتل، در دیزاین آن از سبک ها و الگوهایی که در سال های دهه 1960 رایج بوده، الهام گرفته شده است. ”

 

 

 

 

بازسازی فضای داخلی هتل

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: dezeen