ایده های دکوراتیو برای بازسازی سرویس بهداشتی

بازسازی سرویس بهداشتی

ایده های دکوراتیو برای بازسازی سرویس بهداشتی

سرویس بهداشتی یکی از مهم ترین نقاط خانه به شمار می رود که علاوه بر ویژگی کاربردی ای که دارد، با زیبایی و ظاهر خود نیز می تواند در طراحی خانه بسیار تاثیر گذار باشد. اگر چه هنوز برای برخی از افراد این مکان اهمیت چندانی نداشته و با وجود آن که به طراحی تمام خانه توجه می کنند، سرویس بهداشتی را در الویت آخر قرار می دهند، اما شما سعی کنید که از این دسته افراد نباشید و سرویس بهداشتی را در الویت قرار داده و اگر طراحی مناسبی ندارد، هر چه سریع تر به بازسازی آن بپردازید. برای این منظور نیازی نیست که حتما بازسازی و تعمیرات بزرگ انجام دهید، بلکه برخی تغییرات دکوراتیو نیز می توانند سرویس بهداشتی را به مکانی زیبا تر تبدیل کنند. برای آشنایی با ایده های دکوراتیو برای بازسازی سرویس بهداشتی با پویانو همراه باشید:

بازسازی سرویس بهداشتی

اکنون که در آستانه سال جدید هستیم، ایجاد تغییرات در محیطی که در آن زندگی می کنیم، می تواند در کیفیت زندگی ما تاثیر گذار بوده و سال زیبا تری را به همراه داشته باشد. سرویس بهداشتی یکی از مکان های مساعد برای ایجاد تغییرات قابل توجه در خانه به شمار می رود که در ادامه به برخی از این تغییرات خواهیم پرداخت:

  • در سال های اخیر مرمر و بتن به یکی از محبوب ترین پوشش ها برای سرویس بهداشتی تبدیل شده اند و امسال چوب و سرامیک هایی با طرح چوب نیز به این پوشش ها اضافه شده اند. طرح چوب می تواند فضایی گرم به سرویس بهداشتی شما ببخشد.

پوشش ها برای سرویس بهداشتی

  • به غیر از روشویی های استاندارد و معمولی ای که به دیدن آن ها عادت کرده ایم، روشویی هایی که از سنگ مرمر، سنگ کوارتز، مس، شیشه و هر ماده متفاوت دیگری تولید می شوند نیز در سرویس بهداشتی های مدرن از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. استفاده از روشویی های دو قلو در ابعاد متفاوت می توانند در یک زمان نیاز دو نفر را بر طرف کنند.

روشویی های استاندارد و معمولی

  • رنگ های تکراری را برای سرویس بهداشتی فراموش کنید و رنگ هایی مانند زرد، طلایی، مسی، سیاه و برنزی را نیز در این مکان مورد استفاده قرار دهید تا جلوه ای زیباتر و لوکس تر به آن ببخشید.

 رنگ هایی مانند زرد، طلایی، مسی، سیاه و برنزی در سرویس بهداشتی

  • امروزه سیستم روشنایی مورد استفاده در سرویس بهداشتی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و از روش های بسیار کاربردی تری برای این منظور استفاده می شود. برای مثال آینه های چراغ دار، هالوژن های سقفی و روشنایی های چند مرحله ای در طراحی این مکان بسیار کاربردی هستند.

سیستم روشنایی مورد استفاده در سرویس بهداشتی

  • بر اساس بزرگی و ابعاد سرویس بهداشتی می توانید از یک پاف و یا آینه قدی در طراحی آن استفاده کنید. به کار بردن یک آینه قدی در پشت روشویی به جای آینه های کوچکی که در بالای آن ها به کار برده می شوند، می توانند ظاهری بسیار مدرن به این مکان ببخشند که هزینه چندانی هم به همراه ندارند.

بر اساس بزرگی و ابعاد سرویس بهداشتی می توانید از یک پاف و یا آینه قدی در طراحی آن استفاده کنید

  • رنگ آبی یکی از رنگ های محبوب در طراحی سرویس بهداشتی به شمار می رود. می توانید طیف های زیبایی از رنگ آبی مانند رنگ فیروزه ای و یا کبالت را وارد سرویس بهداشتی خود کنید. برای این منظور هم می توانید کاشی ها را تعویض کرده و هم تنها با تغییر حوله ها و اکسسوار های این مکان، به آن رنگ و جلوه ای تازه ببخشید. مطمئن باشید که این تغییر مورد پسند شما قرار خواهد گرفت.

رنگ آبی یکی از رنگ های محبوب در طراحی سرویس بهداشتی

  • نه تنها تنالیته های رنگ آبی، بلکه رنگ های درخشان و رنگ های سبک پاپ آرت نیز در طراحی سرویس بهداشتی بسیار مطرح هستند. رنگ سبز دهه 1970 میلادی را تصور کرده، آن را کمی دراماتیک تر کرده و جلوه ای درخشان تر و لوکس تر به آن ببخشید. تنها روشویی را به رنگی سبز و یا رنگ درخشان دیگری تغییر دهید تا معجزه آن را مشاهده کنید. این راز کوچکی است که می تواند جلوه ای متفاوت به سرویس بهداشتی شما ببخشید.

جلوه ای متفاوت به سرویس بهداشتی

  • امروزه از کاشی ها و سرامیک هایی در ابعاد بزرگ تر در طراحی سرویس بهداشتی استفاده می شود. اگر تصمیم دارید که بازسازی ای اساسی در این مکان انجام دهید، بهتر است که از کاشی و سرامیک هایی در ابعاد غول پیکر استفاده کنید تا جلوه ای مدرن تر، زیبا تر و ظریف تر به سرویس بهداشتی ببخشید.

امروزه از کاشی ها و سرامیک هایی در ابعاد بزرگ تر در طراحی سرویس بهداشتی

  • هر حمام یک استخر آب گرم است! اگر در حمام فضای کافی در اختیار دارید، با قرار دادن یک وان ساده و یا وان جکوزی دار و یک دوش بارانی می توانید خود را داخل یک استخر آب گرم تصور کنید.

 قرار دادن یک وان ساده و یا وان جکوزی دار و یک دوش بارانی

  • اگر رنگ هایی مانند بژ و یا طوسی و یا رنگ های خنثی در سرویس بهداشتی شما رنگ های غالب به شمار می روند، با استفاده از عناصر طبیعی می توانید فضای آن را به طور کامل تغییر دهید. سبد های حصیری، حوله های بافته شده از الیاف بامبو، صابون های طبیعی و گیاهانی با برگ های سبز و بزرگ می توانند فضای هر سرویس بهداشتی ای را به زیبایی تغییر دهند.

 رنگ هایی مانند بژ و یا طوسی و یا رنگ های خنثی در سرویس بهداشتی

  • رنگ های متالیک هم چنان محبوبیت خود را در طراحی داخلی حفظ کرده اند. این موضوع در مورد طراحی و بازسازی سرویس بهداشتی نیز صدق می کند. بعد از رنگ مسی متالیک، رنگ طلایی متالیک پرکاربرد ترین رنگ در طراحی سرویس بهداشتی به شمار می رود. شیر آب، دوش، قاب آینه ها، جا مسواکی و جا صابونی طلایی از جمله عناصری هستند که می توانند جلوه ای زیبا به سرویس بهداشتی بخشیده و شما را با ترند های روز دنیا هماهنگ کنند. ظرافت و زیبایی که این عناصر می توانند به سرویس بهداشتی ببخشند را دست کم نگیرید.

طراحی و بازسازی سرویس بهداشتی

  • ساده ترین راه ایجاد تغییر در بازسازی سرویس بهداشتی استفاده از پوستر هایی با طراحی های متفاوت است. چه طراحی سرویس بهداشتی دارای تم خاصی باشد و چه نباشد، با استفاده از پوستر های دیواری در یک گوشه سرویس بهداشتی می توانید خیلی سریع فضای آن را تغییر دهید. در اینترنت پوستر های متفاوت را جستجو کرده و هر کدام که مورد پسند شما هستند را چاپ کرده و در ابعاد متفاوت و با قاب های رنگی بر روی دیوار سرویس بهداشتی نصب کنید. نه تنها پوستر، بلکه هر نوع عکس و تصویری را می توانید برای این منظور به کار ببرید.

در بازسازی سرویس بهداشتی استفاده از پوستر هایی با طراحی های متفاوت است

  • در بازسازی سرویس بهداشتی اگر توانایی کار هایی هنری دارید، می توانید با خرید رنگ از فروشگاه ها، کابینت سرویس بهداشتی را به هر رنگی که می خواهید تغییر داده و جلوه ای تازه به آن ببخشید. هم چنین استفاده از پرده حمام جدید نیز می تواند فضای این مکان را به شکل قابل توجهی تغیر دهد.

خرید رنگ از فروشگاه ها، کابینت سرویس بهداشتی

  • و در نهایت هیچ گاه گل های تازه و گیاهان را در طراحی سرویس بهداشتی فراموش نکنید. گل ها در هر مکانی که به کار برده شوند می توانند فضایی تازه و فرح بخش در آن ایجاد کرده و جلوه ای زیبا به آن ببخشند. برای این منظور هم می توانید از گلدان های بزرگ با گیاهان سبز و با برگ های پهن استفاده کرده و هم هر چند روز یکبار گل های تازه خریداری کرده و در گلدانی در سرویس بهداشتی قرار دهید.

 در نهایت هیچ گاه گل های تازه و گیاهان را در طراحی سرویس بهداشتی فراموش نکنید

هر یک از این تغییرات در بازسازی سرویس بهداشتی به شما این امکان را می دهند تا به فضایی تازه در سرویس دست پیدا کنید و چه زمانی از آغاز سال نو می تواند مناسب تر برای این کار باشد.