بازسازی خانه Sunlight House Y / معماری NetSpace Design

بازسازی خانه

بازسازی خانه Sunlight House Y / معماری NetSpace Design

بازسازی خانه Sunlight House Y  : صاحب ملک، آقای یو در دوران کودکی در این خانه با پدربزرگ و مادربزرگ زندگی می کرد. این فضا جایی آکنده از خاطرات خوش گذشته است. بعد از گذشت سال ها، آقای یو تصمیم گرفت با مادر و همسرش به خانه برگردد. پس از صحبت مداوم با زوج و مشاهده کل محيط، ما سه مورد مهم را در نظر گرفتیم: سبک اسکانديناوي، عملکرد فضای ذخيره و نور.

معماران: NetSpace Design

موقعیت: منطقه یونگهه، تایوان

سرپرستان: Jun-Cheng Yeh, Jun-Ting Yeh

مساحت: 105.0 m2

سال ساخت: 2018

عکاسان: Frankie F. Studio

بازسازی خانه

خانواده یو بازسازی را بر اساس اصول زیبایی شناسی شمالی می خواستند، یعنی حفظ بیشتر فضاهای داخلی در یک تن روشن از جمله دیوارهای سفید، بلوط، چوب راش، کابینت خاکستری روشن و غیره. در عین حال، راه حل افزایش سرزندگی محیط، استفاده از رنگ های پر جنب و جوش برای چراغ ها و صندلی ها بود.

بازسازی خانه

این خانه که بیش از 30 سال قدمت دارد، مزیتی دارد که بیشتر ساختمان های تایوانی قدیمی فاقد آن هستند – نور طبیعی. بنابراین، کانسپت طراحی اساسا در اطراف نور شکل گرفته است. هنگامی که شما در ورودی ایستاده اید، چراغ خطی جاسازی شده در کابینت نقش هدایت کننده را برای خوشامدگویی به شما به یک اتاق روشن و گسترده ای بازی می کند که از طریق جداکننده های نامرئی به بخش های کوچک تقسیم می شود.

در یک طرف مبل یک فضای سرگرمی وجود دارد که خانواده معمولا اوقات فراغت خود را در آن صرف می کنند. اگر کسی شب اینجا بماند، این فضا بلافاصله تبدیل به یک اتاق مهمان کوچک خواهد شد. علاوه بر این، با توجه به این که خانه 105 مترمربعی برای سه نفر و فرزندان آینده آنها مورد استفاده خواهد بود، فضای ذخیره، موضوع مهمی است که نیاز به یک برنامه دقیق و جامع دارد.

بازسازی خانه

ما ارتفاع این منطقه را همراه با برخی از قسمت های مکانیکال افزایش دادیم تا رویکردی مضاعف ایجاد کرده و به آنها اجازه دهند که اشیای روزانه ، حتی یک میز ماهجونگ را بدون اینکه دیده شوند، نگهداری کنند. خانم یو برای سال ها آرزوی درست کردن خمیر و پختن غذا در یک آشپزخانه مجهز را داشته است. این چیزی است که ما نیز ارزش زیادی برای آن قائلیم، چون می خواهیم این مکان همه را در خانه با هم ارتباط دهد.

بر خلاف رسم عمومی، میز غذاخوری در آشپزخانه وجود ندارد، اما یک جزیره آشپزخانه بزرگ در حدود 240 سانتی متر موجود است. این با انتظارات آن ها از بخش آشپزی، غذا خوردن، کار و همچنین نگهداری لوازم آشپزخانه مطابقت دارد.

بازسازی خانه

در طول فرایند طراحی و بازسازی خانه Sunlight House Y ، ایده اولیه ما این بود که از متریال های نامناسب استفاده نکنیم تا دید وسیع اتاق بسته نشود، و از این رو از یک شیشه کشویی بین آشپزخانه و بالکن استفاده کردیم که چه در حالت باز یا بسته بد نخواهد بود. کاشی های توالت یکی از قسمت های مورد علاقه ما در این پروژه هستند. طوری که الگو را از طریق دیوار به سمت زمین گسترش دادیم، یک تاثیر جذاب و وسیع تر را به ارمغان می آورد.

این خانه یک بار با آقای یو بزرگ شده است و اکنون فصل بعدی داستان را با او شروع می کند. پس از بازگشت از مشغله زیاد، او می تواند از پخت و پز لذت ببرد یا لم دادن روی مبل و نوشیدن یک گیلاس شراب با خانم یو لذت ببرد؛ تعطیلات آخر هفته خود را زیر نور خورشید بگذرانند… هر چیزی که او آرزو کرده است در قالب یک زندگی جدید حاضر است. چیزی از این هیجان انگیزتر هم وجود دارد؟

بازسازی خانه

 

 

 

بازسازی خانه Sunlight House Y

تحریریه پویانو: اکبری

www.archdaily.com