بازسازی خانه متعلق به سبک ادواردین برای موسس برند دوچرخه Rapha / گروه معماری Richard Parr and Associates

بازسازی خانه برای موسس برند دوچرخه Rapha

بازسازی خانه متعلق به سبک ادواردین برای موسس برند دوچرخه Rapha / گروه معماری Richard Parr and Associates

بازسازی خانه متعلق به سبک ادواردین به قدمت یک قرن در لندن شمالی توسط گروه معماری «ریچارد پار» (Richard Parr) و همکاران انجام شده تا خانه‌ای برای بنیانگذار برند دوچرخه «رافا» (Rapha) و خانواده‌اش مهیا گردد.

«سیمون موترام» و همسرش «لوسی» خواهان آن بودند که این خانه متعلق به دوره ادواردین را کاملا از نو بازسازی کنند. این خانه که از دو سو نمای خارجی دارد، واقع در منطقه حفاظتی «میپس‌بری» (Mapesbury) است.

بازسازی خانه برای موسس برند دوچرخه Rapha

هدف آن‌ها بازسازی و تجدید سبک خانه بود تا با نیازهای خودشان و سه فرزندشان مطابق شود. این شامل افزودن یک آپارتمان جدا اما قابل دسترسی برای فرزند اوتیستیک آن‌ها –اسکار- می‌شد، که نیازمند مراقبت‌های ساعتی بود.

 

ریچارد پار، بنیان‌گذار شرکت ریچارد پار و همکاران گفت: «مشتری از ما سبکی معاصر را برای طراحی داخلی می‌خواست که غنی، گرم و شیک باشد، و ویژگی‌های کلیدی ساختمان اولیه را حفظ کند. آن‌ها علاقه‌مند به خروج از این قالب و دستیابی به چیزی منحصربفرد بودند.»

سبکی معاصر را برای طراحی داخلی می‌خواست که غنی، گرم و شیک باشد، و ویژگی‌های کلیدی ساختمان اولیه را حفظ کند

طبق گفته پار، ساختمان نیاز به کار زیادی داشت، چرا که به بنگاه‌ها سپرده شده‌بود و تا حد امکان از آن استفاده شده‌بود.

 

لایه‌بندی اولیه این خانه شامل هفت اتاق خواب، پنج اتاق پذیرش، یک آشپزخانه و اتاق صبحانه، یک اتاق شیشه‌ای بزرگ ساخته شده از PVC و یک باغچه حرس نشده در پشت خانه بود.

 

در بازسازی خانه متعلق به سبک ادواردین ، یک قسمت جدید به پشت خانه افزوده‌شد که شامل یک آشپرخانه خانوادگی جادار، یک فضای غذاخوری و نشیمن و یک اتاق مطالعه می‌شود.

خانه شامل هفت اتاق خواب، پنج اتاق پذیرش، یک آشپزخانه و اتاق صبحانه، یک اتاق شیشه‌ای بزرگ ساخته شده از PVC و یک باغچه حرس نشده در پشت خانه

این تیم همچنین بخشی از فضای داخلی اولیه را انتخاب کرد تا در آن فضایی موسوم به «خانه درون یک خانه» خلق کند. این به اسکار و مراقبینش کمک می‌کرد که فضاهایی جدا از کل ساختمان برای خودشان داشته‌باشند، اما در عین حال ارتباطشان با یکدیگر راحت باشد.

 

پار در مورد جداسازی خانه اسکار گفت: «مشتریان برای اسکار و مراقبینش فضایی اختصاصی را متصور بودند. این مهم بود که این خانه سرویس‌های مدرن و عملکردی داشته‌باشد، که شامل سیستم‌هایی الکترونیکی و آبی قدرتمند و پربازده می‌شد.»

اتاق‌های بازسازی شده در جلوی خانه، نمای ساختمان را بعنوان «یک ویلای ادواردین قابل احترام» بازتاب می‌کنند. با این حال فضاهای جدید در پشت خانه یک زیبایی ساده و به سبک صنعتی را به نمایش می‌گذارند که اشاره به علاقه به دوچرخه دارد که منجر به تاسیس برند رافا توسط سیمون موترام شد.

 

پارا افزود: «نتیجه کار یک خانه است که سبک‌های متضادی را به نمایش می‌گذارد، با فضای جلویی که کاراکتری لطیف دارد و فضای پشتی که حس و حالی صنعتی دارد.»

«این دو سبک متمایز به همراه یکدیگر سبک و کاراکتری غنی خلق می‌کنند که طراحی ساده، امروزی و شهری را با جزییاتی سنتی‌تر تلفیق می‌کند.»

دو اتاق در این خانه به طور اختصاصی بعنوان فضاهایی برای خلوت و استراحت دو مشتری طراحی شدند.

 

یک اتاق طراحی و یک اتاق مستر لوکس دارای سرویس بهداشتی نیز در این پروژه قرار دارند که از سایر بخش‌های ساختمان جدا و منفک اند. این فضاها در راستای تمام طول ساختمان قرار گرفته‌اند و این ویژگی سبب استفاده آن‌ها از نور طبیعی فراوان هردو سمت خانه می‌شود.

اتاق طراحی و یک اتاق مستر لوکس دارای سرویس بهداشتی

مجموعه مصالح بکار رفته در طراحی داخلی این پروژه شامل چوب، آجر و سنگ در کنار سطوحی لوکس‌تر از جمله پارچه‌های رنگ‌شده، صفحات شیشه‌ای، سطوح دیواری پنل‌دار و قالب‌گذاری‌های سنتی می‌شود.

جزییات دیگر شامل قطعاتی می‌شود که بطور اختصاصی توسط طراح به همراه «الکس گادسان» (Alex Godson) طراحی شده‌اند. این قطعات شامل صفحات برنجی حفره‌دار و یک میز غذاخوری خانوادگی می‌شوند.

پار گفت: «این پروژه فضای داخلی آنچنان «تزیین‌شده»ای را عرضه نمی‌کند. لایه‌لندی و راه‌حل‌های معماری هردو ساده و بی‌غل‌وغش هستند، و حتی تا حدودی شجاعانه اند. آن‌ها محیط و حس‌وحال آن را خلق می‌کنند.»

طراحی داخلی این پروژه شامل چوب، آجر و سنگ در کنار سطوحی لوکس‌تر از جمله پارچه‌های رنگ‌شده، صفحات شیشه‌ای، سطوح دیواری پنل‌دار و قالب‌گذاری‌های سنتی

 

 

 

بازسازی خانه متعلق به سبک ادواردین

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: dezeen.com