بازسازی خانه سبک ویکتوریایی در استرالیا

بازسازی خانه سبک ویکتوریایی در استرالیا

بازسازی خانه سبک ویکتوریایی : شرکت معماری Robson Rak، با همکاری شرکت طراحی داخلی Made by Cohen بازسازی معاصر یک کلبه ویکتوریایی را در ملبورن استرالیا انجام داده اند. بعد از ورود به خانه و در راستای درب ورودی، راهرویی وجود دارد که پس از گذشتن از آن می توان فضای اصلی خانه را دید.

در انتهای راهرو سالن نشیمن خانه وجود دارد که پنجره هایی با قاب سیاه رنگ به ارتفاع از کف تا سقف در آن تعبیه شده اند (و همچنین یک در به این شکل) که سالن را با نور طبیعی پر کرده و منظره ای از حیاط خانه را به نمایش می‌ گذارند‌.

داخل حیاط خانه یک دیوار بلند و حصاری سیاه رنگ وجود دارد که حریم خصوصی خانه را در برابر ساختمان های همسایه فراهم کرده است. یک نیمکت پیش ساخته و یک جفت صندلی فضایی را برای استراحت پدید آورده اند. باغچه کوچک حیاط و دیواری از گیاهان گلدانی نیز طبیعت را به این فضا وارد کرده اند.

سالن نشیمن و فضای ناهارخوری و آشپزخانه همگی در یک فضای یکپارچه در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

یک قفسه کتاب در امتداد نیمکت چوبی حیاط در سالن نشیمن وجود دارد و یک شومینه دیواری که درون آن آجری می باشد در مقابل کاناپه سالن نشیمن قرار دارد. فضایی خالی به عنوان فضای جمع‌آوری چوب هم ‌تراز با کابینت هایی که تا داخل آشپزخانه ادامه پیدا کرده اند و در کنار شومینه در نظر گرفته شده است.

میز و صندلی چوبی روشن ناهارخوری در ترکیب با کف سازی، حس گرمی را به فضای تقریبا تمام سفید خانه افزوده است.

در آشپزخانه کابینت های سفید رنگ مینیمال و کاشی های سفید با میز جزیره ای هماهنگ بوده و فضا را روشن و باز نگه داشته اند.

 یک اتاق خواب در کنار راهرو قرار دارد که کمد های ساده، هماهنگ با کابینت های آشپزخانه، درون دیوارهای آن ایجاد شده اند. از طرف دیگر شومینه اصلی به عنوان یک عنصر طراحی در فضا حفظ و نگهداری شده است.

همچنین یک فضای کار در گوشه‌ای دیگر از اتاق طراحی شده است؛ یک میز کار در مقابل پنجره تا فرد بتواند از نور طبیعی بیرون استفاده کند.

تختخوابی رنگی با ابزار و آثار هنری رنگارنگ، معرف اتاق بچه در خانه می باشد.

در حمام کابینت های چوبی با قفسه های باز در یک طرف آن، فضاهایی را برای ذخیره وسایل فراهم کرده اند.

 

 

 

 

بازسازی خانه سبک ویکتوریایی

تحریریه پویانو: جعفری

منبع: contemporist