نکاتی که در هنگام بازسازی آشپزخانه شیک باید مورد توجه قرار دهید

بازسازی آشپزخانه

نکاتی که در هنگام بازسازی آشپزخانه شیک باید مورد توجه قرار دهید

اگر تصمیم به بازسازی آشپزخانه شیک را دارید، پیشنهاد ما به شما آشپزخانه ای مدرن، بهاری و رمانتیک با رنگ های روشن است! اگر فکر می کنید بازسازی بزرگ و اساسی برای شما امکان پذیر نیست، می توانید با تغییرات و اقدامات کوچک نیز آشپزخانه خود را برای فصل بهار و تابستان آماده کنید. با پویانو همراه باشید تا با نکاتی که در هنگام بازسازی آشپزخانه باید مورد توجه قرار دهید بیشتر آشنا شوید:

نکات مهم بازسازی آشپزخانه

امروزه برای بسیاری از ما آشپزخانه دیگر تنها مکانی برای پختن غذا به شمار نمی رود. با تبدیل آشپزخانه ها به مکانی که در آن تمام اعضای خانواده در کنار یکدیگر جمع شده، از دوستان نزدیک در آن پذیرایی شده و اعضای خانواده در کنار یکدیگر به آشپزی کردن می پردازند، جذابیت آشپزخانه های باز و اپن نیز افزایش یافته است.

ممکن است که بخواهید آشپزخانه ای که با تغییر عادت ها تقریبا هر ساعت از روز از آن استفاده می کنید را در فصل بهار و تابستان کمی تغییر داده و هوای تازه این فصل ها را به آشپزخانه خود دعوت کنید.

نورپردازی در آشپزخانه

امروزه آشپزخانه ها نیز با سبک کلی و اساسی طراحی خانه هماهنگ بوده و استفاده از مصالح و بافت های گرم تر و صمیمی تر در این مکان الویت بیشتری یافته است. در آشپزخانه های نسل جدید که با مصالح و عملکرد های جدید غنی شده اند، تلاش می شود تا با حفظ ظاهر مدرن آن ها برای ایجاد هماهنگی میان سبک و مواد به کار رفته، درب کابینت ها، صفحه کابینت ها و فضای میان کابینت ها با یکدیگر سازگاری داشته باشند.

اگر شما هم در بازسازی آشپرخانه شیک می خواهید در فصل بهار و تابستان فضایی دلباز در آشپزخانه خود ایجاد، هم در کابینت ها و هم در فضای میان کابینت ها می توانید از شیشه استفاده کنید. به خصوص شیشه های بازتابنده با چراغ های ال ای دی که در داخل کابینت ها به کار برده می شوند، ظاهر بسیار ظریف و زیبایی ایجاد خواهند کرد. هم چنین درب های شیشه ای با رنگ های روشن هماهنگی زیبایی ایجاد خواهند کرد.

 ظاهر بسیار ظریف و زیبایی

  • ایده های کارآمدی که می توانند به شما کمک کنند

راه ایجاد فضایی بهاری و تابستانه در آشپزخانه، از ایجاد تغییر در مبلمان آشپزخانه عبور می کند! با ایجاد تغییرات کوچک و کم هزینه نیز می توانید این فضا را وارد آشپزخانه خود کنید.

  1. رنگ

تغییر رنگ آشپزخانه می تواند در یک لحظه تمام فضای آن را تغییر دهد. با رنگ هایی مانند سفید و یا رنگ های روشن و هم چنین با استفاده از رنگ های پاستلی می توانید فضایی دلباز در آشپزخانه خود ایجاد کنید. با کمی جسارت می توانید رنگ هایی مانند زرد و آبی را که نمادی از خورشید و دریا به شمار می روند و احساس تابستان را با خود به همراه دارند را نیز وارد آشپزخانه کرده و به فضایی پر انرژی دست پیدا کنید.

تغییر رنگ آشپزخانه

  1. زمین و دیوار ها

نیازی نیست که برای ایجاد تغییر، تمام آشپزخانه را بازسازی کنید. می توانید کاشی دیوار ها را با کاشی های زیبا و شاد تعویض کرده و یا در کفپوش آشپزخانه از کفپوش لمینت و یا وینیل در رنگ های روشن استفاده کنید.

دکوراسیون آشپزخانه

  1. مبلمان

برای ایجاد تغییری قابل توجه در امر بازسازی آشپزخانه شیک ، اگر در این مکان فضایی برای غذا خوردن وجود دارد می توانید میز و صندلی هایی به رنگ های روشن را برای آن انتخاب کنید. اما شاید تعویض مبلمان آشپزخانه کمی دشوار باشد. در چنین شرایطی می توانید تنها رنگ آن ها را به رنگ های روشن تغییر دهید.

مبلمان مناسب آشپزخانه

  1. منسوجات

در انتخاب رومیزی آشپزخانه، دستمال ها، پیشبند، پرده و هر منسوجات دیگری که در این مکان وجود دارند می توانید طرح های گلدار و پارچه های طبیعی مانند کتان را انتخاب کنید.

 

نکته دکوراتیو: اگر آشپزخانه شما فضای کافی دارد می توانید از شلف هایی در اندازه های متنوع در آن استفاده کنید. این شلف ها می توانند فضایی اضافه برای جاسازی اشیاء و یا قرار دادن اشیاء دکوراتیو در اختیار شما قرار دهند. هم چنین تغییر دستگیره های کابینت ها و کشو ها با مدل های جدید گلدار و سرامیکی می تواند فضایی تابستانه و بهاره را در آشپزخانه ایجاد کند.

منسوجات در دکوراسیون آشپزخانه

  • انتخاب سینک

سینک های استیل، گرانیتی، مرمر، کوارتز، روی و حتی سرامیکی از جمله پرکاربرد ترین سینک ها در دنیا به شمار می روند. تقریبا تمام این سینک ها دارای مدل یک لنگه، یک و نیم لنگه و دو لنگه هستند.

سینک های دو لنگه این امکان را به شما می دهند تا در یک لحظه دو کار را انجام دهید؛ اگر یک طرف این سینک ها پر باشد از طرف دیگر آن برای انجام کار های خود می توانید استفاده کنید. اما سینک های یک لنگه نیز به دلیل این که فضای بزرگ تری دارند برای شستن لوازم بزرگ تری مانند قابلمه ها مناسب تر هستند و میتوانند در بهتر شدن بازسازی آشپزخانه خانه به شما کمک کند .

از میان مدل های مختلف سینک ها، سینک های دو لنگه استیل کاربرد بیشتری دارند، زیرا سینک های استیل علاوه بر تمیزی، ماندگاری و مقاومت بیشتری نیز خواهند داشت. سینک های سرامیکی نیز به دلیل زیبایی و تمیزی طرفداران خاص خود را دارند.

سینک های استیل، گرانیتی، مرمر، کوارتز

  • صفحه کابینت ها

  1. سنگ طبیعی

بزرگترین امتیاز صفحه کابینت هایی که از سنگ تهیه می شوند این است که بسیار مستحکم بوده و طول عمر بالایی دارند. صفحه کابینت های مرمری و گرانیت از جمله سنگ های طبیعی به شمار می روند. گرانیت از جمله سنگ های ضد حرارت و مقاوم است که رنگ های بسیار متنوعی دارد. گرانیت سنگی مقاوم است که می توان سال های طولانی از آن استفاده کرد، اما هر چند سال یکبار باید جلا داده شود. سنگ مرمر نیز با تمام ویژگی هایی که دارد اگر در معرض مواد اسیدی قرار بگیرد، دچار آسیب می شود. به همین دلیل در استفاده از آن باید بسیار مراقب باشید.

سنگ طبیعی

  1. چوب

در زمینه زیبایی و طبیعی بودن، چوب بهترین انتخاب به شمار می رود. صفحه کابینت های چوبی دارای ویژگی هایی مانند ماندگاری، کاربردی بودن و طبیعی بودن هستند، اما مهم ترین ویژگی چوب این است که هر چه قدر هم که قدیمی شود، هیچ چیزی از زیبایی و ظرافت آن کاسته نمی شود.  برای ایجاد فضایی بهاره و تابستانه در آشپزخانه، چوب و ارتباط با طبیعت بهترین انتخاب خواهد بود.

 چوب و ارتباط با طبیعت

برای این که فضای آشپزخانه خود را تغییر دهید و در آن تغییری قابل توجه ایجاد کنید، نیازی نیست که تمام فضای آشپزخانه را بازسازی کرده و متحمل هزینه های بالایی شوید. هر یک از سطوح موجود در آشپزخانه، فضای مناسبی برای ایجاد تغییر در این مکان به شمار می روند. پس برای بازسازی آشپزخانه شیک و برای طراحی فضایی بهاره در آشپزخانه فقط کافی است تصمیم بگیرید که می خواهید کدام بخش از آن را تغییر دهید.