بازسازی آشپزخانه با بودجه محدود!

بازسازی آشپزخانه با بودجه محدود!

بازسازی آشپزخانه با بودجه محدود!

آیا می خواهید برخی تغییرات در آشپزخانه ایجاد کرده، اما نمی توانید برای یک تعمیرات کلی و اساسی بودجه لازم را فراهم کنید؟ نگران نباشید؛ این اتفاقی است که ممکن است برای بسیاری از ما رخ دهد. با شرایط اقتصادی کنونی، امکان این که بتوان تمام کابینت ها را تعویض کرده، لوازم برقی جدید خریداری کرده، پوشش دیوار ها و کفپوش را تغییر داده و سیستم های زیر ساختی آشپزخانه را به طور کامل تعویض کرد، اقدام به صرفه ای نخواهد بود و به بودجه ای بالا نیاز خواهد داشت. پس اگر بخواهیم در آشپزخانه تغییرات ایجاد کنیم، چه باید کرد؟ ما در این مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت که با بودجه محدود، بدون نیاز به تغییرات کلی، چگونه می توان با ابداعاتی خلاقانه به آشپزخانه ای جدید دست پیدا کرد. پس اگر به دنبال ایجاد فضایی جدید در این مکان هستید برای بازسازی آشپزخانه با پویانو همراه باشید:

بازسازی آشپزخانه با بودجه محدود!

یکی از راه های کم کردن بودجه، این است که لوازم و مصالحی با کیفیت پایین را خریداری کنید. اما این موضوع را در نظر داشته باشید که از آن جایی که تعمیرات مکانی مانند آشپزخانه کار ساده ای نیست و نمی توان مرتبا این کار را انجام داد، اگر لوازم بی کیفیتی را به کار ببرید که سال ها باید مورد استفاده قرار بگیرند، در زمانی کوتاه دچار مشکلات متعددی خواهید شد. شاید کم گذاشتن در کیفیت و انجام کار به میزان قابل توجهی در بودجه شما صرفه جویی کند، اما باید خود را در مدتی کوتاه برای مواجه شدن با سرامیک های ترک خورده، کابینت های باد کرده و لوله های ترکیده آماده کنید!

یکی از راه های کم کردن بودجه، این است که لوازم و مصالحی با کیفیت پایین را خریداری کنید.

در مورد بازسازی و تعمیرات مکان هایی مانند آشپزخانه و سرویس بهداشتی همیشه بیان می شود که این اقدامات می تواند هم از نظر مادی و هم از نظر روحی، کاری سخت و دشوار باشد. به غیر مسئله مادی، کثیفی، سر و صدا و این که یک مدت نمی توانید از آشپزخانه خود استفاده کنید نیز بسیار آزار دهنده خواهد بود.

به همین دلیل نمی توان به طور مرتب در این مکان ها بازسازی و تعمیرات انجام داد و ممکن است سال ها مجبور به استفاده از یک آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی باشید. به همین دلیل حتی اگر کمی دشوار باشد و به جیب ما فشار وارد کند،  برای این که در آینده با مشکل مواجه نشویم، لازم است که برای بازسازی آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی بودجه کافی در نظر داشته باشیم. اما اگر امکان تهیه چنین بودجه ای وجود نداشته باشد چه باید کرد؟

آشپزخانه مدرن پویانو

در چنین شرایطی کاری که باید انجام دهید این است که بازسازی آشپزخانه را به صورت تکه تکه انجام دهید! یعنی ابتدا نقاط آزار دهنده آشپزخانه را در الویت قرار داده و سپس به دنبال آن همه چیز را تعویض و یا تعمیر کنید. این کار را می توانید به صورت پایبند ماندن به یک طرح در زمان های مختلف انجام داده و یا تنها با تعویض قسمت های پوسیده، از مد افتاده و بخش هایی که مورد پسند شما نیستند و دست نزدن به سایر نقاط این کار را به نتیجه برسانید.

بازسازی آشپزخانه را به صورت تکه تکه انجام دهید

اگر شما نیز با تهیه بودجه کافی دچار مشکل هستید و تعویض و بازسازی آشپزخانه به صورت جداگانه و تکه تکه برای شما مناسب تر خواهد بود، به ایده هایی که در ادامه بیان می شود توجه داشته باشید:

یکی از دلایلی که باعث می شود مکانی مانند آشپزخانه دلگیر به نظر برسد، سیستم نورپردازی نا مناسب است. معمولا استفاده از یک منبع نور مرکزی در سقف آشپزخانه باعث ایجاد سایه های تیره و متعدد می شود و برای کار کردن بر روی کانتر آشپزخانه نور کافی نداشته و باعث ایجاد فضایی خسته کننده و آزار دهنده خواهد شد.

به همین دلیل اولین کاری که می توانید انجام دهید این است که برای ایجاد فضایی دلباز و فرح بخش در آشپزخانه، سیستم نورپردازی ای را ایجاد کنید که نور را به شکلی یکنواخت در آشپزخانه پراکنده و هم باعث زیباتر دیده شدن این مکان شده و هم کار کردن در آن را ساده تر کند. نور پردازی زیر کابینت ها، هالوژن های سقفی و چراغ های دیواری در کنار لوستر مرکزی می توانند فضای کارآمدی را در اختیار شما قرار دهند.

سیستم نورپردازی آشپزخانه را تغییر دهید

  • درب کابینت ها را رنگ کنید

اگر به شما گفته شده است که در صورتی که کابینت ها به طور کامل از چوب طبیعی نباشند نمی توانید آن ها را رنگ کنید، باید بدانید که به شما دروغ گفته اند! با استفاده از رنگ مناسب که می تواند هم رنگ روغنی باشد و هم اسپری رنگ، می توانید به راحتی کابینت ها را رنگ کنید. تفاوتی ندارد جنس کابینت ها از چه باشد. در هر صورت می توانید این کار را انجام دهید.

درب کابینت ها را رنگ کنید

  • دستگیره ها را تعویض کنید

گاهی اوقات تنها توجه به اکسسوار ها می تواند در ایجاد تغییر به شکما کمک کند. در کنار رنگ کردن کابینت ها، تعویض اکسسوار هایی مانند دستگیره کابینت ها و کشو ها نیز می تواند به میزان قابل توجهی فضای آشپزخانه را تغییر دهد. این تعویض اقدامی به صرفه و قابل توجه خواهد بود.

دستگیره ها را تعویض کنید

  • تعویض صفحه کابینت ها

اگر کانتر و یا صفحه کابینت های آشپزخانه دارای ظاهری نا مناسب، پوسیده و یا از مد افتاده هستند، تنها با تعویض این عناصر می توانید تغییر قابل توجهی را در فضای آشپزخانه ایجاد کرده و ظاهری مدرن تر و تمیز تر به آن ببخشید.

تعویض صفحه کابینت ها

  • پوشش دیوار ها را تغییر دهید

یکی از تغییرات زیبایی که می توانید در آشپزخانه ایجاد کنید، تعویض پوشش دیوار ها است. با تغییر در ظاهر و رنگ دیوار ها، به مکانی بسیار تمیز تر  و جدید دست پیدا خواهید کرد. برای این منظور می توانید از رنگ، پانل های دیواری، کاغذ دیواری و یا کاشی های جدید استفاده کنید.

پوشش دیوار ها را تغییر دهید

  • فضای بین کابینت ها را تغییر دهید

ایجاد تغییر بر روی دیوار بین کابینت ها نیز، تفاوت قابل توجهی را در آشپزخانه ایجاد خواهد کرد. برای این فضا می توانید مدل های بسیار خاص و زیبا را انتخاب کرده و یا کاشی های سبک مترو که هرگز از مد نیفتاده و همیشه کاربرد دارند را انتخاب کرده و به کار ببرید. برای فضای بین کابینت ها نیز مصالح و انتخاب های متنوعی در پیش روی شما قرار دارد.

فضای بین کابینت ها را تغییر دهید

  • کفپوش آشپزخانه را تعویض کنید

معمولا آشپزخانه ها دارای فضای زیادی نیستند. به خصوص در خانه های شهری که متراژی کوچک دارند. اما یک مثلی وجود دارد که می گوید در هر شری، یک خیر نهفته است! کوچک بودن فضای آشپزخانه به شما این امکان را می دهد تا با بودجه کم، کفپوش آشپزخانه را تغییر دهید. برای این منظور انتخاب های متنوعی از جمله سرامیک، لمینت ضد آب، کاشی های دست ساز، وینیل، چوب و غیره در پیش روی شما قرار دارند.

کفپوش آشپزخانه را تعویض کنید

اکنون می توانید با دید متفاوتی به آشپزخانه خود نگاه کرده و هر آن چه که نیاز به تغییر دارد و هر آن چه که می تواند باقی بماند را از هم جدا کرده و دست به کار شوید. همان طور که متوجه شدید نیازی نیست که برای بازسازی آشپزخانه، خود را به زحمت انداخته و بودجه زیادی را در نظر گرفته و از نظر زمانی نیز، مدت زیادی را به تعمیرات آشپزخانه اختصاص دهید. تغییرات کوچک، اما قابل توجه می توانند به اندازه یک تعمیرات کلی، در ظاهر آشپزخانه تغییر ایجاد کنند.

بازسازی آشپزخانه

دکوراسیون داخلی پویانو

طراحی داخلی آشپزخانه

آشپزخانه مینیمال

آشپزخانه مدرن

دکوراسیون داخلی مدرن

طراحی داخلی پویانو

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو