باربیکیو در حیاط و بالکن و فضای سبز منزل : همه چیز درباره این اتفاق مهم!

باربیکیو در حیاط و بالکن و فضای سبز منزل : همه چیز درباره این اتفاق مهم!

اجرای باربیکیو در حیاط و بالکن یک اتفاق مهم است؟ چرا که نه! اگر می خواهید تا دل تان می خواهد در فضای سبز حیاط منزل تان خوش بگذرانید، کار گذاشتن یک باربیکیو دقیقا همان اتفاقی است که باید بیفتد. اگر تا الآن به خاطر هر دلیلی دست روی دست گذاشته اید و هنوز یک باربیکیو برای حیاط تان در نظر نگرفته اید، پیشنهاد می کنم بیش تر از این وقت تلف نکنید. شما از داشتن این یک قلم پشیمان نخواهید شد!

وقتی می خواهید یک باربیکیو برای حیاط تان در نظر بگیرید، احتمالا هزاران سوال برای تان پیش می آید. از گازی یا زغالی بودن گرفته تا تجهیزات، محل کارگذاری و هر چیز دیگری که به ذهن تان می رسد. خبر خوش ما برای شما این است که در این مطلب به همه ی این سوالات پاسخ می دهیم. ما سعی می کنیم باربیکیو، نکات مربوط به نصب و اجرای آن و هر چیزی که در این باره اهمیت دارد را با شما در میان بگذاریم تا از انتخاب خود پشیمان نشوید. همراه پویانو باشید.

کدوم مدل اجاق رو انتخاب کنیم؟

این مهم ترین سوالی است که موقع کار گذاشتن باربیکیو به آن برخورد می کنید. چه اجاقی برای باربیکیو مناسب تر است؟

هیچ قانونی وجود ندارد که طبق آن بشود گفت یک مدل خاص بهتر از آن یکی است. این که چه اجاقی به درد شما می خورد، به خود شما بستگی دارد. هر اجاقی خصوصیات خود را دارد و دارای قابلیت هایی است که دیگری ندارد. برای مثال، ممکن است یک اجاق از نظر برخی ها کیفیت بهتری داشته باشد ولی یک نوع دیگر با توجه به این که استفاده از آن راحت تر است، نظر دیگر افراد را جلب کند. به همین خاطر نمی توان با قطعیت گفت که کدام مدل بهتر است. خلاصه، همه چیز به نظر خود شما برمی گردد و در نتیجه، انتخاب گزینه ی مناسب بر اساس اولویت های شما صورت خواهد گرفت.

بهتر است برای این که به بهترین نتیجه برسید، ویژگی های اجاق های موجود و تجهیزاتی که هر یک در بر می گیرند را در نظر بگیرید؛ مزایا و معایب آن ها را به خوبی بررسی کنید و در نهایت، خودتان تصمیم بگیرید که دقیقا چه مدل اجاق برای تان مناسب تر است.

باربیکیو در حیاط و بالکن : اجاق گازی

اگر می خواهید همه چیز در اسرع وقت انجام شود و اصلا فرصت صبر کردن ندارید، اجاق های گازی برای شما مناسب خواهند بود. این اجاق ها خیلی سریع گرم و به همان سرعت هم سرد می شوند. تمیز کردن شان هم خیلی راحت است و خلاصه، کارتان را حسابی راحت می کنند. دیگر ویژگی شان هم این است که بسته به مقدار غذایی که می خواهید بپزید، درجه اش قابل تنظیم خواهد بود.

به سراغ معایب که برویم، اول باید گفت که اجاق های گازی از انواع زغالی گران تر هستند و اگر می خواهید یکی از آن ها داشته باشید، باید هزینه ی بیش تری بپردازید. دیگر این که این اجاق ها به اندازه ی اجاق های زغالی گرم نمی شوند. به عبارت دیگر، نمی توانید کیفیتی را که از یک اجاق زغالی در پخت غذا برمی آید، از این اجاق ها انتظار داشته باشید.

مدل های جدیدتری از اجاق هم وجود دارند که با قابلیت های ویژه شان می توانند به پخت راحت تر غذای مورد نظرتان کمک کنند. نمونه ای از این اجاق ها انواعی هستند که با اشعه ی مادون قرمز کار می کنند. این اجاق ها قادرند غذاهایی را که برای پخت به حرارت بسیار بالایی نیاز دارند به راحتی بپزند. این ویژگی در اجاق های گازی معمولی دیده نمی شود. اگر شما می خواهید غذایی طبخ کنید که به حرارت زیاد نیاز دارد، می توانید یکی از این اجاق ها را تهیه کنید.

اگر می خواهید کباب درست کنید، به شما پیشنهاد می کنم یک جوجه گردان هم برای اجاق تان تهیه کنید. با این کار از سرپا ایستادن و گرداندن سیخ های کباب راحت خواهید شد و می توانید به سادگی کباب ها را بپزید. البته یادتان نرود که برای کار گذاشتن جوجه گردان باید فضای کافی را در اختیار داشته باشید. این فضا به اندازه ی باربیکیوی شما بستگی دارد.

اجاق زغالی

اگر دوست دارید غذا را دودی میل کنید، به سراغ این اجاق ها بروید. اجاق های دودی با سیستمی که در پخت غذا دارند، باعث می شوند غذای شما طعم دودی به خود بگیرد که خیلی ها طرفدارش هستند. از طرف دیگر، اجاق های زغالی از بابت حرارتی که ایجاد می کنند، به انواع گازی برتری دارند و شما خیلی راحت تر می توانید غذای مورد نظر خود را در دمای بالا بپزید. نکته دیگر هم این که این اجاق ها را می توانید با هزینه ی بسیار کم تری تهیه و استفاده کنید.

از معایب این اجاق باید به این مورد اشاره کرد که اگر وقت و حوصله ندارید، احتمالا با اجاق زغالی کنار نخواهید آمد. این اجاق ها خیلی دیر گرم می شوند و برای رسیدن به حرارت کافی و مناسب جهت پخت غذا به زمان زیادی نیاز دارند. سرد شدن شان هم به همین صورت است. همچنین باید گفت که برای تمیز کردن این اجاق ها کمی دردسر خواهید داشت. آخرین نکته هم این که اجاق های زغالی دود بسیار زیادی تولید می کنند. به همین خاطر، اگر از بوی دود بدتان می آید یا نمی خواهید مزاحمتی برای همسابه ها ایجاد کنید، نباید این اجاق ها را انتخاب کنید.

یک سری از اجاق های زغالی هم هستند که به اجاق دودی معروف می باشند. این اجاق ها درب دارند، حرارت بیش تری تولید می کنند و غذا را آهسته می پزند. طی همین فرآیند پخت آرام، غذای شما عطر دود می گیرند.

و اما اگر به دنبال پخت و پز پیتزا هستید، ما به شما فر مخصوص پخت پیتزا را پیشنهاد می کنیم. شما می توانید این فرها را در محوطه ی مخصوص پخت غذا کار گذاشته و با حرارت زیاد آن ها پیتزا و دیگر غذاهای خوشمزه را بپزید.

باربیکیو در حیاط و بالکن رو کجا بذاریم بهتره؟

این هم سوال دیگری است که اکثر شما به دنبال پاسخش هستید. شما می توانید باربیکیو را در کنار فضای نشیمن خود در حیاط در نظر بگیرید، اما از آن جا که فضای پخت و پز تجهیزات و وسایل زیادی را در برمی گیرد، شاید بهتر باشد یک انباری یا فضای بسته را به این کار اختصاص دهید. با این کار می توانید نمای ساختمان و فضای حیاط خود را حفظ کنید.

نکاتی که باید در هنگام انتخاب و نصب اجاق باربیکیو در حیاط و بالکن در نظر بگیرید:

  • اولین چیزی که باید به آن توجه کنید، اندازه ی اجاق است. تعداد افرادی خانواده را در نظر بگیرید و اجاقی تهیه کنید که برای این تعداد مناسب باشد. اگر می خواهید دوستان و آشنایان را مهمان کنید، اجاق مورد نیاز شما بزرگ تر خواهد بود.
  • ضخامت فلز به کار رفته در اجاق را مد نظر قرار دهید. اگر ضخامت آن خیلی کم باشد، آسیب می بیند و حرارت را خیلی سریع تر از دست می دهد. سعی کنید از یک اجاق با ضخامت مناسب استفاده نمایید.
  • استحکام از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار دهید. اجاق گازی که خریده و نصب می کنید، باید محکم باشد و در حین استفاده تکان نخورد تا شما به مشکل برنخورید.
  • وزن اجاق گاز را نیز در نظر بگیرید. هر چه اجاق تان سنگین تر باشد، استحکام بیش تری هم خواهد داشت و کم تر تکان می خورد.
  • قطعاتی که با آن ها کار می کنید هم خیلی اهمیت دارند. این قطعات باید کیفیت و استحکام خوبی داشته باشند، چرا که ممکن است در اثر استفاده ی مکرر آسیب دیده و خراب شوند.
  • اجاق را جایی کار بگذارید که به راحتی قابل استفاده باشد. در صورت انتخاب انواع زغالی سعی داشته باشید موقعیت اجاق تان را به گونه ای تعیین کنید که دود حاصل از آن باعث ناراحتی شما و همسایگان نشود.

 

 

 

باربیکیو در حیاط و بالکن

تحریریه پویانو