اینستاگرامی ترین طراحی داخلی هتل ساحلی با استفاده نئون و رنگ های تند در هاوایی / معماری BHDM

استفاده از نئون و رنگ‌های تند در اینستاگرامی‌ترین هتل ساحلی

اینستاگرامی ترین طراحی داخلی هتل ساحلی با استفاده نئون و رنگ های تند در هاوایی / معماری BHDM

اینستاگرامی ترین طراحی داخلی هتل : استودیوی طراحی BHDM که در ایالات متحده آمریکا واقع است، در بازسازی این هتل در هاوایی جسارت زیادی در بکارگیری رنگ‌ها به خرج داده‌است. در این هتل رنگ‌های تند بعنوان بازتابی از طبیعت غنی و پرگل و گیاه این مجمع‌الجزایر انتخاب شده‌اند تا گردشگران جوان را به آن جلب کنند.

استفاده از نئون و رنگ‌های تند در اینستاگرامی‌ترین هتل ساحلی

هتل ساحلی «وایکیکی» که در ساحل مشهور «هونولولو» قرار دارد، توسط استودیوی طراحی BHDM بازطراحی شد تا تبدیل به « اینستاگرامی ترین طراحی داخلی هتل » در هاوایی شود. با حضور مشتریانی که امروز اینستاگرام نقشی مهم در اهدافشان دارد، تاثیر وجود پس‌زمینه‌ها و فضاهای مناسب عکس‌برداری بر فضاهای داخلی از زمان آغاز اینستاگرام در 2010 رشد چشمگیری داشته‌است.

استفاده از نئون و رنگ‌های تند در اینستاگرامی‌ترین هتل ساحلی

برای این که فضای داخلی این هتل ساحلی برای عکس‌برداری مناسب‌تر شود، تیم طراحی –که توسط «دان مازارینی» طراح سرپرستی شد- مجموعه‌ای از مبلمان و پارچه‌ها را در ترکیبی از تندترین رنگ‌های ممکن انتخاب نمود. این رتگ‌های تند در ترکیب با نقوش استوایی و نقاشی‌های دیواری آمبره، از تمی تبعیت می‌کنند که تیم طراحی آن را «ملاقات طبیعت و نئون» نامیده‌است.

گروه BHDM در طراحی این هتل ساحلی رنگ‌ها و بافت‌هایی را ترکیب کرد

استودیوی طراحی BHDM در بیانیه‌ای گفت: «گروه BHDM در طراحی این هتل ساحلی رنگ‌ها و بافت‌هایی را ترکیب کرد که در طبیعت و زندگی وحشی هاوایی یافت می‌شوند، آن‌ها را از یک فیلتر نئون عبور داد و با یک تم امروزی، به مناظر ویژه و غروب دیدنی هاوایی جان بخشید.»

اینستاگرامی ترین طراحی داخلی هتل ساحلی

از فضای پذیرش که آغاز کنیم، یک فرش به رنگ صورتی تند با یک نشان نئون همراه شده‌است که لفظ «Aloha» با معنای خوشامدگویی را به زبان هاوایی به تصویر می‌کشد. همین فرش تا قسمت سالن لابی ادامه می‌یابد. در لابی این هتل مبلمان با روکش‌هایی به رنگ‌های زرد، فیروزه‌ای، آبی و قرمز مشاهده می‌شوند.

در لابی این هتل مبلمان با روکش‌هایی به رنگ‌های زرد، فیروزه‌ای، آبی و قرمز مشاهده می‌شوند.

پنجره‌های باریک در تمام طول کف تا سقف این فضای بلند کشیده شده‌اند و نقوش برجسته پلی‌استایرن به طول 6.7 متر در دیوارهای سمت مقابل پنجره‌ها به چشم می‌خورد.

در بالای فضا، قفس‌هایی سفیدرنگ از سقف بصورت آویخته قرار گرفته‌اند و خانه ماکت‌های کاغذی پرنده‌های بومی را شکل می‌دهند. در شب، این اجزا به شکل لامپ‌های نئونی در می‌آیند که سالن را با رنگ صورتی و بنفش تزیین می‌کنند.

نقوش برجسته پلی‌استایرن به طول 6.7 متر در دیوارهای سمت مقابل پنجره‌ها به چشم می‌خورد.

راهروهای منتهی به اتاق‌های میهمانان با کاغذ دیواری های گلدار و فرش‌های طرح‌دار تزیین شده‌است. اتاق‌های میهمانان به رنگ‌های غالب صورتی، فیروزه‌ای یا آبی هستند و با ترکیب‌هایی از رنگ‌های دیگر در رختخواب، فرش‌ها، مبلمان و اکسسوری اتاق همراه شده‌اند.

راهروهای منتهی به اتاق‌های میهمانان با کاغذ دیواری های گلدار و فرش‌های طرح‌دار تزیین شده‌است

بر روی دیوار رنگی پشت تخت‌ خواب ها، مدل‌های توپوگرافی مجمع‌الجزایر هاوایی نقشه‌ای را به نمایش می‌گذارند تا با نوشته‌ای به دستخط سرپرست تیم، مازارینی، اشاره به این کنند که «شما اینجایید». سطوح رنگی همچنین در سرویس‌های بهداشتی سفیدرنگ هتل به چشم می‌خورد، از جمله در جاحوله‌ای فلزی حمام که به فرم همان علامت Aloha  (کلمه‌ای در زبان محلی با مفهوم خوشامدگویی) بر دیوار صورتی‌رنگ قسمت پذیرش هتل می‌باشد.

بر روی دیوار رنگی پشت تخت‌ خواب ها، مدل‌های توپوگرافی مجمع‌الجزایر هاوایی نقشه‌ای را به نمایش می‌گذارند

یک استخر بر روی بام و پلکانی که به آن می‌رسند با نقاشی دیواری ای که توسط تیم طراحی انتخاب شده و توسط هنرمند کالیفرنیایی، دی‌جی نف (DJ Neff) اجرا شده‎‌اند، تزیین شده و جانی تازه گرفته‌اند. در عین حال از نورپردازی در این بخش به گونه‌ای استفاده شده که «تجربه استخری رنگارنگ با چشم‌اندازهای وسیع شهر و ساحل» برای میهمانان فراهم گردد.

این استودیو به طور معمول از رنگ‌ها و اجزای قوی و پرمعنا در طراحی‌هایش استفاده می‌کند.

استودیوی معماری BHDM که در سال 2008 تاسیس شده‌است، دفاتری در نیویورک، لس‌آنچلس و نیویورک دارد. این استودیو به طور معمول از رنگ‌ها و اجزای قوی و پرمعنا در طراحی‌هایش استفاده می‌کند.به عنوان مثال می‌توان به هتلی در ساحل میامی اشاره کرد که در آن یک خرس قطبی با توپی ساحلی در دست، در لابی هتل ایستاده‌است.

 

 

 

اینستاگرامی ترین طراحی داخلی هتل

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو/فاطمه زنگی

منبع: DEZEEN.COM