ایده های دکوراتیو برای آشپزخانه زیبا تر

ایده دکوراتیو برای آشپزخانه

ایده های دکوراتیو برای آشپزخانه زیبا تر

ایده های دکوراتیو برای آشپزخانه : اگر می خواهید که آشپزخانه ای بی نقص داشته باشید و در فکر آن هستید که در آشپزخانه خود تغییرات ایجاد کنید، ایده های دکوراتیو آسان و کارآمد می توانند به شما کمک کنند. با توجه به نکات کلیدی ای که در طراحی آشپزخانه وجود دارند می توانید به آشپزخانه ای دست پیدا کنید که به شما حس غرور و زیبایی بخشیده و از آن به عنوان بخشی از محیط زندگی خود برای پذیرایی از مهمان ها استفاده کنید.

آشپزخانه ها معمولا نسبت به سالن پذیرایی و اتاق نشیمن از نور کمتری برخوردار هستند. این موضوع باعث می شود که زمانی که آشپزخانه به درستی طراحی و دکوراسیون نشود، به مکانی دلگیر با انرژی منفی تبدیل شود. برای این که از بروز چنین شرایطی جلوگیری کرده، از نظر زیبایی مکانی بی نقص و از نظر کاربردی آشپزخانه ای کارآمد داشته باشید که کار ها را برای شما ساده تر کند، به ایده ها و توصیه های دکوراتیوی که در ادامه مطرح خواهد شد توجه کنید. با پویانو همراه باشید:

ایده های دکوراتیو برای آشپزخانه ای دلباز

  • ایده های دکوراتیو برای آشپزخانه ای دلباز

اگر می خواهید زمان بیشتری را در آشپزخانه سپری کرده و ساعاتی که در آن سپری می کنید کیفیت بالایی داشته باشند، آشپزخانه را به گونه ای طراحی کنید که دلباز و فرح بخش باشد. برای این منظور ابتدا باید رنگ های روشن را انتخاب کنید، به خصوص رنگ سفید و تنالیته های متنوع آن… آشپزخانه ای که رنگ سفید در آن به عنوان رنگ غالب به کار برده شود و رنگ های سایر لوازم با رنگ سفید هماهنگی داشته باشد، هم مکانی دلباز و روشن خواهد بود و هم فضایی بسیار آرامش بخش ایجاد خواهد کرد.

ایده های دکوراتیو برای آشپزخانه ای دلباز

  • سیستم روشنایی مناسب

نورپردازی آشپزخانه نیز به اندازه رنگ آن اهمیت دارد. سیستم روشنایی و لوستری که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد باید طراحی ای داشته باشد که بتواند تمام نقاط آشپزخانه را به یک میزان روشن کند، هم چنین شدت نور آن نیز باید به اندازه ای باشد که به سلامت چشم ها آسیب وارد نکند. با توجه به این نکات می توانید سیستم نورپردازی مناسبی را در محیط آشپزخانه ایجاد کنید. زمانی که بتوانید یک سیستم نور پردازی کافی را در آشپزخانه طراحی کنید به مکانی بی نقص و زیبا دست پیدا خواهید کرد.

سیستم روشنایی مناسب

  • استفاده از نور طبیعی روز

اگر می خواهید در محیط آشپزخانه فضایی دلباز و فرح بخش ایجاد کنید باید از نور طبیعی روز بیشترین استفاده را ببرید. برای این منظور پنجره ای که در آشپزخانه قرار دارد و نور طبیعی روز را دریافت می کند در صورت امکان باید در بزرگ ترین اندازه طراحی شود. هم چنین پرده آشپزخانه نیز باید با نازک ترین پارچه و یا پارچه توری طراحی شود که بدون این که مانعی در مقابل نور باشد، باعث شود که نور طبیعی وارد آشپزخانه شود. با این روش به آشپزخانه ای دلباز و همراه با نور و روشنایی طبیعی دست پیدا خواهید کرد.

استفاده از نور طبیعی روز

  • کنتراست رنگ های متضاد در آشپزخانه

در دکوراسیون آشپزخانه می توانید از رنگ های متضاد استفاده کنید. فراموش نکنید که برای این که در این مکان میان رنگ ها کنتراست ایجاد کنید باید از رنگ های متضاد به میزان متعادل استفاده کرده و از به کار بردن رنگ های متعدد و بیش از حد دوری کنید. باید رنگ های متضاد به گونه ای در کنار یکدیگر به کار برده شوند که فضایی متعادل ایجاد شده و زیبایی حاصل از کنتراست ایجاد شده در آشپزخانه نمایان شود.

کنتراست رنگ های متضاد در آشپزخانه

  • از رنگ های غیر متعارف دوری کنید

در میان رنگ هایی که برای طراحی آشپزخانه و اشیاء و لوازمی که می خواهید از آن ها استفاده کنید، از به کار بردن رنگ های غیر متعارف دوری کنید و سعی کنید که تا جای ممکن ظاهر یک دست و هماهنگ آشپزخانه را حفظ کنید. برای مثال در آشپزخانه که رنگ های غالب موجود در آن رنگ های پاستلی هستند، به کار بردن یک رنگ نئونی هم ظاهر هماهنگ و زیبای آشپزخانه را خدشه دار کرده و هم باعث آزار چشم ها و ایجاد فضایی آزار دهنده خواهد شد. برای این که به ظاهر یک دست و هماهنگ آشپزخانه ضربه ای وارد نشود از به کار بردن رنگ های نامتعارف دوری کنید.

از رنگ های غیر متعارف دوری کنید

  • کاشی های آشپزخانه

برای دیوار و فضای خالی ای که میان کابینت های بالا و پایین باقی می ماند از کاشی های رنگی، جذاب و زیبا استفاده کنید. کاشی ها از جمله عناصر دکوراتیو و کاربردی آشپزخانه هستند که می توانند انرژی مثبت به فضا بخشیده و باعث ایجاد حس شادی در انسان شوند. به همین دلیل از ویژگی های کاشی های آشپزخانه استفاده کرده و با انتخاب کاشی هایی رنگی و طرح های هماهنگ با کلیت طراحی آشپزخانه، ظاهری زیبا و دلنشین به آن ببخشید.

کاشی های آشپزخانه

  • طراحی های کارآمد و کاربردی برای آشپزخانه

زمانی که می خواهید آشپزخانه را طراحی کنید باید کارآمدی را در الویت قرار داده و طراحی ای را ایجاد کنید که علاوه بر زیبایی، کار شما در آشپزخانه را نیز ساده تر کند. با طراحی های خلاقانه برای کابینت ها هم به آشپزخانه ای کارآمد دست پیدا کرده و هم فضای بیشتری برای جاسازی اشیاء و لوازم خواهید داشت. یک طراحی خلاقانه ای که فضای بدون استفاده در آشپزخانه باقی نگذارد، برای شما این امکان را ایجاد خواهد کرد که به آشپزخانه ای کارآمدتر دست پیدا کنید. هم چنین با این روش به طراحی ای بی نقص برای آشپزخانه خواهید رسید. استفاده بهینه از تمام فضاهای موجود و بی استفاده آشپزخانه ارزش تمام زحمت هایی که برای آن خواهید کشید را دارد. امروزه ترفند ها و ابزار بسیار کارآمدی تولید می شود که به شما این امکان را می دهد تا فضاهای داخل کابینت ها که دسترسی به آن ها دشوار است را به راحتی مورد استفاده قرار بدهید. این روش باعث می شود تا زمانی را که در آشپزخانه سپری می کنید به صورت بهینه تری مورد استفاده قرار دهید.

طراحی های کارآمد و کاربردی برای آشپزخانه

  • استفاده از گل ها و گیاهان طبیعی

بدون شک شما نیز به این موضوع آگاه هستید که استفاده از گل ها و گیاهان طبیعی دارای چنان قدرتی است که به تنهایی می تواند فضای تمام مکان های موجود در خانه از جمله آشپزخانه را نیز به طور کامل تغییر دهد. برای این منظور می توانید از سبزی های خوراکی نیز بهره ببرید. با کاشت سبزی های طبیعی در گلدان های متعدد و قرار دادن آن ها در آشپزخانه، هم ظاهری زیبا و فرح بخش به آشپزخانه بخشیده و هم از آن ها برای آشپزی و پخت غذا استفاده کنید.

استفاده از گل ها و گیاهان طبیعی

تغییرات کوچک اما کارآمد می تواند فضای آشپزخانه را به گونه ای تغییر دهد که به مکانی زیبا و کاربردی تبدیل شده و کیفیت زمان هایی که در آن سپری می کنید را افزایش دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کمی ذهن خلاق خود را پرورش داده و شروع کنید…

 

 

 

ایده های دکوراتیو برای آشپزخانه

تحریریه پویانو