11 ایده طراحی داخلی کارآمد

ایده کارآمد در طراحی داخلی

11 ایده طراحی داخلی کارآمد

در طراحی داخلی، تزئین کردن خانه و ایجاد ظاهری جذاب و قابل توجه در محیط زندگی با استفاده از عناصر دکوراتیو کار بسیار دشواری است. اما روش ها و ایده های عملی و کارآمدی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند و ما در این مطلب چند ایده طراحی داخلی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. با پویانو همراه باشید:

زمانی که نکات کلیدی و سرنخ هایی که در مورد دکوراسیون و تزئینات خانه وجود دارند را مورد بررسی قرار داده و به آن ها توجه کنید، می توانید در محیط زندگی خود شگفتی ها ایجاد کرده و کاری را به نمایش بگذارید که گویی یک طراح حرفه ای آن را انجام داده است. این ایده های ساده و کارآمدی که در طراحی داخلی وجود دارند می توانند شما را به یک دکوراتور حرفه ای تبدیل کنند.

ایده طراحی داخلی

  1. استفاده از چراغ های رنگی در منزل

به جای رنگ هایی که می خواهید برای دیوار های خانه استفاده کنید، می توانید چراغ ها و نور های رنگی را به کار ببرید. به خصوص اگر رنگ چراغی که انتخاب می کنید با رنگ دیواری که قرار است بر روی آن تابیده شود، هماهنگ باشد، باعث خواهد شد تا فضایی تاثیر گذار و زیبا در محیط زندگی شما ایجاد شود. چراغ های رنگی روشی ساده برای افزودن رنگ به دکوراسیون به شمار می روند و به شما این امکان را می دهند تا هر وقت که خواستید به راحتی رنگ آن ها را تغییر داده و جلوه ای تازه به محیط زندگی خود ببخشید.

ایده طراحی داخلی

  1. استفاده از نور طبیعی در فضاهای داخلی

معمولا خانه هایی که به اندازه کافی نور طبیعی روز را دریافت می کنند، دارای محیطی دلباز تر، سالم تر و طبیعی تر هستند. تا جایی که معماری و شرایط خانه اجازه می دهد از نور طبیعی روز بهره مند شوید ، زیرا این موضوع به شما این امکان را می دهد تا طراحی داخلی فرح بخش تر و دلنشین تری را به نمایش بگذارید. هم چنین استفاده از رنگ های روشن در طراحی داخلی، به دلیل این که با نور روز هماهنگی بیشتری دارند به شما این امکان را می دهند تا در فصل تابستان و زمستان محیط فرح بخش تری برای زندگی در اختیار داشته باشد.

برای این که بتوانید از نور روز بهره کافی ببرید، یکی از کار هایی که می توانید انجام دهید استفاده از پرده های نازک است که نور را از خود عبور دهند. هم چنین استفاده از سطوح روشن و براق نیز بازتاب نور را افزایش داده و تاثیر آن را چندین برابر می کنند. فراموش نکنید که هر نوع طراحی ای که در خانه ایجاد کنید، نور طبیعی می تواند آن را از آن چه که هست زیبا تر جلوه دهد.

استفاده از نور طبیعی در فضاهای داخلی

  1. تقسیم بندی فضای خانه

در مکان های وسیع و بزرگ، با تقسیم بندی فضا می توانید محیطی بسیار کاربردی تر را برای خود ایجاد کنید. با تقسیم کردن مکان هایی مانند سالن پذیرایی و یا اتاق نشیمن به فضایی برای نشستن و فضایی برای تماشای تلویزیون و یا غذا خوردن و یا با جدا کردن نشیمن از راهرو های موجود در خانه، فضای کارآمدتری به دست خواهید آورد. برای این منظور می توانید از روش های دکوراتیو برای جدا کردن فضا های مختلف از یکدیگر استفاده کنید. برای مثال یک کتابخانه زیبا و یا یک پارتیشن مدرن می تواند جلوه ای متفاوت به دکوراسیون خانه ببخشد.

  1. هماهنگی رنگ ها در دکوراسیون داخلی

در ایده طراحی داخلی یکی از مواردی که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، هماهنگی رنگ مبلمان با رنگ دیوار ها است. استفاده از رنگ های مشابه و یا هماهنگ می تواند به شما کمک کند تا فضایی زیبا تر را در محیط زندگی خود به نمایش بگذارید. به خصوص اگر به دنبال ایجاد فضایی مدرن هستید، می توانید رنگ های خنثی را در کنار یکدیگر به کار برده و به هماهنگی قابل توجهی دست پیدا کنید.

هماهنگی رنگ ها در دکوراسیون داخلی

  1. لوازم خانگی کوچک

لوازم خانگی و برقی کوچکی که در آشپزخانه به کار می برید، علاوه بر کاربردی که دارند می توانند به عنوان عنصری دکوراتیو بر روی صفحه کابینت ها به کار برده شده و به آشپزخانه رنگ و زیبایی ببخشند. با انتخاب اشیاء رنگی و یا صندلی های رنگی برای آشپزخانه می توانید به این مکان زیبایی بیشتری ببخشید.

لوازم خانگی و برقی کوچکی که در آشپزخانه به کار می برید

  1. طراحی های داخلی

طراحی کابینت های آشپزخانه در دکوراسیون از اهمیت بالایی برخوردار است. کابینت هایی دکوراتیو آشپزخانه، هم این مکان را به محیطی زیبا تر تبدیل کرده و هم باعث می شوند تا به آشپزخانه ای مدرن تر دست پیدا کنید. به خصوص اگر خانه شما دارای نقشه باز بوده و آشپزخانه اپن دارید، به هیچ عنوان تاثیر کابینت ها بر زیبایی محیط را دست کم نگیرید.

طراحی های داخلی

  1. طراحی و اجرای سطوح چوبی

استفاده از طبیعت چوب باعث می شود تا به محیطی زیبا تر و طبیعی تر در خانه دست پیدا کنید. با به کار بردن سطوح چوبی می توانید فضایی فوق العاده را به نمایش گذاشته و محیطی گرم و صمیمی را در خانه ایجاد کنید. برای این منظور هم می توانید از پالت های چوبی بر روی دیوار ها استفاده کرده و هم از مبلمان چوبی بهره مند شوید.

طراحی و اجرای سطوح چوبی

  1. سیستم روشنایی در طرای داخلی

سیستم روشنایی یکی از مهم ترین عناصر در طراحی داخلی به شمار می رود. زمانی که سیستم روشنایی به شکلی مدرن و درست به کار برده شود می تواند فضایی بی نظیر را ایجاد کند، اما همین سیستم روشنایی زمانی که به شکلی نا مناسب طراحی شود می تواند تمام زحمات شما را به باد دهد. پس برای رسیدن به دکوراسیونی بی نقص، به سیستم روشنایی موجود در خانه توجه ویژه داشته باشید.

سیستم روشنایی در طرای داخلی

  1. طراحی سرویس بهداشتی

برای این که سرویس بهداشتی ای با فضای آرامش بخش داشته باشید باید طراحی و دکوراسیونی مناسب را در آن ایجاد کنید. با طراحی مناسب برای سرویس بهداشتی می توانید ارزش دکوراسیون محیط زندگی خود را افزایش داده و به فضایی درمان کننده دست پیدا کنید. شاید سرویس بهداشتی مکانی باشد که درب آن همیشه بسته است، اما فراموش نکنید که زیبایی آن تاثیر مستقیم بر زیبایی محیط زندگی شما دارد. پس در طراحی آن دقت لازم را انجام دهید.

طراحی سرویس بهداشتی

  1. چیدمان تابلو ها و قاب عکس ها

در تمام اتاق های موجود در خانه، قاب عکس ها و تابلو ها همیشه به عنوان عنصری ایده آل در دکوراسیون به شمار می روند. برای مثال با استفاده از تابلو های رنگی و پویا در اتاق خواب ، می توانید هم فضای دلگیر آن را از بین برده و هم به اتاقی مدرن و زیبا دست پیدا کنید. این ویژگی تابلو ها در تمام مکان های خانه تاثیر گذار است. هر چه تابلو ها و قاب هایی که برای آن ها انتخاب می کنید زیبا تر و منحصر به فرد تر باشند، به همان اندازه طراحی داخلی خانه شما زیبا تر و قابل توجه تر خواهد بود.

چیدمان تابلو ها و قاب عکس ها

  1. فضای جاسازی اشیاء در خانه

در یک خانه، فضای کافی برای جاسازی اشیاء بسیار اهمیت دارد. با فضای جاسازی کافی برای اشیاء می توانید به فضایی ساده تر و خلوت تر در محیط زندگی خود دست پیدا کنید. به خصوص در مکان هایی مانند آشپزخانه و سرویس بهداشتی، فضای مناسب برای جاسازی اشیاء هم از نظر کاربردی و هم از نظر زیبایی بسیار تاثیر گذار خواهد بود. هم چنین از این فضا ها می توانید برای نگه داری از گل ها و گیاهان نیز استفاده کرده و زیبایی بیشتری به محیط زندگی خود ببخشید.

فضای جاسازی اشیاء در خانه

 

 

 

 

چند ایده طراحی داخلی

تحریریه پویانو