خود را برای ایجاد تغییرات در دکوراسیون آماده کنید !

خود را برای ایجاد تغییرات در دکوراسیون آماده کنید !

طراحی داخلی موضوعی است که می تواند در اوج پیچیدگی، بسیار ساده باشد؛ یعنی هم یک طراح و فرد حرفه ای می تواند این کار را به درستی انجام داده و هم یک فرد معمولی با دانستن اطلاعات اولیه می تواند تا حدودی محیط زندگی خود را به درستی طراحی کند. در زمینه طراحی داخلی برای افراد غیر حرفه ای، معمولا سوال ها و مشکلات بسیاری وجود دارد. برای مثال این که آیا استفاده از رنگ ‌هایی مانند رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی کار دشواری است؟ و یا این که آیا می توان چندین مبلمان متفاوت در سبک های مختلف را با یکدیگر ترکیب کرد؟ پاسخ بسیاری از این پرسش ها در ایجاد تغییرات در دکوراسیون و عادت‌ های شما پنهان است! یعنی اگر عادت هایی که به آن ها وابستگی دارید را تغییر دهید، می توانید طراحی داخلی و دکوراسیون محیط زندگی خود به طور کامل تغییر داده و به فضای کاملا جدیدی دست پیدا کنید. پس اگر برای تغییرات آماده هستید با پویانو همراه باشید:

طراحی داخلی موضوعی است که می تواند در اوج پیچیدگی، بسیار ساده باشد

در بسیاری از سبک های طراحی داخلی مبلمان و اکسسوار هایی با فرم های متفاوت، رنگ ها و طرح های مختلفی به کار برده می شوند، اما برخی از عادت های کلیشه ای در دکوراسیون داخلی وجود دارند که تغییر دادن آن ها نیاز به صرف زمان دارد.

استفاده از برخی از رنگ ها برای افراد عادت شده است و یا حتی به دلیل این که کاربرد آن ها بسیار ساده است مورد استفاده قرار می گیرند. در حالی که با ایجاد برخی تغییرات در عادت ها، بدون این که نیاز به تغییر سبک خود داشته باشید می توانید فضایی متفاوت را در محیط خانه ایجاد کرده و به فضایی تازه و زنده دست پیدا کنید.

اکسسوار هایی با فرم های متفاوت، رنگ ها و طرح های مختلف

بدون شک  برای این که بتوان یک اتاق تنگ را به فضایی فرح ‌بخش، دلباز و روشن تبدیل کرد، اولین راهی که به ذهن خطور می کند استفاده از رنگی روشن مانند رنگ سفید بر روی دیوار ها، زمین و سقف است. این انتخاب حتی مشکلات معماری مکان را نیز پوشانده و فضایی بدون اشتباه و کامل را به نمایش می گذارد. اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که در چنین اتاقی ایجاد حس عمق بیشتر، اقدام منطقی تری خواهد بود؟

استفاده از یک رنگ تیره مانند طوسی، لاجوردی و یا قهوه‌ ای بر روی یکی از دیوار های اتاق کوچک باعث می شود تا مرز و محدودیت اتاق از بین رفته و یک عمق بی نهایت در فضای آن ایجاد شود. در یک اتاقی که تنها یک پنجره در آن وجود دارد، استفاده از رنگ تیره بر روی دیوار باعث می شود تا توجه ها به منظره بیرونی متمرکز شده و کوچک بودن اتاق کمتر احساس شود. این تنها یکی از اقداماتی است که با ایجاد تغییر در عادت های خود، می تواند فضا و محیط زندگی ما را به طور کامل تغییر کرد.

یک عمق بی نهایت در فضا

  • ۳ نخ کوچک، اما کاربردی در ایجاد تغییرات در دکوراسیون :

اگر چه در یک واحد آپارتمانی کوچک، ابعاد مبلمان اهمیت بسیاری دارد، اما هیچ قانون مطلقی وجود ندارد که بگوید تمام لوازم به کار برده شده در این مکان باید در اندازه های کوچک باشند. چند عدد اکسسوار و مبلمان بزرگ می‌توانند فضای اتاق را به طور کامل تغییر دهند…

  • در یک اتاق خواب کوچک استفاده از تاج تخت خواب باعث می شود تا ارتفاع اتاق بلندتر احساس شود.
  • با حذف کردن میز جلو مبلی و میزهای عسلی در اتاق نشیمن، می توانید فضای کافی برای یک کاناپه بزرگ و حجیم ایجاد کنید.
  • استفاده از چراغ های دیواری بزرگ به جای لوستر های سقفی و آباژور ها باعث می شود که یک سبک منحصر به فرد در خانه ایجاد شود.

استفاده از تاج تخت خواب باعث می شود تا ارتفاع اتاق بلندتر احساس شود.

  • نکات مختصر در مورد ایجاد تغییرات در دکوراسیون

می توانید عادت های خود را که باعث خسته ‌کننده شدن یک مکان می شوند، با جزئیات و راه حل های متفاوت تغییر دهید…

عناصر قدیمی و جدید با یکدیگر ترکیب کنید: اگر در یک خانه قدیمی مربوط به ۷۰ سال پیش زندگی می کنید چند مبلمان که بازتابی از آن دوره هستند را با فرش ها، اکسسوار ها و چراغ های مدرن ترکیب کنید. اما اگر در یک خانه جدید تر زندگی می کنید می توانید مبلمان مدرن را با یک فرش سنتی و آینه های آنتیک ترکیب کرده و کامل کنید.

نکات مختصر در مورد ایجاد تغییرات

از رنگ ها به درستی استفاده کنید: از رنگ های پاپ و درخشان کمتر استفاده کنید، زیرا ممکن است خسته کننده باشند. شاید این موضوع تا حدودی درست باشد که اگر در مقابل یک دیوار قرمز رنگ از مبلمان و اکسسوار های زرد و نارنجی استفاده کنید، یک فضای جادویی در محیط خانه ایجاد خواهد شد، اما با این وجود خود را مجبور به این کار نکنید و در نهایت سه رنگ را انتخاب کرده و در طراحی داخلی به کار ببرید.

از رنگ ها به درستی استفاده کنید

فلزات متفاوت را با هم ترکیب کنید : از نظر بسیاری از افراد، ترکیب فلزات متفاوتی مانند نقره و برنز و طلا و مس با یکدیگر باعث ایجاد فضایی شلوغ و به هم ریخته می شود، اما اگر در کنار آینه های طلایی رنگ، چراغ های دیواری نقره ای سبک وینتیج را به کار برده و یا اگر در آشپزخانه مدرن، لوستر مسی را در کنار سطوح استیل به کار ببرید، کسی اعتراضی نخواهد کرد.

فلزات متفاوت را با هم ترکیب کنید

استفاده از طرح های کودکانه : فکر نکنید که طرح های کودکانه تنها متعلق به فرزندان شما بوده و تنها می‌توانند در اتاق آن ها مورد استفاده قرار بگیرند. استفاده از طرح های بامزه و جذاب کودکانه در محیط های جدی تر خانه و اتاق نشیمن نیز می‌تواند جلوه ای صمیمی و دوستانه به آن بخشیده و لحظات حضور شما در آن اتاق را لذت بخش تر کند.

استفاده از طرح های کودکانه

استفاده از میز سرو : بسیاری از ما تصور می کنیم یک میز سرو غذا و نوشیدنی تنها متعلق به خانه های شاهانه و مجلل است که دارای میز های غذا خوری چندین نفره هستند و نمی توان از آن ها در خانه های کوچک استفاده کرد. اما در واقع می توان این میز های سرو را به عنوان یک عنصر دکوری و یا حتی کاربردی در خانه های کوچک نیز به کار برد. می توانید در طبقه بالای این میز یک آباژور و یا اکسسوار تزیینی قرار داده و از طبقات پایین آن برای نگه داری از لوازم کاربردی دیگر استفاده کنید.

استفاده از میز سرو

استفاده از یک لوستر زیبا برای ایجاد تغییرات در دکوراسیون : یک لوستر زیبا، هم به مکان ارزش بیشتری بخشیده و هم فضای روشن تری در آن ایجاد کرده و حتی می‌تواند یک نقطه کانونی را به نمایش بگذارد. اما لوسترهای سقفی گاهی اوقات باعث ایجاد سایه های نامطلوب بر روی دیوار ها شده و مانع از جلوه مناسب رنگ و سبک خانه می شوند. به همین دلیل مجبور نیستید که حتماً از لوستر های آویز سقفی استفاده کنید؛ لوسترهای دیواری، آباژورهای ایستاده و رومیزی نیز از جمله منابع روشنایی بخشی هستند که می توانید با استفاده از آن ها فضای مورد نظر خود را ایجاد کنید.

استفاده از یک لوستر زیبا

گاهی اوقات تنها تغییر دادن برخی عادت های ساده و معمولی می تواند فضای کاملا متفاوت و منحصر به فردی را به محیط زندگی شما ببخشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کمی خلاقانه تر فکر کرده و از تجربه کردن تغییر دکوراسیون جدید هراس نداشته باشید. مطمئن باشید که در نتیجه به فضایی زیباتر و جذاب تر برای زندگی دست پیدا خواهید کرد…