اکسسوری سرویس بهداشتی

اکسسوری سرویس بهداشتی !

شاید برای برخی از خانواده های ایرانی، سرویس بهداشتی و طراحی آن، موضوع مهمی به نظر نرسد، اما در واقع سرویس بهداشتی یکی از مهم ترین نقاط خانه به شمار رفته و مانند هر اتاق دیگری، علاوه بر کاربردی بودن و راحتی، نیاز به ظاهری زیبا و شیک دارد. زیرا نامناسب بودن و ظاهر معمولی سرویس بهداشتی بر روی ظاهر تمام خانه تاثیر گذار خواهد بود. به همین دلیل باید به طراحی و دکوراسیون این مکان توجه ویژه ای داشته باشید. یکی از مواردی که امکان ایجاد حمام و دستشویی ای زیبا را در اختیار شما قرار می دهد، استفاده از اکسسوری سرویس بهداشتی است. برای آشنایی با این اکسسوار ها با پویانو همراه باشید:

اکسسوری سرویس بهداشتی

وجود لوازم و اشیاء محدود در سرویس بهداشتی باعث می شود تا در زمینه دکوراسیون و طراحی این مکان، انعطاف پذیری زیادی وجود نداشته باشد. البته با طراحی های زیبای کابینت روشویی، کمد ها، سینک روشویی، شیر آب ها، دوش و مدل کاشی ها می توان سرویس بهداشتی ای زیبا و شیک را ایجاد کرد، اما تمام این عناصری که به آن ها اشاره شد دارای کاربرد مشخصی بوده و همین موضوع باعث می شود تا طراحی آن ها محدود تر باشد و برای مثال مانند لوازم اتاق نشیمن دارای تنوع نا محدود نیستند.

به همین دلیل در چنین شرایطی، اکسسوار های کامل کننده از جمله عناصر مهمی به شمار می روند که می توانند فضای سرویس بهداشتی، سبک و ظاهر آن را مشخص کنند. یعنی با انتخاب اکسسوار های مناسب و درست می توانید سرویس بهداشتی خود را به مکانی راحت، زیبا، شیک، مینیمال و یا مجلل تبدیل کنید.

اکسسوری سرویس بهداشتی

البته فراموش نکنید که اکسسوری سرویس بهداشتی نیز دارای کاربرد هستند و این کاربرد زمانی که با زیبایی ترکیب شود، به وسیله ای بی نقص تبدیل خواهد شد. به همین دلیل زمانی که می خواهید اکسسوار های سرویس بهداشتی را انتخاب کنید باید بسیار دقیق و با توجه ویژه این کار را انجام دهید.

در انتخاب اکسسوار برای سرویس بهداشتی معمولا رنگ یک گزینه مهم به شمار می رود. رنگ عناصر موجود طراحی در سرویس بهداشتی مانند کاشی ها، کابینت روشویی و سایر موارد بر روی رنگ اکسسوار ها تاثیر گذار خواهد بود و با انتخاب اکسسوار مناسب می توانید ظاهری زیبا و جدید به سرویس بهداشتی خود ببخشید.

انتخاب اکسسوار برای سرویس بهداشتی

  • احتیاجات خود را در اکسسوری سرویس مشخص کنید

زمانی که می خواهید برای سرویس بهداشتی اکسسوار انتخاب کنید، ابتدا باید احتیاجات و نیاز های خود در این مکان را مشخص کرده و سپس به زیبایی توجه کنید. اندازه سرویس بهداشتی و فضای خالی موجود، در مشخص کردن اکسسوار های مورد نیاز نقش مهمی را ایفا می کند. اگر سرویس بهداشتی دارای فضای کوچکی باشد، استفاده از اکسسوار های متعدد می تواند فضا را شلوغ و کوچک تر جلوه دهد و بدون شک شما نیز علاقه ای به ایجاد چنین فضایی نخواهید داشت.

عکس این موضوع نیز صادق است؛ یعنی در سرویس بهداشتی بزرگ نیز لازم است که فضاهای خالی را با اکسسوار پر کنید، در غیر این صورت فضایی بسیار خسته کننده و خالی ایجاد خواهد شد. اگر به فضاهای مینیمال علاقه مند هستید و نمی خواهید فضای سرویس بهداشتی را پر کنید، اکسسوار های ساده و به دور از تزئينات، می توانند انتخاب مناسبی به شمار روند. گیاهان زنده و گلدان های بزرگ یکی از بهترین انتخاب ها برای پر کردن فضای سرویس بهداشتی به شمار می روند.

 برای سرویس بهداشتی اکسسوار انتخاب کنید

  • برای هر رنگ سرویس بهداشتی اکسسواری با کدام رنگ مناسب است؟

همان طور که قبلا نیز اشاره شد، در انتخاب اکسسوار های سرویس بهداشتی، رنگ نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. حوله ها، پادری  و آینه ها در راس اکسسوار های مهم و کاربردی در سرویس بهداشتی قرار دارند. به همین دلیل برای ایجاد تعادل و ارتباط میان رنگ ها، باید به رنگ این عناصر اهمیت بیشتری داده شود. در سرویس بهداشتی هایی که رنگ های تیره در آن حاکم هستند، در اکسسوار ها باید انتخاب هایی را انجام دهید که فضا را دلباز تر و روشن تر جلوه دهد و فراموش نکنید که برای این منظور، سطوح براق و بازتاب دهنده نور بهترین انتخاب به شمار می روند.

آینه ها و قاب آن ها در سرویس بهداشتی های تیره رنگ، بر روی نور موجود تاثیر گذاشته و فضایی دلباز تر ایجاد می کنند. هم چنین به بازتاب فضای صاحب سبک و اصیل رنگ تیره نیز کمک خواهند کرد. آینه های بزرگ با قاب های نقره ای و براق، در سرویس بهداشتی ای با رنگ تیره نتایج موفقیت آمیزی را به همراه خواهند داشت.

برای هر رنگ سرویس بهداشتی اکسسواری با کدام رنگ مناسب است؟

معمولا در مورد رنگ پادری های سرویس بهداشتی نمی توان تصمیم درستی را اتخاذ کرد. در حالی که می توان پادری را عنصر متصل کننده زمین به دیوار ها، دیوار ها به دوش و دوش به روشویی معرفی کرد. به همین دلیل می توانید رنگ پادری را به شکلی انتخاب کنید که رنگ سایر عناصر موجود در سرویس بهداشتی را به یکدیگر مرتبط کند. انتخاب رنگ مشابه و یا نزدیک به رنگ زمین برای پادری، معمولا انتخاب نامناسبی بوده و نتایج خوبی به همراه ندارد.

بهتر است رنگی را برای پادری انتخاب کنید که خود را بر روی زمین نشان داده و با سایر عناصر موجود ارتباط بر قرار کند. برای مثال اگر سرویس بهداشتی شما دارای کفپوشی روشن و دیوار هایی تیره رنگ است، انتخاب رنگ تیره برای پادری می تواند جلوه ای زیبا به آن ببخشد. زمانی که صحبت از پادری می شود معمولا پادری های چهارگوش و تک رنگ به ذهن خطور می کنند، اما اگر می خواهید سرویس بهداشتی کوچک خود را به شکلی ساده و مدرن تزئین کنید، می توانید پادری هایی با فرم ها و رنگ های متفاوت را به کار ببرید.

رنگ پادری های سرویس بهداشتی

  • عناصر روشنایی بخش در سرویس

ممکن است برخی افراد تصور کنند که چراغ ها و عناصر روشنایی بخش در میان اکسسوار های سرویس بهداشتی به عنوان عنصری مهم به شمار نمی روند، اما طراحان حرفه ای در طراحی این مکان به نوع و طراحی عناصر روشنایی بخش و نورپردازی اهمیت ویژه ای می دهند، زیرا حتی نوع لامپ و مدلی که از آن استفاده می کنید، عنصر بسیار قدرتمندی است که می تواند فضای سرویس بهداشتی را به طور کامل تغییر دهد. در واقع انتخاب عناصر روشنایی بخش را باید بر اساس ابعاد سرویس بهداشتی انجام داده و برای این منظور  می توانید از چراغ های دیواری، لوستر سقفی و یا آباژور استفاده کنید.

در سرویس بهداشتی بزرگ با استفاده از لوستر سقفی مجلل می توانید ظاهری با شکوه به آن بخشیده و یا با استفاده از چراغ های تزئینی مدرن، فضایی امروزی تر در سرویس بهداشتی ایجاد کنید. در سرویس بهداشتی های کوچک لازم است که در قسمت روشویی، روشنایی ای کارآمد ایجاد کنید و برای این منظور می توانید چراغ های دیواری را در اطراف آینه به کار برده و فضایی زیبا و منحصر به فرد ایجاد کنید. استفاده از دو چراغ دیواری در اطراف آینه، نور مناسبی ایجاد کرده و کاربرد آینه را مناسب تر خواهد کرد.

عناصر روشنایی بخش در سرویس

در راس اکسسوار های تاثیر گذاری که بسیار دکوراتیو بوده و زیبایی سرویس بهداشتی را کامل می کنند، تزئینات دیوار ها قرار دارد. معمولا سرویس بهداشتی کوچک ترین اتاق خانه به شمار می رود که دارای فضای محدودی است و به همین دلیل در بسیاری از موارد استفاده از اکسسوار هایی که فضا را اشغال می کنند برای دکوراسیون سرویس بهداشتی امکان پذیر نیست.

اما عناصر تزئینی و دکوراتیوی مانند تابلو ها، عکس ها، نوشته ها، پوستر ها و یا هر وسیله دکوراتیوی که بر روی دیوار ها کاربرد داشته باشد، انتخاب مناسبی برای سرویس بهداشتی به شمار می رود. گاهی حتی استفاده از یک تابلو زیبا می تواند فضای سرویس بهداشتی را به طور کامل تغییر دهد.

تزئینات دیوار های سرویس بهداشتی

  • گل ها و گیاهان زنده

در نکته اول در مورد اکسسوری سرویس بهداشتی به استفاده از گیاهان برای پر کردن فضای سرویس بهداشتی اشاره کردیم. البته برای استفاده از زیبایی و احساس فرح بخشی گل ها، حتما به فضای خالی زیاد و گلدان های بزرگ نیازی نخواهید داشت. از گلدان های کوچک تر و گل های زنده نیز برای تزئین سرویس بهداشتی می توانید استفاده کنید.

در سال های اخیر استفاده از گیاهان تزئینی و گل ها به یکی از ترند های پرکاربرد و محبوب در طراحی سرویس بهداشتی تبدیل شده است، زیرا این گیاهان از جمله اکسسوار هایی هستند که می توانند فضای سرویس بهداشتی را تغییر داده و فضای فرح بخشی که در این مکان به آن نیاز دارید را ایجاد کنند. قرار دادن یک گلدان کوچک با گل های رنگی و یا گیاهان سبز بر روی روشویی همیشه کارآمد بوده و می تواند دکوراسیونی دلباز و دلنشین را در اختیار شما قرار دهد.

در واقع گل ها و گیاهان، اکسسوار های جادویی هستند که در هر مکانی که به کار برده شوند، فضای آن را تغییر داده و معجزه می کنند. سرویس بهداشتی نیز از جمله نقاط مناسب برای استفاده از گیاهان زنده به شمار می رود. البته برای این منظور استفاده از گیاهانی که به نور کمتری نیاز داشته باشند انتخاب بهتری خواهد بود. قرار دادن گل های تازه و رنگی در گلدان های شیشه ای و تعویض مرتب گل ها، جلوه منحصر به فردی را به سرویس بهداشتی خواهد بخشید.

 استفاده از گیاهان برای پر کردن فضای سرویس بهداشتی

  • اکسسواری روشویی

کابینت دستشویی و سطح رویی آن تنها مکانی برای استفاده از گلدان ها به شمار نمی رود، بلکه در سرویس بهداشتی های کوچک با استفاده از اکسسوار های رنگارنگ و متنوع بر روی آن، می توان جلوه ای متفاوت به مکان بخشید.

شمع های معطر، عود ها، مجسمه های کوچک، روغن های معطر، صابون ها و غیره از جمله اکسسوری سرویس بهداشتی هستند که می توانند فضایی فرح بخش ایجاد کرده و به سرویس بهداشتی زیبایی ببخشند. هم چنین جا صابونی و جا مسواکی ای که بر روی کابینت روشویی به کار می برید از جمله اکسسوار هایی هستند که می توانند سبک و سلیقه شما را به نمایش بگذارند.

اکسسواری روشویی

  • جزئیات دکوراسیون طلایی رنگ اکسسوری سرویس بهداشتی

ظاهر جادویی رنگ طلایی در سال های اخیر، به خصوص در طراحی و دکوراسیون سرویس بهداشتی هایی به سبک کلاسیک بسیار پرکاربرد شده است. به خصوص در سرویس بهداشتی های تیره مانند سیاه، استفاده از جزئیات و درخشش رنگ طلایی تاثیر بی مانندی را ایجاد کرده و دکوراسیونی قابل توجه و مجلل را به نمایش می گذارد. اگر سرویس بهداشتی در اختیار دارید که رنگ سیاه به عنوان رنگ غالب در آن به کار برده شده است، با انتخاب اکسسوار هایی به رنگ طلایی می توانید به سرویس بهداشتی ای با شکوه و منحصر به فرد دست پیدا کنید.

درست مانند سایر رنگ های درخشان، رنگ طلایی نیز باعث می شود تا رنگ های تیره جلوه بیشتری یافته و در عین حال با بازتاب دادن نور باعث می شود تا مکان از آن چه که هست، روشن تر شود. البته رنگ طلایی تنها در سبک کلاسیک کاربرد ندارد، بلکه امروزه در سبک مدرن نیز رنگ طلایی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

جزئیات دکوراسیون طلایی رنگ سرویس بهداشتی

اگر در سرویس بهداشتی شما پنجره وجود دارد، این بدین معنا است که می توانید دکوراسیونی متفاوت را در این مکان به نمایش بگذارید. در بسیاری از سرویس بهداشتی ها به دلیل کوچک بودن پنجره ها معمولا امکان استفاده از پرده وجود ندارد، اما در صورت وجود پنجره ای بزرگ تر، با استفاده از طرح و رنگ پرده، می توانید تاثیری قابل توجه در طراحی سرویس بهداشتی ایجاد کنید.

البته در سرویس بهداشتی هایی که دارای پنجره نیستند، اما از پرده حمام استفاده می کنند نیز همین موضوع مطرح است. استفاده از پرده حمامی با طراحی زیبا، مدرن و قابل توجه، بهترین روش برای از بین بردن ظاهر معمولی سرویس بهداشتی به شمار می رود.

سرویس بهداشتی زیباتر با استفاده از پرده