انواع مدل صندلی راکر در دکوراسیون داخلی منزل

انواع صندلی راکر

انواع مدل صندلی راکر در دکوراسیون داخلی منزل

انواع مدل صندلی راکر از گذشته های بسیار دور محبوب بوده اند، تاریخچه این صندلی ها به زمان بنجامین فرانکلین برمی گردد. اما به نظر می آید قدمت این صندلی ها به اوایل قرن هجدهم در آمریکای شمالی باز می گردد. زمانی که بنجامین فرانکلین کودک بیش نبوده است. در هر حال چیزی که همه ما می دانیم این است که این صندلی ها آرامش بخش و جذاب هستند و در هر دکوراسیونی می توانند جاخوش کنند و هر بیینده ای را به نشستن بر روی خود دعوت می کنند. چند مدل پایه از صندلی راکر وجود دارد که هر کدام در سبک خاصی طراحی شده اند که با متریال مختلف نیز ساخته می شوند. برخی از سبک های رایج صندلی راکر از مدل های صندلی دیگر مانند mission، Danish modern  و صندلی plush  ریشه گرفته اند. متریال معمول در ساخت انواع مدل صندلی راکر چوب ، پی وی سی و چوب حصیر می باشد. نشیمن صندلی های راکر از پدهایی با جنس پارچه ، چرم و وینیل ممکن است تولید گردد.

صندلی راکر سنتی

صندلی راکر سنتی بر روی پایه های خمیده به جلو و عقب می رود. از مزایای صندلی راکر سنتی دوام و مقاومت بالای آن است. فرم ساده صندلی راکر سنتی باعث می شود که نسبت به انواع دیگر صندلی راکر از لحاظ هزینه ارزان تر باشد. در عین حال به دلیل اینکه هیچ قطعه متحرک و مکانیزمی در این نوع صندلی وجود ندارد احتمال شکستن در آن نیز کم است. معایب صندلی راکر سنتی عدم انعطاف پذیریی و در برخی از موارد عدم هماهنگی با ملاحظات فضایی می باشد.

صندلی گلایدر راکر

یک صندلی گلایدر راکر از مجموعه ای از اهرم ها و مفاصل گردنده تشکیل شده است تا بر روی یک سطح مسطح حرکت رو به جلو و عقب ( نه حرکت قوسی شکل) داشته باشد. محدوده حرکتی مسطح فضای کمتری نسبت به یک صندلی راکر سنتی اشغال می کند و از نظر خیلی ها نسبت به صندلی راکر راحت تر است. بد قضیه این است که به دلیل سیستم مانیزم ، گلایدر راکرها دارای قیمت بالایی هستند و احتمال شکستگی و آسیب بین یراق آلات آن وجود دارد که در راکر سنتی وجود ندارد.

صندلی اسپرینگ راکر

این نوع از صندلی ها از انواع مدل صندلی راکر حرکت قوسی شکل رو به جلو و عقب مانند صندلی راکر سنتی دارند. اما از مجموعه ای از فنرهای نصب شده برای ایجاد این حرکت بر روی پایه هایی که روی زمینه مسطح قرار گرفته اند تشکیل شده اند. این فنرها در داخل ردیفی پوشش دار در سیستم پایه ها قرار گرفته اند ، تا در معرض دید و یا در دسترس کودکان و حیوانات خانگی نباشند. صندلی اسپرینگ راکر بسیار ارزان تر از صندلی گلایدر راکر می باشد. هر چند که از آنجایی که دارای فوم و پارچه مبلی هستند ممکن است هرینه بیشتری نسبت به صندلی راکر سنتی داشته باشند.

راکر چرخان

 

صندلی گلایدر راکر و اسپرینگ گلایدر می توانند داری مکانیزم چرخان ( مانند صندلی هایی که در دفاتر اداری به چشم می خورند) باشند. این سیستم حالت دومی از حرکت را به صندلی عطا می کند که به معنای راحتی و انعطاف پذیری بیشتر برای مسافر صندلی است . این صندلی داری پیچیدگی بیشتری در یراق آلات آن است ، بنابراین طبیعتا قیمت آن نیز بالاتر است در عینحال که احتمال از کار افتادن و آسیب دیدن این سیستم نیز وجود دارد.

صندلی گلایدر رکلاینر

بعضی از صندلی گلایدر راکرها و یا اسپرینگ راکر ها دارای سیستم تکیه گاهی هستند. با آزاد کردن گیره ، فردی که بر روی صندلی نشسته اسا می تواند پشتی آن را تا یکی دو مرحله برای پوزیشن ریلکسیشن صاف کند. به طور معمول با فعال شدن سیستم تکیه گاهی ، سیستم تاب خوردن صندلی لغو می شود تا تعادل فرد حفظ شود و به عقب بر نمی گردد. این قابلیت باعث می شود که صندلی راحت تر و انعطاف پذیرتر باشد، اما نتیجه این است که باعث افزایش قیمت و کاهش دوام آن می شود.