انواع قفسه کتاب : ۵ مدل کتابخانه متفاوت برای شما که مشکل پسند هستید!

انواع قفسه کتاب : ۵ مدل کتابخانه متفاوت برای شما که مشکل پسند هستید!

اگر قفسه های کتاب را چیزی بیش تر از محل نگهداری کتاب می دانید و به دنبال پیدا کردن خاص ترین روش برای چیدمان کتاب های خود هستید، احتمالا عاشق ایده های این مطلب خواهید شد. برای کسانی که می خواهند کتابخانه شخصی شان خاص به نظر برسد، انتخاب های خاص تری وجود دارد. مسلما وقتی کلیشه های عامه پسند را برازنده دکوراسیون منزل خود ندانید، باید به دنبال آن مواردی بروید که هر کسی سراغ شان نمی رود. شاید حتی شما با سلیقه متفاوت خود نیز از دیدن ایده های جذابی که قفسه های کتاب متفاوت را شکل داده اند، به وجد بیایید. شما در ادامه با چند نمونهاز انواع قفسه کتاب که توسط طراحان مختلف ایده پردازی شده اند، آشنا خواهید شد. همراه پویانو باشید.

قفسه کتاب  Has been Read / Will be Read

کافی است به نام این قفسه کتاب نگاه کنید تا از کاربرد جالب آن سر در بیاورید. این قفسه کتاب برای افرادی طراحی شده که دوست دارند کتاب های خوانده شده خود را از آن ها که هنوز نخواهند نشده اند، جدا نگه دارند. این قفسه می تواند به سادگی تمام، کتاب های شما را نظم داده و آن ها را به دو بخش مجزا تقسیم کند. به غیر از این، اگر به طراحی قفسه دقت کنید، متوجه خواهید شد که فرم آن حرف تازه ای برای گفتن دارد.

قفسه کتاب CTline

اگر به قفسه کتاب زیر توجه کنید، احتمالا در نظر اول با چیزی مواجه می شوید که اصلا به کتابخانه شباهت ندارد. ایده طراحی این قفسه نیز بر مبنای ایجاد یک فرم مینیمالیستی مطرح شده و قفسه ای شامل چند صفحه بیرون زده از دل دیوار ایجاد کرده که در یک طرف خود، میزبان کتاب های شما خواهند بود. از طرف دیگر، شما تنها شاهد خود صفحه ها خواهید بود. این قفسه را می توان به گونه ای یک اثر هنری نیز دانست.

قفسه کتاب Second And a Half Dimension Shelves

قفسه بعدی که در تصویر مشاهده می کنید، ترکیبی از محفظه های لوزی شکل است که در کنار هم یک چند ضلعی نامتقارن و جذاب ایجاد کرده اند. استفاده از رنگ های متنوع و شاد در طراحی قفسه به تفکیک بهتر محفظه ها از یکدیگر و جذابیت هر چه بیش تر قفسه کمک کرده است. هر یک از محفظه ها می توانند به تنهایی، چند کتاب یا هر وسیله دیگر را در خود جای دهند و در عین حال، یک فرم یکپارچه را تشکیل دهند.

قفسه کتاب Movement Bookcase

قفسه کتابی را تصور کنید که به جای ساکن بودن در جای خود برای تشکیل تکیه گاه مناسب جهت قرارگیری کتاب های شما، آن ها را در آغوش بگیرد. اگر نمی توانید چنین قفسه ای را در ذهن خود متصور شوید، به تصویر زیر نگاه کنید. این دقیقا همان چیزی است که قفسه کتاب شرح داده شده را از دیگر گزینه ها متمایز می کند. قطعات این قفسه به شکلی طراحی شده اند که با قرار گرفتن کتاب در میان آن ها، گویا به شکلی آن ها را بغل می کنند.

قفسه کتاب Book Rack in Wenge

یکی دیگر از ایده های خاص و منحصر به فردی که می توان برای نگهداری کتاب ها ارائه داد، آویزان کردن آن هاست. کتاب ها نباید همیشه روی یک سطح قرار بگیرند. آن ها می توانند در حالت آویخته به نمایش گذاشته شوند و به این شکل، تفاوت را به بهترین شکل به رخ بکشند. قفسه کتاب زیر به گونه ای طراحی و ساخته شده که با وصل شدن کتاب ها به گیره های در نظر گرفته شده، می تواند آن ها را به صورت معلق نگه دارد.

 

 

 

 

انواع قفسه کتاب

تحریریه پویانو