انواع طیف‌های خاکستری و نحوه استفاده از آنها در دکوراسیون

انواع طیف‌های خاکستری و نحوه استفاده از آنها در دکوراسیون

sam-mooreرنگ خاکستری یک رنگ بسیار عالی خنثی است که بین دو حد نهایی سفید و سیاه قرار می‌گیرد. خاکستری رنگی است فاقد احساس، منفصل، خنثی، بی طرف و حزب باد! دقیقا همین ویژگی منفصل بودن آن است که آن را به رنگی بسیار خنثی تبدیل کرده است. در حقیقت خاکستری پر طرفدارترین رنگ خنثی در دکوراسیون داخلی است که جایگزین کرم و قهوه ای شده است. اما در استفاده از آن باید بسیار دقت کرد زیرا رنگی است که به شدت از تن رنگ‌های زیرین  و اطراف خود تاثیر می‌پذیرد حتی اگر برای ما محسوس نباشد. در زیر نگاهی می‌اندازیم به برخی از نماهای خاکستری و نحوه استفاده از آنها در طراحی.

1

خاکستری متالی

2

دکوراسیون داخلی خاکستری می‌تواند شکوه و ظرافت خاصی به فضا بدهد بدون آنکه بیش از حد محافظه کارانه به نظر آید. کاناپه روشن‌تر در پس زمینه این عکس به رنگ خاکستری متالیک یک انتخاب هنرمندانه است و مانند سایه‌ای در مقابل دیوار تیره قرار گرفته است. به عنوان بهترین استراتژی در هر فضای منوکروم این است که از تن های متنوعی از خاکستری استفاده کنید تا عمق فضا و منظره افزایش یابد.

مه آلود

3

خاکستری یک رنگ کنترل شده است و این قابلیت را دارد تا از جنبه ظاهری رنگ‌های اطراف را به خوبی در تعادل قرار دهد. خاکستری می‌تواند رنگ‌های قوی‌تر و روشن‌تر را محوتر و رنگ‌های لطیف‌تر را پر رنگ‌تر جلوه دهد. دیوار خاکستری یکدست و تاج تخت در شکل بالا به رنگ خاکستری مه آلود هستند و می‌توانند به عنوان یک عنصر ساختاری عالی در این فضای شلوغ به کار روند.

خاکستری دودی

4

خاکستری نه تنها رنگ ثابت و متعادلی است بلکه از لحاظ احساسی هم پایدار است. بدین معنی که نه باعث افزایش و نه کاهش احساسات و عواطف نسبت به فضا می‌شود بلکه در بر همکنش با عناصر اطراف خود منجر به بروز اثرات احساسی آنها می‌گردد. استفاده از خاکستری به این هدف نهایتا حس آرامش، احتیاط و صلح را به همراه خواهد داشت. اگر به دنبال انرژی و یا هیجان در تم رنگی خود هستید به دنبال رنگ خاکستری به تنهایی نروید.

سایه روشن

5

خاکستری به دلیل اینکه نهایت خنثی بودن است به ندرت در مرکز توجه قرار می‌گیرد. اما نقش مرسوم و قابل اعتماد خود را در  ترکیب با سایر عناصر که نیاز به دیده شدن دارند به خوبی ایفا می‌کند. مثلا در این تصویر دیوار سایه روشن خاکستری یک پس زمینه زیبای خنثی برای بهتر به چشم آمدن عناصر سرویس بهداشتی  مثل سینک گرد و آینه‌ها و میز و کشوهای زیبا را در دید ما فراهم می‌آورد.

خاکستری فاخته

6

خاکستری فاخته یک رنگ لطیف و قابل اعتماد است همانطور که از اسم آن هم مشخص است و صندلی‌های خاکستری روشن در این نما به خوبی آن را نشان می‌دهند. در ترکیب با طراحی های روشن تر و جذاب تر، این رنگ خاکستری فاخته به فضا پختگی خاصی می‌دهد. اگر در نظر بگیریم که خاکستری یک نوع رنگ حد واسط است یعنی از دید روانشناسی نه سفید است و نه سیاه بلکه حد واسطی است بین آن دو است آنگاه این گونه دکوراسیون‌ها و ترکیب‌ها برایمان معنادار خواهد بود.

خاکستری فسیلی

7

چه چیزی بهتر از وارد کردن تاثیر و حس رنگی خاص به فضای اطراف از طریق وارد کردن عناصر طبیعی آن رنگ به آن فضا! سنگ‌های خاکستری فسیلی بر روی این میز یک مثال ابتدایی از این موضوع هستند. رنگ کلاسیک آنها نشان از هوشیاری و هوشمندی دارد و زمانی که با طبیعت ترکیب شوند تاثیر عمیقی را ایجاد می‌کنند.

خاکستری دودی

8

خاکستری دودی که نه تیره است و نه روشن با این پیش فرض که خاکستری رنگی کسل کننده، غمگین و دپرس کننده است مقابله می‌کند. شما می‌توانید یک الگوی هنری پر زرق و برق را با این رنگ طراحی کنید.

منبع: homedit

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو|نزاکتی