انواع شلف و قفسه در مدل های مدرن و مدولار

انواع شلف و قفسه در مدل های مدرن و مدولار

انواع شلف و قفسه ؛ شلف ها چه در مواقعی که می خواهید وسایل خود را به سادگی نظم بدهید و چه زمانی که به دنبال یک فضای مناسب برای قرار دادن لوازم دکوری تان هستید، گزینه های بسیار مناسبی هستند. قفسه های مختلفی وجود دارند که می توانند بنا بر نیاز شما و فرمی که مد نظر دارید، مورد استفاده قرار بگیرند. احتمالا با بسیاری از این قفسه ها آشنایی دارید، اما صبر کنید؛ چون شلف هایی که قرار است در این مطلب به شما معرفی کنیم، با مواردی که احتمالا دیده اید، زمین تا آسمان فرق دارند.

شلف های مدرن و مدولار، انواعی از شلف ها هستند که به شما اجازه می دهند آن ها را در هر فرمی که دوست دارید به دیوار نصب کنید. این شلف ها معمولا روش نصب و جداسازی راحتی دارند که از ویژگی ها مثبت آن ها به شمار می رود. یک شلف امروزی، شلفی است که شما تعیین کنید چه شکلی داشته باشد و این دقیقا همان چیزی است که شلف های مدرن و مدولار را از انواع ساده متمایز می کند.

در این مطلب به معرفی چندین مدل از جدیدترین انواع شلف خواهیم پرداخت و خصوصیات و قابلیت های هر یک را بررسی خواهیم کرد. امیدواریم تا پایان این مطلب، پویانو را همراهی کنید.

شلف به شکل پازل تانگرام

احتمالا با پازل های جذاب و محبوب تانگرام آشنایی دارید. این پازل ها در واقع یک معمای چینی هستند که از کنار هم قرار گرفتن قطعاتی با فرم های هندسی متنوع حل می شود. این پازل زمانی به فرم اصلی خود می رسد که قطعات مذکور در کنار یکدیگر شکل یک مربع را ایجاد کنند. همین ایده برای طراحی یک نمونه جذاب از شلف مورد استفاده قرار گرفته است. این شلف شامل قفسه های مختلف با شکل های متفاوت و اندازه های گوناگون است که اگر در حالت خاصی در کنار هم قرار بگیرند، فرم یک مربع را می سازند. در سایر حالات نیز می توان قفسه ها را در فرم های دلخواه در کنار هم قرار داد که ویژگی جالب این شلف است.

شلف با زمینه نقطه دار

یک نوع شلف دیگر که طراحی آن بسیار خلاقانه و شکل دادن به آن انعاطف پذیر است، مدلی است که یک پس زمینه نقطه دار را شامل می شود. این شلف را به این خاطر نقطه دار می نامند که وقتی از رو به رو به آن نگاه می کنید، نقاط متعددی روی صفحه اصلی آن می بینید. این نقاط در واقع میله های کوتاهی هستند که به صورت عمود بر سطح زمینه شلف قرار گرفته اند. این شلف دارای قفسه هایی با اندازه های استاندارد و متناسب با طراحی اش بوده که می توانید آن ها را به دلخواه و به هر شکل که دوست دارید، مابین این نقطه ها قرار دهید.

شلف دارای سطوح دندانه دار

مدل بعدی شلف که به شما معرفی می شود، دارای قفسه هایی با لبه های دندانه دار است. قفسه های این شلف نیز در فرم های هندسی مختلف و اندازه های گوناگونی وجود دارند که می توانید آن ها را در هر حالتی که مایل باشید، در کنار یکدیگر قرار دهید و به فرم نهایی مورد نظر خود برسید. خصوصیت ویژه این شلف که باعث می شود این قفسه ها در هر حالتی روی هم سوار شده و پایداری داشته باشند، سطح دندانه دار لبه های هر قفسه است که وقتی قفسه مورد نظر روی قفسه دیگری قرار می گیرد، در هم چفت شده و از لغزیدن آن ها جلوگیری می کنند.

شلف متشکل از صفحات متقاطع

این شلف یکی از انواع ساده است که شاید انعطاف پذیری مدل های دیگر را نداشته باشد، اما در نوع خود زیبایی خاصی دارد. پیوستگی و تقاطع این شلف باعث می شود شما در نهایت پس از نصب آن روی دیوار و اجرای اتصالات در نظر گرفته شده به جای سه قفسه، پنج قفسه در اختیار داشت باشید. این شلف دارای چند قفسه مجزا است که برخی از قسمت های لبه آن ها دارای فضای خالی برای قرار گرفتن لبه قفسه دیگر است. این قفسه ها به کمک همین فرو رفتگی های در نظر گرفته شده در یکدیگر فرو رفته و به شکل یک مجموعه متقاطع در می آیند.

شلف به صورت طاقچه آویز

طاقچه ها حتما نباید به صورت مستقیم به دیوار اتصال داشته یا جزیی از آن باشند. یک طاقچه را می توان با روش های دیگری نیز روی سطح دیوار نگه داشت. نمونه جدیدی از طاقچه ها هستند که به وسیله یک طناب از سطح دیوار آویخته می شوند. این مدل طاقچه ها برای قرار دادن گیاهان روی سطح دیوار، خیلی مناسب هستند. نمونه ای که در تصویر مشاهده می کنید، یک بریدگی در قسمت چپ نیز دارد که برای قرار دادن یک گلدان باریک و بلند مناسب است.

شلف با فرم کندویی شکل از انواع شلف و قفسه

مدل دیگر شلف که این روزها نمونه آن در فضاهای مجازی و صد البته منازل زیاد به چشم می خورد، از قرار گرفتن قفسه های شش ضلعی در کنار یکدیگر به وجود می آید که در نهایت، شکل یک کندو را به شلف می دهند. این قفسه ها به خاطر شکل هندسی خود به راحتی در کنار یکدیگر قرار گرفته و یکدیگر را تکمیل می کنند. شما می توانید هر تعداد از این قفسه های شش ضلعی را که تمایل دارید، در کنار هم قرار دهید و برخی را کمی دورتر نصب کنید.

شلف مخصوص گوشه دیوار

انواعی از شلف ها وجود دارند که مخصوص کنج دیوار طراحی شده اند. این شلف ها برای زمانی که فضای کافی جهت نصب قفسه روی دیوار را ندارید یا می خواهید فضای خالی گوشه دیوار را به گونه ای پر کنید که استفاده داشته باشد، بسیار مناسب هستند. نحوه طراحی این شلف ها به گونه ای است که دقیقا با زاویه نود درجه گوشه ها که محل تقاطع دو دیوار هستند، جور در می آیند. اگر نمی دانید با کنج اتاق خود چه کنید و به دنبال یک شلف جمع و جور و مناسب هستید، این نمونه می تواند انتخاب خوبی باشد.

شلف با مجموعه لوله های فلزی

شاید برای تان جالب باشد که بدانید لوله های فلزی هم می توانند برای ساخت شلف مورد استفاده قرار بگیرند. مدل های جدید شلف شامل انواعی می شوند که از به هم پیوستن یک مجموعه لوله فلزی ایجاد می شوند. این لوله ها در طول های مختلف و قطرهای برابر با یکدیگر ترکیب شده و یک شلف کاملا منحصر به فرد با شکل و شمایلی جدید به وجود می آورند که شاید کمتر نمونه ای مشابه آن دیده باشید. اتصال این لوله ها می تواند به دلخواه شما انجام شود و در نهایت، فرمی را که می خواهید، تشکیل دهد.

انواع شلف و قفسهشلف با تخته مغناطیسی از انواع شلف و قفسه

مدل بعدی شلف که بسیار جذب کننده و خاص است، نوعی است که فرم آن با توجه به شکلی که شما می خواهید روی تخته مغناطیسی شکل خواهد گرفت. در واقع این شلف، دارای یک تخته مغناطیسی است که روی دیوار نصب شده و قفسه ها را روی سطح خود نگه می دارد. قفسه ها بدون نیاز به هیچ گونه پیچ و مهره یا اتصال دیگری و تنها با کمک نیروی مغناطیسی به این زمینه وصل می شوند. شما می توانید این قفسه ها در هر حالتی که می خواهید، روی سطح صفحه مغناطیسی قرار دهید و در صورت تمایل به راحتی جا به جا کنید.

شلف شامل میله های عمود

یک مدل دیگر از شلف های مدرن نیز هست که با اتصال میله های عمود بر یکدیگر شکل می گیرد. این شلف نیز فرم انعطاف پذیری دارد که با توجه به شکل مورد علاقه شما روی دیوار نصب می شود. میله های این شلف در حالت عمود نسبت به یکدیگر قرار می گیرند. این میله ها می توانند در حالت مماس بر یکدیگر قرار گرفته و فرم های بسیار مختلفی را ایجاد کنند که نسبت به بسیاری از مدل های دیگر از تنوع قابل توجهی برخوردار می باشند. فاصله میله ها نسبت به دیوار نیز می تواند متفاوت باشد.

 

 

 

انواع شلف و قفسه

تحریریه پویانو