انتخاب کفپوش مناسب اتاق نشیمن از هر نوع و سبکی

انتخاب کفپوش مناسب اتاق نشیمن از هر نوع و سبکی

انتخاب کفپوش مناسب اتاق نشیمن از هر نوع و سبکی : در حالی که آشپزخانه ممکن است قلب خانه باشد، اتاق نشیمن دومین مکان نزدیک و مکانی بسیار شلوغ است. کاشی‌های کف اتاق نشیمن یکی از بادوام‌ترین شکل‌های کف هستند که می‌توانید انتخاب کنید و برای مکان‌های پرتردد مناسب است.

علاوه بر این، این کفپوش می تواند ایده های مختلف طراحی را تکمیل کند و تمیز کردن و نگهداری آنها آسان است. به طور خلاصه، کفپوش کاشی گزینه ای منعطف است که برای کفی که به اندازه اتاق نشیمن ترافیک سنگینی دارد، ارزش بررسی دارد.

کاشی های کف اتاق نشیمن: مواد و سبک ها

در حالی که برخی از مردم کاشی ها را فقط برای حمام یا آشپزخانه در نظر می گیرند، کاشی ها گزینه ای عالی برای کفپوش برای اتاق نشیمن نیز هستند. از سنگ طبیعی گرفته تا کفپوش چوبی سخت، کاشی ها می توانند گزینه های زیبایی شناختی زیادی را تقلید کنند.

علاوه بر این، کاشی ها می توانند ظاهری یکنواخت داشته باشند یا بسته به رنگ دوغاب و خود کاشی ها کنتراست ایجاد کنند. هر کدام دارای سطح متفاوتی از دوام و مقاومت در برابر لکه هستند که باید هنگام انتخاب کاشی برای اتاق نشیمن بررسی شود. ما محبوب ترین گزینه های کاشی را برای فضاهای اتاق نشیمن در نظر خواهیم گرفت.

 

1. کاشی و سرامیک

این رایج ترین نوع کاشی برای دیوارها و کف است. در واقع، کاشی‌های سرامیکی برای کف اتاق نشیمن شبیه کاشی‌های دیوار هستند، اما سخت‌تر هستند و می‌توانند ترافیک بیشتری را تحمل کنند.

این کاشی ها از خاک رس قالبی ساخته شده اند و کم هزینه ترین گزینه برای کفپوش کاشی هستند. سازندگان کاشی‌های سرامیکی را به اشکال و رنگ‌های مختلف قالب‌گیری می‌کنند. کاشی های سرامیکی مانند چوب و سنگ طبیعی مانند تخته سنگ و گرانیت وجود دارد.

2. کاشی چینی

این کاشی ها شبیه به سرامیک هستند اما نسبت سیلیس و کوارتز بیشتری دارند. این باعث می شود که آنها نسبت به کاشی های سرامیکی بادوام تر و در برابر آسیب آب مقاوم باشند. مانند سرامیک، کاشی های چینی نیز وجود دارد که می توانند مانند چوب و سنگ طبیعی به نظر برسند.

3. کف پوش چوب سخت

کاشی‌های “چوب سخت” کاشی‌های چینی، سرامیکی، وینیل یا مشمع کف اتاق هستند که برای داشتن ظاهری چوبی مهندسی شده‌اند. آنها شبیه چوب های سخت بسیاری از گونه های مختلف مانند بلوط و کاج هستند و در الگوهایی مانند شاه ماهی و سایر پارکت های تزئینی چیده شده اند.

4. کفپوش وینیل

کاشی های وینیل از نوعی پلاستیک به نام پلاستیک پلی وینیل کلراید یا PVC ساخته می شوند. کاشی های وینیل لوکس ظاهر مواد طبیعی را تقلید می کنند و در برابر آب مقاوم هستند. کاشی های وینیل از نظر کیفیت و قیمت متفاوت است. در حالی که بیشتر آنها ارزان هستند، کاشی های وینیل لوکس ماندگارتر و گران تر هستند.

5. کفپوش مشمع کف اتاق (رولی ضد خش)

این یک کاشی کف طبیعی است که با استفاده از روغن بذر کتان و گرد و غبار چوب پنبه ساخته شده است. مشمع کف اتاق همچنین ظاهر مواد دیگری مانند چوب و سنگ را تقلید می کند، اگرچه به اندازه وینیل متنوع نیست. با این حال، دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به کاشی های وینیل دارد.

6. کفپوش های سنگ طبیعی

کاشی مرمر – کاشی های مرمر از سنگ مرمر جامد ساخته شده و در رنگ های مختلف وجود دارد. به دلیل ظاهر مجلل خود، استایل هر اتاقی را بالا می برد. شما باید این کاشی را هر شش ماه یکبار مجدداً ببندید تا مقاومت بالایی در برابر لکه ها و خراش حفظ کنید.
کاشی گرانیت – سازندگان کاشی های گرانیتی را از سنگ های جامد ایجاد می کنند. بسیاری از گرانیت برای دوام و استحکام آن جایزه می گیرند. با این حال، گران است و از نظر تعمیر و نگهداری می تواند دشوار و وقت گیر باشد.
کاشی تخته سنگ – تخته سنگ از سنگ های دگرگونی استخراج می شود و ماندگاری بالایی دارد و در برابر خراشیدگی و لک شدن مقاوم است. بیشتر تخته سنگ خاکستری تیره است اما در داخل سنگ تغییراتی از نارنجی تا قهوه ای و سبز تا بنفش وجود دارد.

تحریریه معماری و دکوراسیون داخلی پویانو