انتخاب پرده مناسب برای آشپزخانه

پرده مناسب برای آشپزخانه

انتخاب پرده مناسب برای آشپزخانه

در هر سبک و طراحی داخلی عناصر تکمیل کننده مختلفی وجود دارند. در کنار اهمیت مبلمان، فرش ها و پرده ها نیز برای ایجاد هماهنگی در دکوراسیون داخلی بسیار مهم هستند. در این مطلب تلاش شده است تا مدل ها و انتخاب پرده مناسب برای آشپزخانه را به شما معرفی کنیم. با پویانو همراه باشید:

آشپزخانه ها معمولا فضای کوچک تری نسبت به سایر نقاط خانه دارند. زمانی که صحبت از طراحی داخلی می شود، سالن پذیرایی در الویت قرار داده می شود و بعد آن آشپزخانه ها بیشترین کاربرد را در خانه دارند. در واقع اهمیتی که به آشپزخانه داده می شود با انتخاب پرده ای متناسب با سبک به کار رفته در آن نمایان می شود.

انتخاب پرده مناسب برای آشپزخانه

در انتخاب پرده آشپزخانه ابتدا باید اندازه پنجره در نظر گرفته شود. پنجره هایی که در آشپزخانه قرار دارند معمولا ارتفاع کمتری نسبت به سایر پنجره های موجود در خانه دارند. زمانی که ارتفاع پنجره کمتر باشد مدل های پرده ها نیز بسیار متنوع تر می شوند. با وجود این که امروزه پرده های مدرن بسیار پرکاربرد هستند، پرده هایی که ظرافت سبک کلاسیک را به همراه داشته باشند نیز در دسترس هستند. زمانی که می خواهید بر اساس نیاز های خود مدل پرده آشپزخانه را انتخاب کنید، می توانید از مدل های متنوعی از جمله پرده های کرکره ای، پرده های زبرا، پرده های کلاسیک، پرده های روستیک، پرده های توری و پرده های اتوماتیک استفاده کنید. قبل از این که برای آشپزخانه خود پرده انتخاب کنید مطالب ارائه شده در این مطلب را مطالعه کنید:

مدل های متنوعی از جمله پرده های کرکره ای، پرده های زبرا، پرده های کلاسیک، پرده های روستیک، پرده های توری و پرده های اتوماتیک

انتخاب پرده مناسب برای آشپزخانه

  • قبل از انتخاب مدل پرده به چه مواردی باید توجه کرد؟

قبل از انتخاب مدل پرده لازم است که برخی اندازه گیری های لازم را انجام داده و سبک مورد نظر و طرح ها و رنگ های مناسب را مشخص کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید. جنس پرده، بافت و ترکیب رنگ های پرده می تواند هماهنگ و یا متضاد با سبک موجود در آشپزخانه انتخاب شود. زمانی که می خواهید پرده انتخاب کنید باید پوشش و جنس مصالح به کار رفته در دیوار ها، رنگ و طرح آن ها را نیز در نظر بگیرید. علاوه بر این موارد، رنگ و طرح کفپوش زمین، سبک لوازم و میز و صندلی مورد استفاده و حتی مدل سقف نیز در انتخاب پرده مناسب تاثیر گذار هستند.

قبل از انتخاب پرده مناسب برای آشپزخانه با در نظر گرفتن طرح ها، فرم های هندسی، بافت و یا رنگ ها موجود بر روی دیوار ها، کفپوش و سقف یک ارتباط میان آن ها بر قرار کنید. روکش صندلی و بافت و طرح های موجود در آن ها می تواند به انتخاب پرده کمک کند. همان طور که می توانید پرده را در رنگ هایی انتخاب کنید که با روکش و جنس صندلی ها هارمونی داشته باشد، می توانید برای ایجاد فضایی پویا و زنده از رنگ های متضاد و ایجاد کنتراست نیز بهره ببرید.

قبل از انتخاب مدل پرده به چه مواردی باید توجه کرد؟

  • اندازه گیری

قبل از انتخاب مدل پرده برای آشپزخانه لازم است که اندازه های بخشی که پنجره در آن قرار دارد گرفته شود. تفاوتی ندارد که چه مدل پرده ای را برای آشپزخانه انتخاب کنید، باید محل قرار گیری پنجره، میزان نور خورشید که از آن وارد مکان می شود و روشنایی که در ساعت های مختلف روز به آن نیاز دارید را در نظر بگیرید. برای انتخاب پرده مناسب برای پنجره ای که نور و روشنایی آشپزخانه را تامین می کند، باید با اندازه گیری درست طول و عرض پنجره، بهترین و مناسب ترین مدل را انتخاب کنید.

پنجره هایی که در بالای کابینت ها قرار دارند دارای ارتفاع کمتری نسبت به سایر پنجره ها هستند. دلیل این موضوع این است که بتوان از کابینت هایی با ارتفاع استاندارد در زیر پنجره استفاده کرد. در این مدل پنجره ها بهتر است که از پرده های کوتاه به سبک کلاسیک استفاده کنید. هم چنین پرده های مدرن تری مانند پرده های کرکره ای و پرده های مدل زبرا نیز برای این مدل پنجره های کوتاه انتخاب های مناسبی هستند.

انتخاب پرده مناسب برای پنجره ای که نور و روشنایی آشپزخانه

  • پرده های غلتکی: آستر و توری در یک پرده

در میان پرده های غلتکی نیز مدل های متنوعی وجود دارند. در یک مدل از پرده های غلتکی می توان از دو پرده ضخیم و نازک با دو سیستم مجزا و در کنار یکدیگر استفاده کرد. پرده های غلتکی در سال های اخیر بسیار محبوبیت یافته و به ویژه برای آشپزخانه و پنجره های کوتاهی که در بالای کابینت ها قرار دارند انتخاب های بسیار مناسبی هستند. در این مدل دو سیستم برای استفاده از پرده ها وجود داشته و می توان از آستر و پرده توری در کنار یکدیگر استفاده کرد.

در این مدل پرده نور از پرده آستری به میزان 30 درصد و در پرده توری تا 99 درصد عبور کرده و وارد آشپزخانه می شود. استفاده از این پرده ها که دو مدل پرده را در کنار یکدیگر قرار می دهند هم بسیار کاربردی بوده و هم استفاده از آن ها بسیار ساده است. از نظر اقتصادی نیز به دلیل این که می توان از دو پرده در یک سیستم نصب استفاده کرد بسیار به صرفه خواهد بود.

پرده های غلتکی: آستر و توری در یک پرده

  • پرده مدل زبرا

زمانی که می خواهید انتخاب پرده مناسب برای آشپزخانه داشته باشید، مدل زبرا را نیز در نظر داشته باشید. با در نظر گرفتن رنگ سال و ترند های مطرح، می توانید مدلی را انتخاب کنید که با سبک طراحی آشپزخانه هماهنگ بوده و ترکیبی مناسب ایجاد کند. پرده زبرا دارای رنگ ها، طرح ها، بافت ها و تنوع بسیاری بوده و برای استفاده در آشپزخانه انتخاب مناسبی به شمار می رود.

در پرده زبرا که نوعی پرده غلتکی به شمار می رود، پارچه آفتاب گیر و توری به صورت ردیفی در کنار یکدیگر قرار داده می شوند و دارای مکانیزمی است که با استفاده از نخ و یا زنجیر به راحتی باز و بسته می شود. با انتخاب رنگ ها و طرح های مطرح سال می توانید از پرده های زبرا استفاده کنید. پرده زبرای طرح دار برای افرادی که علاقه ای به استفاده از پرده های ساده و معمولی ندارند انتخاب مناسبی خواهد بود. مدل زبرا این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا بر اساس نیاز خود میزان نوری که وارد مکان می شود را کنترل کنید. این سیستم در صرفه جویی انرژی نیز بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

در پرده زبرا که نوعی پرده غلتکی به شمار می رود، پارچه آفتاب گیر و توری به صورت ردیفی در کنار یکدیگر قرار داده می شوند

  • پرده های چاپی

در انتخاب پرده مناسب برای آشپزخانه همان طور که در انتخاب مدل پرده تنوع بسیار وجود دارد، در پرده های غلتکی نیز می توان از مدل های مختلفی استفاده کرد. با استفاده از پرده های چاپی غلتکی به آشپزخانه شخصیت بخشیده و فضایی متفاوت ایجاد کنید. همان طور که می توانید با طرح های مدرن دکوراسیونی خیره کننده ایجاد کنید، با سفارش طرح های خاص می توانید بهار را به خانه خود آورده و با طرح ها و رنگ های مختلف هماهنگی ای زیبا در آشپزخانه ایجاد کنید.  می توانید ارتفاع پرده را بر اساس نیاز خود تنظیم کرده و با ظاهر دکوراتیو پرده فضایی خاص و متفاوت به آشپزخانه ببخشید. استفاده از پرده چاپی کار شما را برای این که طرح و منظره مورد نظر خود را به آشپزخانه بیاورید راحت تر خواهد کرد.

با استفاده از پرده های چاپی غلتکی به آشپزخانه شخصیت بخشیده و فضایی متفاوت ایجاد کنید

  • پرده های کلاسیک

در انتخاب پرده مناسب برای آشپزخانه برای پنجره های بزرگ که دارای ارتفاع بلندی هستند می توانید از پرده های کلاسیکی که از سقف تا زمین ادامه دارند استفاده کنید. در این مدل پرده ها می توان طیف وسیعی از رنگ ها، طرح ها و بافت ها را انتخاب کرد. پرده های کلاسیک را بسته به میزان نوری که می خواهید از آن عبور کند در ضخامت و جنس های مختلفی انتخاب کنید. برای مثال می توانید پرده ای سفید را انتخاب کنید که نور از آن عبور کند و یا با انتخاب پرده سیاه رنگ کاملا مانع از عبور نور شوید. پرده های کلاسیک با طرح های زیبا و ظریف خود این امکان را به شما می دهند تا بر اساس سبک دکوراسیون آشپزخانه پرده هایی با جنس ها مختلف و در رنگ ها و طرح های متنوع انتخاب کرده و ظاهری متفاوت به آشپزخانه خود ببخشید.

پنجره های بزرگ که دارای ارتفاع بلندی هستند می توانید از پرده های کلاسیکی که از سقف تا زمین ادامه دارند

این را در نظر داشته باشید که پرده ها باعث می شوند تا در ساعت های مشخصی از روز از ورود اشعه های مضر خورشید به داخل خانه جلوگیری شده و به شکلی مناسب از روشنایی روز استفاده کنید. پرده ها علاوه بر کاربردی که دارند، از جمله عناصری هستند که با ظرافت و زیبایی خود ظاهری متفاوت و خاص به محیط زندگی می بخشند.

 

 

 

 

انتخاب پرده مناسب برای آشپزخانه

تحریریه پویانو