انتخاب فرش سالن پذیرایی

انتخاب فرش سالن پذیرایی : فرش یکی از مهم ترین اشیاء موجود در خانه است. در گذشته، هم برای جلوگیری از سرما و هم برای زیباتر کردن محیط زندگی، تمام زمین خانه را با فرش می پوشاندند؛ حتی کوچکترین نقاط خالی زمین نیز با موکت پوشانده می شدند. اما امروزه از فرش ها بیشتر برای کامل کردن دکوراسیون منازل استفاده می شود. به ویژه در سالن های پذیرایی به جای پوشاندن تمام زمین با فرش، از 1 یا 2 عدد فرش نسبت به بزرگی سالن استفاده می شود.

انتخاب فرش سالن پذیرایی به صورتی انجام می شوند که با دکوراسیون سالن پذیرایی و یا نشیمن هماهنگی داشته باشند. به خصوص اگر می خواهید برای سالن پذیرایی فرش انتخاب کنید، فراموش نکنید که فرش های ساده را در الویت قرار بدهید. افرادی که از مبلمان های شیک و پر تزئین در سالن پذیرایی خود استفاده می کنند باید فرش ساده انتخاب کنند، اما معمولا به اشتباه فرشی را انتخاب می کنند که به اندازه مبلمان چشم گیر باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد فرش های پر طرح را ترجیح می دهند. اما فراموش نکنید که در انتخاب فرش ها باید به چندین نکات توجه کنید.

اولین نکته ای که در انتخاب فرش سالن پذیرایی باید به آن توجه کنید، رنگ فرش است. اگر می خواهید رنگ های موجود در دکوراسیون اتاق در فرش نیز وجود داشته باشد، بهتر است که آن رنگ ها در طرح های موجود در فرش قرار داشته باشد. اما اگر صندلی ها، مبل ها و سایر لوازم دکوری موجود در سالن به یک رنگ هستند، بهتر است که برای فرش یک رنگ روشن متفاوت از سایر رنگ های موجود انتخاب کنید.

یکی دیگر از نکاتی که در انتخاب فرش سالن پذیرایی باید به آن توجه کرد، ویژگی های فرش است؛ ویژگی هایی مانند ضد لک بودن، راحتی در تمیز شدن و بدون پرز بودن فرش ها. اگر صاحب فرزند کوچک هستید به این ویژگی ها بسیار توجه کنید. افرادی که صاحب فرزند هستند معمولا از تمیز کردن فرش ها شکایت می کنند. ممکن است که کودک بر روی فرش نوشیدنی، غذا و یا هر چیز دیگری بریزد و لک تمام این مواد بر روی فرش باقی بماند. در سال های اخیر فرش هایی با استفاده از تکنولوژی نانو در حال تولید شدن هستند. این فرش ها با استفاده از الیاف ضد لک تولید شده و هم چنین با نور خورشید تمیز می شوند. زمانی که مایعات پر رنگی مانند آب انار بر روی این فرش ها ریخته شوند با استفاده از چند دستمال کاغذی به راحتی پاک می شوند.

به آنتی باکتریال بودن فرش توجه کنید، چه فرزند داشته باشید و چه نداشته باشید. در فرش ها موجودات میکروسکوپی زیادی مانند باکتری ها و میکروب ها وجود دارند که با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند. این ها موجوداتی هستند که می توانند به سلامتی شما آسیب برسانند. در داخل فرش های ضد باکتری این موجودات نمی توانند زندگی کنند و این بدین معنا است که فرش موجود در خانه به سلامت شما آسیبی نخواهد رساند. به غیر از این ویژگی ها، رنگ و بافت فرش نیز بستگی به سلیقه شخصی شما دارد.