نکات انتخاب روشویی حمام و سرویس بهداشتی

نکات انتخاب روشویی حمام و سرویس بهداشتی

نکات انتخاب روشویی حمام و سرویس بهداشتی

تقریبا مهم ترین عنصر دکوراسیون داخلی حمام و دستشویی هر خانه ای، روشویی آن هاست. روشویی ها مدل های گوناگونی دارند. در گذشته فقط از روشویی های ایستاده استفاده می شد که همچنان موجود هستند، اما امروزه مدل های دیگری از روشویی نیز تولید و عرضه می شود. شما کدام را انتخاب می کنید؟ در این مطلب قرار است نکات انتخاب روشویی حمام و سرویس بهداشتی را با شما در میان بگذاریم. همراه پویانو باشید تا بتوانید انتخاب بهتری انجام دهید.

روشویی ها در بازار، مدل های متنوعی دارند.

اکثر ما سردرگمی در هنگام خرید یک کالا یا وسیله را تجربه کرده ایم. این سردرگمی، انتخاب را برای ما دشوار می کند. راه حل چیست؟ اگر اطلاعات کافی درباره روشویی ها داشته باشید، می توانید بهتر انتخاب کنید.

روشویی ها در بازار، مدل های متنوعی دارند. موضوع مهم، اطلاع داشتن از نکات کاربردی برای انتخاب مناسب است.

روشویی ها در دو نوع کابینتی و بدون کابینت وجود دارند. منظور از روشویی های بدون کابینت، همان انواع ایستاده است که عموما جنس چینی دارند و در گذشته نیز کاربرد داشتند. این روشویی ها در اندازه های گوناگون تولید می شوند. اگر در حال حاضر از این نوع روشویی استفاده می کنید و می خواهید در دکوراسیون داخلی حمام یا دستشویی خانه تان تغییر ایجاد کنید، پیشنهاد می کنم آن را با یک مدل جدیدتر جایگزین کنید. اگر فضای کافی دارید، می توانید از روشویی های کابینت دار بهره ببرید.

روشویی ها در دو نوع کابینتی و بدون کابینت وجود دارند.

روشویی های کابینت دار یا یونیت دار به خاطر کاربردی بودن از محبوبیت زیادی برخوردار است. با استفاده از این روشویی ها می توانید از فضای زیر روشویی بهره ببرید. این فضا برای قرار دادن شوینده ها مناسب است. روشویی های کابینتی در دو مدل دیواری و پایه دار عرضه می شوند. اگر سرویس بهداشتی شما خیلی کوچک است، بهتر است به جای مدل پایه دار، از نوع دیواری استفاده کنید. فضای زیر این روشویی ها به درد قرار دادن دمپایی ها و سطل زباله می خورد.

اگر حمام یا دستشویی شما بزرگ است و محدودیتی ندارید، بهتر است از انواع پایه دار استفاده نمایید. این روشویی ها در مقایسه با انواع دیواری، وزن بیش تری را تحمل می کنند. به همین خاطر، شما در انتخاب جنس سینک و صفحه روی یونیت، آزادانه تر تصمیم خواهید گرفت.

روشویی های کابینت دار یا یونیت دار به خاطر کاربردی بودن از محبوبیت زیادی برخوردار است.

جنس روشویی

جنس روشویی ها عموما از چینی نشکن است، اما شما می توانید با توجه به سلیقه خود، انواع دیگری از جنس سرامیک، چوب، شیشه یا فلز را انتخاب کنید. برای انتخاب یک سینک مرغوب باید به یک سری نکات توجه کنید. شفاف بودن لعاب و نداشتن خط و خش، بهره مندی از سطح بدون موج، عدم ترک های مویی و مقاومت خوب در برابر شوینده ها از این نکات هستند.

جنس روشویی

بهترین جنس کابینت روشویی، PVC می باشد. در صورتی که می خواهید کابینت چوبی را انتخاب کنید، حتما از چوب های مرغوب و جدید استفاده نمایید. از آن جایی که رطوبت حمام و دستشویی زیاد است، متریال های مورد استفاده در این گونه فضاها باید ضد آب و رطوبت باشند.

شاید چوب ها از نظر ظاهری، خیلی لوکس و چمشگیر باشند، اما مقاومتشان به خوبی PVC نیست. بنابراین، اگر به دنبال ظاهری لاکچری می باشید، کابینت های چوبی را انتخاب کنید، اما در صورتی که ماندگاری کابینت برایتان اهمیت بیش تری دارد، PVC بهترین انتخاب است.

جنس رویه کابینت روشویی را می توانید از بین سنگ های طبیعی مثل کوارتز، گرانیت و مرمر انتخاب کنید. اگر از سنگ های طبیعی استفاده می کنید، باید مواد شوینده را با دقت انتخاب کنید، زیرا اکثر مواد شوینده به سنگ های طبیعی آسیب می رسانند.

جنس رویه کابینت روشویی را می توانید از بین سنگ های طبیعی مثل کوارتز، گرانیت و مرمر انتخاب کنید

اندازه‌ روشویی

روشویی ها در سایزهای متنوعی تولید و عرضه می شوند. اگر شما به هر دلیل قادر نیستید از روشویی های استاندارد استفاده نمایید، می توانید اندازه و فرم روشویی را به دلخواه خود سفارش دهید. البته باید در این رابطه به استانداردها توجه داشته باشید. ارتفاع استاندارد برای روشویی، 80 سانتی متر می باشد. البته می توان بر حسب نیاز، این ارتفاع را کم و زیاد کرد. عرض یا عمق استاندارد برای روشویی، 40 تا 55 سانتی متر می باشد. طول استاندارد نیز بین 40 تا 60 سانتی متر است.

اندازه‌ روشویی

سبک روشویی حمام

یکی از نکاتی که باید در زمان خرید روشویی مورد توجه قرار گیرد، سبک روشویی می باشد. اگر دکوراسیون حمام و دستشویی شما مدرن است، روشویی شما بهتر است سینکی از جنس سرامیک یا شیشه داشته باشد. یونیت آن نیز بهتر است PVC بوده و از سطحی صاف و صیقلی برخوردار باشد. انتخاب فرم های مکعبی برای ظاهر مدرن بهتر است. رنگ های نیز بهتر است خنثی باشند.

در صورتی که می خواهید دکوراسیون سرویس بهداشتی یا حمامتان کلاسیک باشد، یونیت هایی با رویه سنگ طبیعی را انتخاب کنید. پایه های منحنی شکل و دارای کنده کاری برای دکوراسیون کلاسیک، بهتر هستند. رنگ هایی مثل طلایی، قهوه ای و سفید برای رسیدن به ظاهری کلاسیک مناسب می باشند.

سبک روشویی

خصوصیات کاسه روشویی با کیفیت چیست؟

یک سینک مناسب و با کیفیت باید از لعابی شفاف و بدون خط و خش برخوردار باشد. لعاب کاسه روشویی مورد نظر باید در برابر اسیدها و شوینده ها مقاومت خوبی داشته باشد. در زمان انتخاب کاسه، با دقت کافی به بررسی سطح آن بپردازید تا از عدم ترک های مویی اطمینان حاصل نمایید.

خصوصیات کاسه روشویی با کیفیت چیست؟

روشویی کابینتی کلاسیک سرویس

دیگر نکات انتخاب روشویی حمام

  • حتما به مقدار فضای حمام و سرویس بهداشتی خود توجه کنید. روش استفاده از فضا را مشخص نمایید، یعنی پیش از اقدام برای انتخاب روشویی، چیدمان اجزای مختلف و محل قرارگیری هر یک را در ذهن خود شبیه سازی کنید. اگر این کار را به درستی انجام ندهید، بعد از نصب روشویی به مشکل بر خواهید خورد.
  • گزان قیمت ترین عنصر حمام و سرویس بهداشتی، روشویی است. در برخی از مدل های لوکس، قیمت روشویی تا چندین میلیون نیز می رسد. مسلما در انتخاب روشویی، هر چقدر بیش تر هزینه کنید، مدل با کیفیت تری را تهیه خواهید کرد، اما در این زمینه نیز مثل خرید دیگر وسایل، راه های برای صرفه جویی و خرید محصول خوب با هزینه کم تر وجود دارد.
  • اصلی ترین نکته ای که باید در زمینه انتخاب و خرید روشویی مد نظر قرار دهید، توجه به نیازهای خود و فضای سرویس بهداشتی یا حمام است. این نکته ساده کمک خواهد کرد در هزینه لازم برای خرید روشویی، صرفه جویی کنید. برای مثال، اگر واقعا به یک روشویی بزرگ نیاز ندارید یا مدل های کابینت دار یا بدون کابینت برای شما تفاوت زیادی ندارند، لازم نیست هزینه اضافه در نظر بگیرید. بنابراین، نیازهای خود و مقدار فضای موجود را باید در اولویت قرار دهید.
  • اگر عادت دارید وسایل خانه را طی مدت کوتاهی عوض کنید و وسایل جدید بخرید، پیشنهاد می کنیم به جای خرید انواع خیلی گران، مدل هایی با قیمت کم تر بخرید.

دیگر نکات انتخاب روشویی حمام

روشویی حمام کلاسیک

روشویی حمام کلاسیک

روشویی حمام مدرن

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری