انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان در دکوراسیون داخلی

انتخاب رنگ مبلمان

انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان در دکوراسیون داخلی

یکی از مهم ترین نکات در دکوراسیون داخلی هماهنگی و ارتباط تمام لوازم با یکدیگر است. در دکوراسیون، رنگ تمام لوازم از جمله فرش، دیوار ها، پرده ها، مبلمان و اکسسوار ها باید یکدیگر را کامل کنند. انتخاب رنگ مبلمان یکی از مهم ترین این موارد است. اما در انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان به چه نکاتی باید توجه کرد؟ برای پاسخ به این پرسش با پویانو همراه باشید:

زمانی که می خواهید دکوراسیون خانه را تغییر دهید راه های بسیاری برای ایجاد هماهنگی میان رنگ ها وجود دارد. برای مثال رنگ دیوار ها با رنگ کفپوش ها را شبیه به هم انتخاب کرده و یا رنگ فرش را همانند رنگ کفپوش انتخاب کنید. اما برای انتخاب رنگ مبل ها قانونی وجود ندارد که باید با رنگ دیوار ها و یا کفپوش ها هماهنگ باشد. با پاسخ دادند به چند پرسش می توانید رنگ مناسبی برای مبلمان خود انتخاب کنید.

انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان

  • به کدام رنگ ها علاقه مند هستید؟

البته که هماهنگی رنگ ها با یکدیگر بسیار اهمیت دارد، به ویژه از نظر روانشناسی نیز بر روی انسان بسیار تاثیر گذار است. اما این موضوع بدین معنا نیست که باید مبلی را خریداری کنید که به رنگ آن علاقه مند نیستید. بهتر است که فضایی ایجاد کنید که از حضور در آن لذت ببرید. به همین دلیل انتخاب های خود را بر اساس سلیقه شخصی خود انجام بدهید.

از رنگی که به آن بیشترین علاقه را دارید شروع کرده و یک لیست از رنگ های مورد علاقه خود تهیه کنید. ممکن است که به آبی لاجوردی علاقه مند باشید اما الزامی وجود ندارد که مبل ها را به این رنگ انتخاب کنید، بلکه می توانید یک و یا دو عدد از دیوار ها را به آبی لاجوردی تغییر دهید.

 

 

  • از کدام رنگ ها استفاده کرده اید؟

در دکوراسیون کردن خانه 99 درصد از افراد بودجه محدودی در اختیار دارند و این به معنای این است که با لوازمی که در اختیار دارید و چند وسیله جدید می توانید خانه و فضای خود را تغییر دهید. به همین دلیل زمانی که می خواهید رنگ مبلمان خود را انتخاب کنید باید رنگ سایر لوازم موجود مانند کمد ها، کفپوش ها و غیره را نیز در نظر داشته باشید. در ظاهر کنونی خانه از چه رنگ ها و تنالیته هایی استفاده کرده اید؟ در مکانی که دارای کفپوش ها و کمد های تیره است استفاده از مبل قهوه ای رنگ انتخاب مناسبی نخواهد بود. اما در مکانی با رنگ های سفید و روشن می توانید از هر رنگ مدرنی استفاده کنید.

3

 

  • می خواهید چه احساسی را تجربه کنید؟

می خواهید در خانه احساس آرامش و راحتی داشته باشید و یا با مکانی پر از کنتراست احساس هیجان را تجربه کنید؟ شاید هم بخواهید احساسی مدرن و شهری داشته باشید. رنگ ها در بیشتر موارد کمک می کنند تا به احساسی که در نظر دارید دست پیدا کنید. یک دایره رنگی تهیه کرده و به آن نگاه کنید.

اگر از تنوع رنگی هراس دارید و می خواهید در فضایی مدرن و آرام زندگی کنید انتخاب تنالیته های یک رنگ می تواند به شما کمک کند. مونوکروماتیک به معنای استفاده از یک رنگ و تنالیته های مختلف آن است. در سال های اخیر از این سبک در دکوراسیون بسیار استفاده می شود.

اگر می خواهید احساس آرامش داشته باشید از رنگ های هماهنگ استفاده کنید. در دایره رنگی، رنگ هایی که در کنار هم قرار  دارند با هم هماهنگ هستند، زیرا در واقع دارای ترکیبات رنگی مشابهی هستند. اما اگر می خواهید خانه ای با کنتراست بالا و زنده داشته باشید از رنگ های مکمل استفاده کنید. رنگ های مکمل در دایره رنگی در مقابل یکدیگر قرار دارند. می توانید از رنگ های مکملی مانند آبی و نارنجی برای دیوار ها و مبل ها استفاده کنید.

4

 

در انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان اگر سالنی سفید رنگ دارید استفاده از مبلمان زرد و کرم می تواند انتخاب مناسبی باشد. هم چنین رنگ های آبی و طوسی نیز هماهنگی زیبایی ایجاد می کنند. به ویژه اگر به دنبال دکوراسیونی مدرن هستید این ترکیب های رنگی را در نظر داشته باشید.

اگر می خواهید بر اساس یک رنگ دکوراسیون منزل را انجام دهید، حداقل از 3 تنالیته مختلف همان رنگ استفاده کنید. برای مثال آبی لاجوردی، آبی کبالت و آبی آسمانی… در این شرایط می توانید دیوار ها را به رنگ آبی روشن و مبلمان را به رنگ آبی تیره تر انتخاب کنید.

5

 

گاهی انتخاب یک رنگ برجسته نیز می تواند به شما کمک کند. رنگی را انتخاب کنید که در تمام نقاط خانه به کار ببرید. برای مثال رنگ زرد؛ از این رنگ نه به عنوان رنگ اصلی بلکه به عنوان رنگ لوازم کوچک تر استفاده کرد و در تمام نقاط خانه آن را به کار ببرید. در مبلمان نیز در کوسن ها و یا طرح های آن از رنگ زرد استفاده کنید.

یکی دیگر از راه های ایجاد هماهنگی میان رنگ ها این است که دیوار ها را با رنگ های خنثی رنگ آمیزی کنید. رنگ های سفید و طوسی برای این کار مناسب هستند. اما اگر می خواهید فضای گرم تری ایجاد کنید رنگ کرم نیز انتخاب مناسبی خواهد بود. با این روش انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان برای شما راحت تر و آزادانه تر خواهد شد.

6

 

 

انتخاب رنگ مناسب برای مبلمان

تحریریه پویانو