انتخاب رنگ آشپزخانه : ببینید چطور سه پالت رنگی شاد نمای آشپزخانه را عوض می‌کند

انتخاب رنگ آشپزخانه : ببینید چطور سه پالت رنگی شاد نمای آشپزخانه را عوض می‌کند

انتخاب رنگ آشپزخانه : آشپزخانه یکی از مهم ترین بخش‌ها در دکوراسیون منزل است، اما از آن جایی که فضای کوچکی به آن اختصاص می‌یابد با چند ترفند ساده و بدون خرج می‌توان ظاهر آن را به طور کل تغییر داد. یکی از ساده ترین راه‌ها برای تغییر نمای یک آشپزخانه تغییر رنگ های درون آن است. اگر جزو آن دسته افرادی هستید که هرزچندگاهی به صورت فصلی یا سالیانه دوست دارید دکوراسیون منزل خود را عوض کنید؛ پس طراحی منزل خود را طوری انجام دهید که برای تغییر رنگ انعطاف پذیری بالایی داشته باشد.

اولین اقدام برای تغییر رنگ آشپزخانه یا هر جای دیگر این است که یک ترکیب رنگی انتخاب کنید. چه رنگ هایی را می‌خواهید با هم جفت کنید تا دکوراسیونی متعادل و زیبا داشته باشید.

این آشپزخانه طوری طراحی شده که از نظر انتخاب و تغییر رنگ انعطاف پذیری بالایی دارد و طرح‌های مختلف رنگی را می‌توان در آن پیاده کرد.

اولین توصیه من این است که هنگام استفاده از رنگ‌ها در دکوراسیون آن‌هایی که خنثی هستند را بیشتر برای اشیائی که گران قیمت هستند یا تغییر دادن آن ها سخت است انتخاب کنید مثل کفپوش ها، کانتر آشپزخانه، کابینت و اثاثیه بزرگ مثل مبلمان و بعد از آن اشیائی که عوض کردن آن‌ها ساده و مقرون به صرفه است را در رنگ‌های شاد اضافه کنید مانند تابلوی نقاشی، منسوجات یا اشیاء دکوری.

ببینید که چگونه یک تغییر کوچک رنگ در وسایل و پارچه‌ها دکور جذاب این آشپزخانه را تغییر می‌دهد.

به عنوان عاشق رنگ‌های جسورانه، من عمدا آشپزخانه قبلی خود را طراحی کردم(نشان داده شده در عکس) تا محلی برای کشف طرح‌های رنگی مختلف ایجاد کنم.

ایده این طرح این بود که من رنگ‌های خنثی مانند قهوه ای، خاکستری، سفید و سیاه را برای اشیائی که نمی‌خواستم تغییر بدهم انتخاب کنم و دستم برای انتخاب رنگ دیوار، جزیره آشپزخانه و نیز پارچه مبلی نیمکت ناهارخوری باز باشد.

این طرح رنگی شاد و جذابی است که من ایجاد کردم اما صفحه را پیمایش کنید تا(با استفاده از رندرینگ کامپیوتری) ببینید چه طرح‌های دیگری را می‌توانستم در این فضا پیاده کنم.

گزینه 1: طرح رنگی تماما خنثی با پاشیدن اندکی رنگ شاد

این طرحی است که شامل رنگ‌های گرم می‌شود.

 رنگ دیوار خاکستری ملایم است که مشابه رنگ کفپوش بتونی و کانترتاپ کوارتز می باشد اما روی جزیره آشپزخانه رنگ شاد و درخشان نارنجی پاشیده شده است.

گزینه 2: تعادل میان گرم و سرد در انتخاب رنگ آشپزخانه

این پالت شامل ترکیب یکسانی از رنگ‌های گرم و سرد است.

رنگ بنفش درب‌های کابینت کنتراست زیبایی با جزیره خاکستری رنگ و نیز اشیاء خاکستری درون فضا ایجاد کرده است.

 رنگ دیوار پشت کابینت و جزیره آشپزخانه اندکی تیره است اما از آن جایی که رنگ باقی فضا ملایم و روشن انتخاب شده است این مقدار رنگ تیره روی فضا بیش از حد سنگینی نمی‌کند.

گزینه 3: طرح تک رنگ اما دارماتیک

و در نهایت ما دوباره به سراغ طرح رنگی سرد می‌رویم این آشپزخانه شامل یک جفت طیف رنگ آبی متمایل به خاکستری می باشد که برای دیوار شاخص رنگ تیره و برای جزیره آشپزخانه تن ملایم تر خاکستری متمایل به آبی انتخاب شده است.

با این که این رنگ‌ها نیز شاد و گیرا هستند اما علاوه بر آن ماهیت خنثی دارند درنتیجه کل فضا را کنترل شده تر از دو گزینه قبل نگه می‌دارند و این یعنی نسبت به دو گزینه قبل در انتخاب اشیاء و لوازم آشپزخانه دست تان بازتر است. چون رنگ‌های خنثی به خوبی در کنار همدیگر قرار می‌گیرند و تضاد زننده‌ای بین آن ها ایجاد نمی‌شود.

 

 

 

انتخاب رنگ آشپزخانه

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: houzz