آشنایی با الگوهای معروف کاغذ دیواری و مدل هایی که کم تر دیده اید!

آشنایی با الگوهای معروف کاغذ دیواری و مدل هایی که کم تر دیده اید!

آشنایی با الگوهای معروف کاغذ دیواری و مدل هایی که کم تر دیده اید!

کاغذ دیواری ها همه دارای الگو یا طرح هستند. این الگوها می توانند هندسی باشند یا غیر هندسی. همچنین ممکن است در طول کاغذ دیواری تکرار شده یا نشده باشند. انتخاب الگو برای کاغذ دیواری، بیش تر یک امر سلیقه ای است و به نظر شخصی شما بستگی دارد، اما بهتر است الگویی که انتخاب می کنید با سبک طراحی داخلی و مبلمان منزلتان تناسب داشته باشد. به عبارت دیگر، خوب است کاغذ دیواریتان مکمل بخش های دیگر دکوراسیون باشد. شاید تنوع زیاد الگوهای معروف کاغذ دیواری در عصر مدرن باعث شود شما گزینه های زیادی برای انتخاب داشته باشید، اما در عین حال ممکن است گیجتان کند.

به همین خاطر است که خیلی ها در هنگام خرید کاغذ دیواری نمی دانند کدام گزینه بهتر است و تردید زیادی دارند. راه حلی که می تواند تا حدودی در این زمینه به یاری شما بیاید، آشنایی با الگوهای مختلف است. البته، الگوها خیلی زیاد هستند و پرداختن به همه آن ها از حوصله این متن خارج است، اما ما در ادامه، اصلی ترین الگوها را به شما معرفی خواهیم کرد. در ادامه نیز مدل هایی از کاغذ دیواری را به شما نشان خواهیم داد که احتمالا کم تر دیده اید. همراه پویانو باشید.

با پویانو همرا باشید و انواع الگوهای کاغذ دیواری را به سادگی بشناسید.

الگوهای معروف کاغذ دیواری : الگوی نوگرایانه

الگوهای معروف کاغذ دیواری : الگوی نوگرایانه

وقتی از الگوی نوگرایانه صحبت به میان می آید، قشر وسیعی از کاغذ دیواری هایی که اخیرا وارد بازار شده اند و خصوصیات منحصر به فرد و حتی عجیبی دارند، مد نظر هستند. الگوی نوگرایانه، الگویی است که تابع هیچ سبک یا قانون خاصی نیست و به همین خاطر، متفاوت می باشد و انتخابش جسارت می خواهد. در طرح های نوگرایانه می توان ایده های جالب و جدید دید که هر کدام توسط یک طراح حرفه ای خلق شده اند. طراحان این کاغذ دیواری ها فکری باز دارند و متفاوت می اندیشند. شما هم می توانید با انتخاب این کاغذ دیواری ها خانه خود را متفاوت دکوراسیون کنید.

الگوهای معروف کاغذ دیواری : الگوی فلورال

الگوهای معروف کاغذ دیواری : الگوی فلورال

الگوی فلورال که شاید بیش تر شما آن را با نام الگوی گلدار بشناسید، یک الگوی پرطرفدار و همیشه مطرح است که از گذشته تا امروز توانسته محبوبیت خود را حفظ کند. تقریبا از روزی که کاغذ دیواری اختراع شد تا امروز، الگوی فلورال کنار نرفته است. الگوی فلورال در قدیم شامل طرح های محدودی بود، اما این روزها می توانید طرح های گلدار کاغذ دیواری را در اندازه های درشت و ریز با گل های مختلف ببینید. حتی برخی از این گل ها برجسته هستند و حس واقعی تری به شما می دهند.

همچنین می توان در میان الگوهای فلورال امروزی، انواع انتزاعی و واقع گرایانه را دید. در فرم های واقع گرایانه، گل ها شکل طبیعی خود در طبیعت را به نمایش می گذارند، اما طرح های انتزاعی، گل هایی دارند که حاصل ایده پردازی و خلاقیت طراح هستند و شاید فرمشان کمی عجیب و نا متعارف باشد.

الگوهای معروف کاغذ دیواری : الگوی باروک

الگوهای معروف کاغذ دیواری : الگوی باروک

کاغذ دیواری های باروک، دسته ای از کاغذ دیواری ها هستند که در طراحی آن ها از سبک معروف دوره قدیم معماری اروپا بهره گرفته می شود. سبک باروک، سبکی سلطنتی با جلال و عظمت زیاد است و برای منازلی که دکوراسیون متجملانه دارند، انتخابی فوق العاده به شمار می آید. در الگوهای باروک می توان شکوه را به وضوح دید

. برخی از کاغذ دیواری های دارای الگوی باروک با انواع کلاسیک شباهت زیادی دارند و حتی از آن ها قابل تشخیص نیستند. به هر حال، در اکثر کاغذ دیواری های باروک می توان تزیینات زیاد و نقش و نگارهای ریز دید. اگر شما دکوراسیونی دارید که ویژگی های مشابه این سبک را دارد، این الگو برایتان جالب خواهد بود.

الگوهای معروف کاغذ دیواری : الگوی لاکچری

الگوهای معروف کاغذ دیواری : الگوی لاکچری

معمولا افرادی که به سراغ الگوهای لاکچری کاغذ دیواری می روند، می خواهند خانه شان در زیبایی و چشمگیر بودن حرف اول را بزند. الگوهای لاکچری به شما کمک می کنند یک دکوراسیون لوکس و خارق العاده داشته باشید. این الگوها می توانند کلاسیک یا مدرن باشند، اما در طراحی آن ها از طرح ها و عناصر استفاده می شود که بسیار چشمگیر هستند

. طرح های نقاشی مانند، نقش برجسته و الهام گرفته شده از بافت سنگ ها این گونه هستند. الگوی لاکچری می تواند هر الگویی باشد، به شرط این که باشکوه و خیره کننده به نظر برسد.

الگوهای معروف کاغذ دیواری : الگوی رمانتیک

الگوهای معروف کاغذ دیواری : الگوی رمانتیک

در الگوی رمانتیک از فرم های رویایی و پر از احساس استفاده می شود. اکثر نقش و نگارهای به کار رفته در کاغذ دیواری های رمانتیک، دارای فرم منحنی و نرم هستند و معمولا گوشه ندارند. این الگوها برای کسانی که می خواهند دکوراسیونی رمانتیک و سرشار از احساس داشته باشند، پیشنهاد می شوند. هر طرح کلاسیک و مدرنی در صورتی که از خصوصیات گفته شده برخوردار باشد، رمانتیک خواهد بود. طرح و نقش هایی مثل پرندگان، گل و گیاه، برگ ها و شاخه ها و فرم های منحنی و نرم دیگری که وجود دارند، این الگوها را پدید می آورند. رنگ های کاربردی در این الگوها عموما رنگ های روشن و آرامش بخش هستند که تم ملایمی دارند.

الگوهای معروف کاغذ دیواری : الگوی جئومتریک

الگوهای معروف کاغذ دیواری : الگوی جئومتریک

الگوی جئومتریک که معادل فارسی آن الگوی هندسی است، الگویی است که از اشکال هندسی تشکیل می شود. در این الگو، فرم های هندسی مشابه یا متفاوت در کنار هم قرار گرفته و تکرار می شوند. اکثر کاغذ دیواری های هندسی یا جئومتریک از نظم و ترتیب مشخصی برخوردار هستند، اما در انواع جدیدتر می توان نمونه هایی دید که آزادانه و بدون تکرار فرم ها طراحی شده اند. مزیت الگوهای جئومتریک در این است که هم در کنار دکوراسیون کلاسیک و هم در ترکیب با دکوراسیون مدرن، خوب به نظر می رسند. الگوهای هندسی به خاطر تنوع زیاد اشکال هندسی، دارای انواع بسیار زیادی هستند.

الگوهای معروف کاغذ دیواری : الگوی راه راه

الگوهای معروف کاغذ دیواری : الگوی راه راه

الگوی راه راه یا خط دار، الگوی دیگری است که قدمت زیادی دارد. این الگو هم مثل الگوی فلورال همیشه مورد توجه قرار داشته و هیچ وقت از آلبوم کاغذ دیواری ها حذف نشده است. همیشه افرادی وجود دارند که الگوی راه راه را برای پوشاندن دیوارهای منزل خود انتخاب می کنند. الگوی راه راه هم با اکثر سبک های طراحی داخلی هماهنگ می شود. چیزی که الگوی راه راه را از دیگر الگوهای کاغذ دیواری متمایز می کند، این است که این الگو می تواند در حالت افقی، دیوارها را کوتاه کند و در فرم عمودی، آن ها را بلند و کشیده جلوه دهد. از این مزیت الگوی راه راه به عنوان یک ترفند در دکوراسیون داخلی استفاده می شود.

الگوهای معروف کاغذ دیواری : الگوی کودکانه

الگوهای معروف کاغذ دیواری : الگوی کودکانه

الگوی کودکانه، نوع دیگری از الگو است که در طی سال های اخیر توانسته تنوع بسیار زیادی پیدا کند. در قدیم، کاغذ دیواری ها اکثرا یک شکل داشتند و کاغذ دیواری خاصی که برای کودکان طراحی شده باشد، کم تر دیده می شد. یا اصلا وجود نداشت، اما امروزه می توان آلبوم هایی پر از الگوهای شاد کودکانه در میان کاغذ دیواری ها دید که واقعا تحسین برانگیز هستند. الگوهای کودکانه با توجه به سلیقه و احساسات کودکان طراحی می شوند و معمولا نقوشی دارند که کودکان می پسندند.

الگوهای معروف کاغذ دیواری :الگوی وینتج

الگوهای معروف کاغذ دیواری :الگوی وینتج

سبک وینتج در کاغذ دیواری نیز کاربرد دارد. الگوی وینتج که به چند دهه قبل مربوط می شود، این روزها چنان محبوبیتی پیدا کرده که شاید در زمان خود، ان را تجربه نکرده است. الگوی وینتج دارای خصوصیات هنر چند دهه قبل است و شما را یاد آن دوران می اندازد. رنگ ها و طرح های این الگو معمولا شاد و پر هیجان هستند و پر از خاطرات دلنشینی هستند که برای شما نوستالژیک به حساب می آیند.

تقریبا همه ما مدل های معروف و شناخته شده کاغذ دیواری را در فضاهای مختلف دیده ایم. حتی اگر این طور نباشد، برخی از آن ها در آلبوم های کاغذ دیواری یا مجلات دکوراسیون داخلی به چشممان خورده اند. با این حال، بسیاری از طرح ها هستند که کم تر دیده شده اند و ممکن است برای شما تازگی داشته باشند. ما در ادامه، چند نمونه از این طرح ها را برایتان گلچین کرده ایم. امیدواریم از دیدن آن ها لذت ببرید.

کاغذدیواری طرح نقوش گیاهی

کاغذدیواری طرح هندسی

کاغذدیواری طرح هندسی

الگوی هندسی کاغذدیواری

طرح فانتزی کاغذدیواری

الگو کاغذ دیواری

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری