با اقدامات کوچک دکوراسیون خانه خود را زیباتر کنید!

اقدامات کوچک دکوراسیون خانه

با اقدامات کوچک دکوراسیون خانه خود را زیباتر کنید!

این موضوع که خانه ای که در آن زندگی می کنیم مکانی باشد که در آن احساس راحتی کرده، بازتابی از شخصیت ما بوده و به چشم زیباتر دیده شود، تقریبا الویت تمام انسان ها است. برای این که خانه این احساسات زیبا را در ما ایجاد کرده و به ما انرژی مثبت ببخشد، لازم است که هر از گاهی در محیط زندگی خود تغییرات و بازسازی های کوچکی انجام دهیم. برای این که بدانید چگونه می توان با اقدامات کوچک خانه خود را زیبا تر کرد، با پویانو همراه باشید:

همان طور که می دانید ایجاد تغییرات کلی و اساسی در دکوراسیون و مبلمان، کاری بسیار دشوار و پر هزینه است. البته نیازی نیست که مرتبا تغییرات این چنینی ایجاد کرد و تا زمانی که مبلمان و لوازمی دچار خسارات جدی نشده باشند نیازی به تعویض آن ها نیست. اما بدون مصرف گرایی دیوانه وار و بدون خرید مداوم اشیاء و اکسسوار های جدید و گران قیمت نیز می توان به خانه ای زیبا دست پیدا کرد.

اقدامات کوچک دکوراسیون خانه

اقداماتی که می توان هم از نظر ظاهری و هم از نظر کاربردی در بازسازی و ایجاد تغییرات در خانه انجام داد به 6 دسته تقسیم می شوند:

  1. اکسسوار ها و تزئینات

  2. بازسازی و بازیافت

  3. پارچه ها و منسوجات

  4. سازماندهی و کاربرد ساده

  5. ارتباط با طبیعت

  6. نظم و تمیزی

این ۶ دسته بندی، اقداماتی ساده اما تاثیر گذار هستند که می توانند فضای خانه را به طور کامل تغییر دهند. اگر شما هم از دکوراسیون محیط زندگی خود خسته شده اید، نگاهی به اتاق های مختلف خانه انداخته و بر اساس این تقسیم بندی ها تمام نقاط را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه به بررسی این 6 دسته بندی پرداخته و روش های ساده، کارآمد و اقتصادی ای که می توانید با آن ها در محیط زندگی خود تغییرات ایجاد کنید را معرفی خواهیم کرد.

چگونه می توان با اقدامات کوچک خانه خود را زیبا تر کرد

  1. اکسسوار ها و تزئینات

اکسسوار های کوچک، بسیار بیشتر از آن چه که تصور می کنید انرژی روزانه شما را تحت تاثیر قرار می دهند. شمع های معطر، عود و دستگاه بخور، از جمله اکسسوار های کوچک، اما قدرتمندی هستند که می توانند فضای خانه را تغییر داده و محیط خانه را پر از انرژي مثبت کنند و به همین دلیل در راس اکسسوار های تاثیر گذار قرار می گیرند.

اشیاء کوچک و تزئینی ای که شخصیت، سبک، علایق و عادت های شما را به نمایش می گذارند نیز از بهترین راه ها برای شخصیت بخشیدن به محیط زندگی به شمار می روند.

اکسسوار ها و تزئینات

حتما این را می دانید که استفاده از عکس ها و تصاویر قاب شده، تابلو ها و آثار هنری برای تزئین دیوار ها می تواند فضایی منحصر به فرد و متفاوت به خانه شما ببخشد. برای این منظور به راحتی می توانید عکس های خانوادگی و مورد علاقه خود را قاب کرده و ظاهری خاص به دیوار های خانه خود ببخشید.

 تابلو ها و آثار هنری برای تزئین دیوار ها

اگر چه سال های مدرسه و آموزش برای بسیاری از افراد به خاطرات قدیمی تبدیل شده اند، اما تخته سیاه هم چنان به عنوان اکسسواری خاص و زیبا در خانه های ما از جایگاه ویژه ای برخوردار است. تخته سیاه از جمله لوازمی است که می توانید آن را در ابعاد مختلف و در مکان های متفاوت به کار ببرید، هم چنین این تخته ها امروزه در رنگ های متنوعی تولید می شوند و می توانید از رنگ های متفاوت آن ها استفاده کنید. حتی با تهیه رنگ مخصوص تخته سیاه، می توانید به تنهایی و به شیوه ای کاملا اقتصادی آن را بسازید.

 اکسسواری خاص و زیبا در خانه

برای ایجاد تعادل از طراحی های متقارن استفاده کنید. اگر به دنبال ظرافت و زیبایی ای کلاسیک در محیط زندگی خود هستید، طراحی و چیدمان متقارن می تواند فضایی اصیل و زیبا را در اختیار شما قرار دهد.

ایجاد تعادل از طراحی های متقارن

بار ها در پویانو در مورد اهمیت روشنایی و عناصر نورپردازی صحبت کرده ایم. استفاده از لامپ های خاص و متفاوت برای چراغ ها و نورپردازی ها می تواند جلوه ای متفاوت به محیط زندگی شما ببخشد.

 

  1. اهمیت روشنایی و عناصر نورپردازی

اگر می خواهید لوازم کهنه و قدیمی خود را تغییر داده و این گونه فضایی تازه به محیط زندگی خود ببخشید، ایده های متفاوتی را می توانید دنبال کنید. برای مثال رادیاتور ها! امروزه می توان رادیاتور هایی زیبا، منحصر به فرد و چشمگیر را به جای رادیاتور های قدیمی مورد استفاده قرار داد.

اهمیت روشنایی و عناصر نورپردازی

اگر بپرسیم که معمولی ترین وسیله ای که در هر خانه ای وجود دارد چیست، بسیاری از شما نمی توانید به آن پاسخ دهید و حتی ممکن است تا به حال به ذهنتان خطور نکرده باشد، اما پاسخ این پرسش دستگیره کمد ها و کشو ها است! برای ایجاد تغییر در محیط زندگی خود به راحتی می توانید دستگیره های معمولی و ساده را تغییر داده و ظاهری جدید و متفاوت به آن ها ببخشید.

دستگیره کمد ها و کشو ها

به جای این که کمد های قدیمی و از مد افتاده را دور بیندازید، آن ها را به هر رنگی که دوست دارید رنگ آمیزی کنید! می توانید هر بخش آن را به رنگی متفاوت تغییر دهید. بازسازی کمد های قدیمی، فضایی مانند سبک وینتیج به محیط زندگی شما خواهد بخشید. البته اکنون که صحبت از رنگ کردن شد، می توانید تمام لوازم چوبی قدیمی، از جمله صندلی ها را نیز به رنگ های متفاوت رنگ آمیزی کنید. امروزه استفاده از لوازم بازیافتی و بازسازی شده در طراحی داخلی به یکی از ترند های محبوب در دکوراسیون تبدیل شده است.

 بازسازی کمد های قدیمی، فضایی مانند سبک وینتیج

یکی از مواردی که باعث می شود یک خانه ظاهری بد و نامناسب داشته باشد، رنگ های بی روح، لکه ها و زدگی های روی دیوار ها است. به همین دلیل اگر می خواهید ظاهری تازه به خانه خود ببخشید، بسیار منطقی خواهد بود که این کار را با رنگ کردن دیوار ها آغاز کنید.

رنگ کردن دیوار ها

  1. پارچه ها و منسوجات خانگی

در زندگی روزانه، آن چه که لمس می کنیم به اندازه آن چه که می بینیم، می شنویم و استشمام می کنیم، در کیفیت زندگی ما تاثیر گذار است. به همین دلیل منسوجات خانگی نه تنها از نظر زیبایی، بلکه از نظر احساس لامسه نیز در زندگی ما تاثیر گذار بوده و اهمیت بسیاری دارند. به همین منظور تعویض روکش مبل های قدیمی، می تواند دکوراسیون اتاق نشیمن را به طور کامل تغییر داده و فضایی تازه و متفاوت به آن ببخشد.

پارچه ها و منسوجات خانگی

البته زمانی که صحبت از منسوجات خانگی می شود، یکی از اولین مواردی که به ذهن خطور می کند، پرده ها است. حتی اگر پرده ها را تعویض نکنید، شستن آن ها با مواد شوینده معطر و خوش بو و پاک کردن لکه ها و آلودگی ها به طور کامل، می تواند فضای خانه را تغییر دهد. البته که پرده های جدید نیز به معنای فضای جدید هستند!

منسوجات خانگی

برای این که در اتاق خواب به مکانی راحت و سالم دست پیدا کنید، بهتر است که از پارچه هایی که با الیاف طبیعی تولید می شوند استفاده کنید تا خواب راحت تری را تجربه کنید.

حوله ها نیز از جمله منسوجاتی هستند که به دلیل استفاده مکرر و دايمی بسیار کم مورد توجه قرار می گیرند. اما تعویض تنها یک حوله در سرویس بهداشتی می توان ظاهر این مکان را تغییر دهد.

تعویض تنها یک حوله در سرویس بهداشتی می توان ظاهر این مکان را تغییر دهد.

  1. سازماندهی و کاربردهای ساده اجزا در دکور خانه

ایجاد تغییراتی که کاربردی ساده ایجاد می کنند، می توانند کیفیت زندگی را افزایش داده و ظاهری زیباتر به خانه شما ببخشند. برای مثال ایجاد روشنایی بر روی صفحه کابینت ها از اهمیت بالایی برخوردار است و برای ایجاد فضایی سالم تر و کارآمد تر می توانید از چراغ های زیرکابینتی برای روشن کردن صفحه کابینت ها استفاده کنید.

سازماندهی و کاربردهای ساده اجزا در دکور خانه

در مکان هایی که پنجره ندارد، گردش هوای کمتری داشته و هوایی مرطوب دارند، استفاده از پنکه های سقفی، هم ظاهری زیباتر و خاص به مکان بخشیده و هم به دلیل ایجاد گردش هوا بسیار کارآمد و مفید خواهد بود.

پنکه های سقفی، هم ظاهری زیباتر و خاص به مکان بخشیده

  1. ارتباط با طبیعت فضای داخلی خانه

اگر در خانه خود تازگی و طبیعت را می خواهید لازم است که از گل های تازه، رنگارنگ و خوش بو استفاده کرده و آن ها را به دکوراسیون محیط زندگی خود بیفزایید. باغچه های دیواری برای این منظور انتخاب مناسبی خواهند بود.

ارتباط با طبیعت فضای داخلی خانه

  1. نظم و تمیزی منزل

فراموش نکنید که مهم ترین ویژگی در طراحی داخلی یک خانه، تمیزی است. منظور تمیزی روزانه و روتین نیست. یک تمیزی کلی و با جزئیات باعث خواهد شد تا احساس تازگی در خانه داشته باشید. برای تمیزی کلی لازم است که تمام جزئیات را در نظر بگیرید؛ برای مثال درز میان کاشی ها!  هم چنین برای ایجاد فضایی روشن تر و دلباز تر در خانه، تمیز کردن پنجره ها را نیز فراموش نکنید.