13 مورد اشیاء دور انداختنی از دکوراسیون داخلی خانه

اشیائی که باید از دکوراسیون داخلی خانه دور کنید

13 مورد اشیاء دور انداختنی از دکوراسیون داخلی خانه

آیا باور دارید که بالغ بودن بسیار جذاب است؟ زمان خوابیدن خود را مشخص کرده، هر زمان که بخواهید هر چه را که دوست داشته باشید میل می کنید ، ساعت ها به تماشای تلویزیون نشسته و برای بیرون رفتن نیازی به اجازه والدین خود ندارید… این موارد تماما جنبه های خوب بالغ بودن هستند، اما با این وجود مسئولیت های مهمی مانند پرداخت قبوض و پرداخت اجاره خانه و هزینه های زندگی نیز بر دوش خود شما خواهند بود. اما ما در این مطلب به جنبه های راحت بالغ بودن خواهیم پرداخت. برای مثال می توانید خانه خود را طراحی و دکوراسیون کنید. دکور کردن خانه کاری بسیار لذت بخش است. در عین حال لازم است که از اشیاء از مد افتاده ای که از آن ها استفاده نمی کنید نیز خلاص شوید. اما آیا می دانید این اشیاء چه هستند؟ برای پاسخ به این پرسش و آشنایی با 13 مورد اشیاء دور انداختنی با پویانو همراه باشید:

اشیائی که باید از دکوراسیون داخلی خانه دور کنید

گاهی اوقات ما انسان ها به اشیاء و مبلمانی که در محیط زندگی خود داریم عادت کرده و حتی گاهی متوجه وجود آن ها نیز نمی شویم. اما لازم است که هر از گاهی نگاهی به اطراف خود انداخته و اشیائی که پیرامون خود جمع کرده ایم را مورد بررسی قرار دهیم. زیرا برخی از این لوازم و اشیاء سال ها است که مورد استفاده قرار نگرفته و حتی از مد افتاده هستند و تنها برای این که به دیدن آن ها عادت کرده ایم هم چنان آن ها را در خانه نگه داشته ایم. اما در حقیقت اشیائی وجود دارند که دیگر نیازی به آن ها نداریم و وجود آن ها در خانه تنها باعث تضعیف طراحی و دکوراسیون محیط زندگی ما می شود. پس اگر به دنبال خانه ای با طراحی ای چشم نواز و قدرتمند هستید، سعی کنید تا هر چه سریع تر اشیاء اضافه را از خانه خود دور کنید.

اشیائی که باید از دکوراسیون داخلی خانه دور کنید

  1. لامپ های فلورسنت در نورپردازی فضای داخلی

لامپ های فلورسنت علاوه بر این که قیمت پایینی دارند، نوری سرد و آزار دهنده ایجاد می کنند. در حالی که نور زرد برای ایجاد فضایی گرم و صمیمی بسیار کاربردی تر است. امروزه صرفه جویی در انرژی به یکی از باید های زندگی تبدیل شده است، اما لامپ های فلورسنت مصرف برق بالایی دارند. پس هم برای زیباتر شدن محیط زندگی خود و هم برای صرفه جویی در هزینه ها، هر چه سریع تر لامپ های فلورسنت موجود در خانه را دور بریزید. در میان لامپ های کم مصرف نیز نور زرد وجود داشته و با استفاده از آن ها می توانید به محیطی گرم برای زندگی دست پیدا کنید.

لامپ های فلورسنت در نورپردازی فضای داخلی

  1. مبلمان موقتی!

منظور از مبلمان موقتی، اشیائی است که از نظر کاربردی و ظاهری تاثیری در مکان نداشته و تنها فضای اتاق را اشغال می کنند. اکنون شما یک فرد بالغ هستید؛ به همین دلیل باید بر تمام اشیاء اطراف خود آگاه بوده و تنها از کاناپه، میز ها، قفسه ها و اشیاء این چنینی ای استفاده کنید که برای زندگی شما لازم بوده و طراحی مکان را تکمیل می کنند. پس همین الان به اطراف خود نگاه کرده و مبلمان موقتی و جاگیری که استفاده ای برای شما ندارند را از خانه خارج کنید.

مبلمان موقتی

  1. میز تلویزیون قدیمی منزل

آیا هم چنان تلویزیون خود را بر روی میزی قدیمی و کهنه و یا کمدی از مد افتاده قرار می دهید؟ خیلی سریع در این مورد تجدید نظر کنید. امروزه میز تلویزیون های بسیار ساده، مدرن و زیبایی وجود دارند که جای بسیار کمی را در خانه اشغال می کنند. اما اگر نمی خواهید هزینه خاصی انجام دهید مشکلی ندارد؛ تلویزیون را به دیوار نصب کنید…

میز تلویزیون قدیمی منزل

  1. عکس های بدون قاب در دیوار خانه!

یکی از روش های زیبا برای دکوراسیون دیوار ها استفاده از عکس های خانوادگی و لحظات دلنشین و یا حتی تصاویر هنری است، اما استفاده از این عکس ها بدون قاب به هیچ عنوان روش درستی نبوده و ظاهری نامناسب ایجاد می کند. نیازی نیست که قاب عکس های مجلل و اغراق شده استفاده کنید. یک قاب ساده و معمولی نیز می تواند این مشکل را برطرف کند.

عکس های بدون قاب در دیوار خانه

  1. یک فرش بسیار کوچک در اتاق

تنها برای این که بگویید در خانه فرش دارید، یک فرش کوچک را بر روی زمین پهن نکنید! به خصوص در یک اتاق بزرگ وجود یک فرش کوچک، فضایی بسیار نامناسب ایجاد کرده و زیبایی مکان را از بین خواهد برد. طرح، رنگ، بافت و اندازه فرشی که در اتاق نشیمن به کار می برید باید مکمل طراحی این مکان باشد و تنها فرشی که این ویژگی ها را داشته باشد زیبا به نظر خواهد رسید و نه فرشی که گران قیمت باشد… پس اگر فرشی کوچک در خانه دارید که مناسب اندازه اتاق های شما نیست، یا یک فرش با اندازه مناسب خریداری کرده و یا اصلا از فرش استفاده نکنید.

یک فرش بسیار کوچک در اتاق

  1. تخت خواب نامناسب اتاق خواب

ما انسان ها زیاد کار کرده و رفته رفته پیر می شویم. هیچ چیزی مفید تر از یک خواب سالم برای حفاظت از جسم و روح ما وجود ندارد. به هیچ عنوان به این موضوع فکر نکنید که چون تخت خواب وسیله ای شخصی است و کسی آن را نمی بیند، اندازه، ظاهر و کیفیت آن اهمیت ندارد. به همین دلیل یک تخت خواب راحت برای خود تهیه کنید و تخت خواب کوچک و قدیمی خود را دور بریزید.

تخت خواب نامناسب اتاق خواب

  1. رو تختی بی کیفیت

علاوه بر تخت خواب، ملحفه ها و روتختی ای که مورد استفاده قرار می دهید نیز در کیفیت خواب و طراحی اتاق خواب تاثیر گذار هستند. برای این که خواب مناسبی را تجربه کرده و روز خود را به خوبی شروع کنید به اتاق خوابی زیبا نیاز دارید. پس حتما یک روتختی شیک و با کیفیت برای خود تهیه کنید.

رو تختی بی کیفیت

  1. سرویس غذاخوری ملامین!

ظرف و ظروف ملامینی و پلاستیکی، پیک نیک را در ذهن انسان تداعی می کنند. امکان ندارد که یک سرویس غذاخوری ملامینی ظاهری زیبا ایجاد کند. هم چنین اگر می خواهید مراقب محیط زیست باشید، باید هر چه سریع تر ظروف ملامینی و پلاستیکی خود را از دور خارج کنید.

سرویس غذاخوری ملامین

  1. قاب عکس نامناسب روی دیوار

به این موضوع اشاره کردیم که عکس بدون قاب ظاهر مناسبی نخواهد داشت. متاسفانه یک قاب عکس ارزان قیمت نیز تاثیر مشابهی ایجاد خواهد کرد. به همین دلیل تا جای ممکن از قاب عکس های مناسب و با کیفیت استفاده کنید. در غیر این صورت بهتر است که کلا عکس ها را از جلوی دید بردارید!

قاب عکس نامناسب روی دیوار

  1. صندلی های از مد افتاده آشپزخانه

صندلی های میز غذاخوری و یا صندلی هایی که در آشپزخانه به کار برده می شوند، از جمله سرمایه گذاری ای هستند که بدون فشار زیاد به بودجه شما می توانند ظاهری زیبا و ظریف به مکان ببخشند. در مقابل صندلی های قدیمی و از مد افتاده نیز می توانند تمام زیبایی مکان را تحت تاثیر منفی قرار دهند. پس برای ایجاد تغییراتی مثبت، صندلی های قدیمی را تعویض کنید.

صندلی های از مد افتاده آشپزخانه

  1. قفسه های خالی در خانه

اشیائی مانند گل ها، عکس ها، هدیه ها، کتاب ها و سایر اکسسوار ها از جمله لوازمی هستند که می توانند قفسه ها را تزئین کنند. برای این که قفسه ها و شلف های موجود در خانه خالی نمانده و ظاهری نامناسب ایجاد نکنند، از این گونه اشیاء تزئینی کمک بگیرید.

قفسه های خالی در خانه

  1. میوه ها و گل های مصنوعی برای دکور خانه!

یک زمانی گل ها و میوه های مصنوعی بسیار پرکاربرد بودند، اما امروزه این گونه عناصر بسیار زشت و از مد افتاده به نظر می رسند. اگر چه امروزه گل های مصنوعی با کیفیتی تولید می شوند، اما پیدا کردن گلی که طبیعی به نظر برسد بسیار سخت است. در حالی که یک گل طبیعی و زنده به تنهایی می توان تمام فضای خانه را تغییر دهد.

میوه ها و گل های مصنوعی برای دکور خانه

  1. کوسن های ست مبل ها

معمولا زمانی که مبل خریداری می کنید، کوسن هایی نیز همراه با آن به شما داده می شوند که بسیار معمولی و خسته کننده هستند. می توانید روش بهتری را به کار ببرید؛ کوسن هایی با ابعاد، رنگ ها و طرح های متفاوت خریداری کنید و هر از گاهی آن ها را تغییر دهید تا جلوه ای جدید به مبل ها و محیط زندگی خود ببخشید.

کوسن های ست مبل ها