5 اشتباه رایج در طراحی اتاق خواب

اشتباه رایج در طراحی اتاق خواب

5 اشتباه رایج در طراحی اتاق خواب

اشتباه رایج در طراحی اتاق خواب : در طراحی اتاق خواب معمولا به دلیل انجام اشتباهات متداولی که در آن رخ می دهد، دکوراسیون اتاق خواب به آن زیبایی که انتظار می رود تبدیل نشده و فضای آن با انتظارات ما هماهنگ نمی شود. برای این که تمام عناصر و اکسسوار های موجود در اتاق خواب را به شکلی هماهنگ و متعادل چیدمان کرده و به اتاقی بی نظیر دست پیدا کنید لازم است که به شکلی ظریف و حساس با این موضوع برخورد کنید. برای این که در شب تمام خستگی های روز گذشته را رفع کرده و انرژی کافی برای شروع روز جدید کسب کنید، به اتاق خوابی نیاز خواهید داشت که بدون اشتباه طراحی شده باشد.

در حقیقت طراحی اتاق خواب به شکلی بی نقص و کامل کاری دشوار است و به همین دلیل اشتباهاتی در طراحی آن رخ می دهد. برای این که مرتکب این اشتباهات رایج نشده و اتاقی بدون خطا طراحی کنید اشتباهاتی که در این مطلب مورد بررسی قرار گرفته اند را با دقت مطالعه کنید. برای این منظور با پویانو همراه باشید:

اشتباه در طراحی اتاق خواب

  1. انتخاب تخت خواب نامناسب

ما انسان ها یک سوم از زندگی خود را در خواب سپری می کنیم. اگر این زمانی را که در خواب سپری می کنید، به جای یک تخت خواب نامناسب، بر روی تختی راحت و سالم بگذرانید، علاوه بر این حال روحی شما در طول روز تحت تاثیرات مثبت قرار خواهد گرفت، اتاق خواب نیز ظاهری زیبا خواهد یافت. به جای این که تخت خواب را به عنوان یک مبلمان در نظر بگیرید، آن را عنصر اصلی طراحی اتاق خواب تصور کرده و با انتخاب تخت خوابی راحت و پوشاندن آن با روتختی ای زیبا و ظریف می توانید به اتاق خوابی فوق العاده دست پیدا کنید.

انتخاب تخت خواب نامناسب

  1. نامرتب بودن فضای اتاق خواب

اگر کمد و کشوهای موجود در اتاق خواب برای نگه داری از لباس ها و لوازم شخصی شما کافی نباشند، به اتاق خوابی دست خواهید یافت که دارای ظاهری نامرتب است و گویی با اشیاء اضافه دکوراسیون شده است. این شرایط مانع از آن خواهد شد که اتاقی مرتب داشته باشید و باعث می شود تا همیشه اتاق خواب شما ظاهری زشت و آزار داشته باشد. برای این که از ایجاد چنین شرایطی جلوگیری کنید، باید طراحی اتاق را به گونه ای انجام دهید که فضای کافی برای جاسازی اشیاء داشته باشد. در اتاق خوابی زیبا، ظریف و شیک که همیشه مرتب و منظم است خواب راحت تری را نیز تجربه خواهید کرد.

نامرتب بودن فضای اتاق خواب

  1. بهم ریختگی فرش های کوچک

استفاده از فرش های متعدد کوچک به جای یک فرش بزرگ در کف اتاق خواب ظاهری بهم ریخته و نامناسب به اتاق خواب خواهد بخشید. هم چنین به دلیل این که فرش های کوچک مرتبا از جای خود تکان خواهند خورد، ظاهری نامرتب در اتاق خواب ایجاد خواهند کرد. استفاده از یک فرش بزرگ و لطیف، به جای تعداد زیادی فرش کوچک اتاق خواب شما را به مکانی ظریف و زیبا تبدیل خواهد کرد. این گونه هم از تمیز کردن فرش های متعدد و هم از مرتب کردن آن ها نجات خواهید یافت.

بهم ریختگی فرش های کوچک

  1. استفاده از تابلو ها و قاب عکس های متعدد

زمانی که اتاق خواب به شکلی ساده و مینیمال طراحی شود، باعث می شود تا حال روحی بهتری را در آن تجربه کنید. اتاق خواب هایی که به این شکل طراحی می شوند دارای ویژگی آرامش بخشی هستند. اما بر خلاف این موضوع، اتاق هایی که با تابلو ها و قاب عکس های متعدد تزئین شده اند فضایی بهم ریخته و خفه کننده ایجاد می کنند. اتاق خوابی که به شکلی ساده و تنها با یک تابلو دکوراسیون شده باشد باعث آرامش روحی و روانی شما خواد شد.

 

  1. وجود سیم برق های بهم پیچیده در اتاق خواب

اگر سیستم سیم کشی ای که برای لوازم برقی موجود در اتاق خواب مورد استفاده قرار می دهید از کف اتاق خواب عبور می کنند، در این صورت احتمال بهم پیچیدگی سیم ها و کابل های برق وجود دارد. در این شرایط ظاهری نامرتب و بهم ریخته بر اتاق حاکم خواهد شد. این نوع اتاق ها به جای آرامش بخشیدن به شما، باعث می شوند تا از نظر روحی بیشتر احساس خستگی کنید. به همین دلیل اتاق را به گونه ای طراحی کنید که احتمال به هم پیچیدگی سیم ها وجود نداشته باشد.

وجود سیم برق های بهم پیچیده در اتاق خواب

 

 

 

 

اشتباه رایج در طراحی اتاق خواب

تحریریه پویانو