اشتباهات متداول در طراحی داخلی

اشتباهات طراحی داخلی

اشتباهات متداول در طراحی داخلی

طراحی داخلی روشی است که اگر به درستی انجام شود می تواند خانه ای زیبا، کاربردی و منحصر به فرد را برای شما به ارمغان بیاورد. دکوراسیون دارای جزئیات بسیاری است که باید تمام آن ها را در نظر گرفت، به همین دلیل در صورتی که فکر می کنید نمی توانید به تنهایی این کار را انجام دهید بهتر است که از افراد و طراحان متخصص کمک بگیرید، زیرا برخی اشتباهاتی که در زمینه رنگ، طرح، متراژ خانه و سبک طراحی داخلی صورت می گیرند باعث می شوند تا مکان گاهی بسیار کوچک تر از آن چه که هست دیده شده،  فضایی پر هرج و مرج ایجاد شده و حتی گاهی خسته کننده به نظر برسد. اما با دوری از این اشتباهات می توانید محیط زندگی خود را به درستی طراحی کنید. با پویانو همراه باشید تا با اشتباهات متداول در طراحی داخلی آشنا شوید:

اشتباهات متداول در طراحی داخلی

  • اشتباهات متداول در زمینه نظم خانه

برای این که فضای زندگی خود را مرتب و منظم نگه دارید، صد ها کار می توانید انجام دهید. اما آیا می دانید چه کارهایی را نباید انجام دهید؟

  1. مقایسه کردن خانه خود با دیگران !

اولین اشتباه در زمینه نظم و تمیزی، مقایسه خانه خود با خانه دیگران است. زمان و فعالیت های شما و حتی عادت های نظم و ترتیب شما هرگز با دیگران برابر نخواهد بود. به همین دلیل هرگز خانه خود را با دیگران مقایسه نکنید.

  1. انجام چندین کار در یک زمان در مرتب کردن خانه

اجازه ندهید که کار های تمیزی و مرتب کردن خانه بر روی هم جمع شوند. انجام کار های متعدد در یک زمان باعث ایجاد خستگی خواهند شد. به همین دلیل هنگامی که می خواهید خانه خود را مرتب کنید، این کار را تقسیم بندی کرده و اتاق به اتاق پیش بروید. حتی در داخل اتاق ها نیز کار ها را به چند بخش مجزا تقسیم کنید.

اشتباهات متداول در زمینه نظم خانه

  1. خرید کردن لوازم خانه بدون برنامه ریزی

یکی از متداول ترین اشتباهاتی که همه ما آن را انجام می دهیم، این است که بدون فکر کردن و برنامه ریزی لوازمی را برای خانه خریداری می کنیم. اما قبل از خرید هر چیزی اول فکر کنید که آیا واقعا به آن وسیله نیاز دارید؟ آیا داخل کمد های بسته خانه وسیله مشابه به آن وجود ندارد که فراموش کرده باشید؟ آیا سبک آن وسیله با اکسسوار ها و مبلمان موجود در خانه هماهنگی دارد؟ هم چنین از خود بپرسید که از این وسیله به مدت طولانی استفاده خواهید کرد یا خیر. شاید با پاسخ به این پرسش ها بتوانید ذره ای جلوی شلوغ تر شدن خانه را بگیرید.

  1. عادت کردن به شلوغی و بی نظمی در دکوراسیون خانه

بدون شک یکی از بدترین اتفاقات این است که به زندگی در بی نظمی و شلوغی عادت کنیم. زیرا عادت ها بعد از مدتی به رفتار های ما تبدیل می شوند. به همین دلیل روزانه و به شکل روتین به مرتب کردن خانه بپردازید تا به بی نظمی عادت نکنید.

  1. هر نقطه منزل را بیش از اندازه پر کردن

پر کردن بیش از حد کمد ها و کشو ها می تواند مانع از ایجاد نظم در خانه شود. زیرا نه می توانید هر جایی را به معنای واقعی منظم کنید و نه می توانید به درستی داخل کشو ها و کمد ها را مدیریت کنید. به همین دلیل کا را با دور انداختن لوازم اضافه آغاز کنید.

عادت کردن به شلوغی و بی نظمی در دکوراسیون خانه

  • اشتباهات متداول در زمینه روشنایی داخلی

زمانی که صحبت از سیستم روشنایی می شود یکی از نقاط مشترک میان ما این است که همگی اشتباهات مشابهی را انجام می دهیم. برای این که فضای کاربردی تری در محیط زندگی خود ایجاد کرده و هم چنین به فضای زیبا تری دست پیدا کنید تا جای ممکن از این اشتباهات دوری کنید:

  1. استفاده از یک سیستم روشنایی در اتاق

هر اتاقی کاربرد مخصوص به خود را دارد. برای مثال یک اتاق مخصوص لباس با یک آینه چراغ دار و استفاده از چراغ در داخل کمد لباس و چراغ های دیواری به مکان کاربردی تری تبدیل خواهد شد. استفاده تنها از یک لوستر سقفی نمی تواند نور مورد نیاز این مکان را تامین کند. به همین دلیل حتما باید از چراغ های کمکی نیز استفاده شود.

  1. استفاده از لامپ های بیش از اندازه روشن در خانه

معمولا انتظار داریم که یک چراغ سقفی تمام اتاق را به اندازه کافی روشن کند. به همین دلیل معمولا برای چراغ های سقفی و لوستر ها از لامپ های بسیار قوی و روشن استفاده می شود تا فضا را به خوبی روشن کند. اما لوستر های سقفی تنها می توانند فضای کلی اتاق را روشن کنند و برای این که در هر نقطه از اتاق روشنایی کافی وجود داشته باشد، لازم است که از سیستم های روشنایی و چراغ های دیگری استفاده کنید.

استفاده از لامپ های بیش از اندازه روشن در خانه

  1. عدم توجه به مصرف انرژي خانه

به غیر از موضوع زیبایی، هنگام انتخاب سیستم روشنایی باید به میزان مصرف انرژی آن نیز توجه داشته باشید. شاید چراغ های ال ای دی در ابتدا کمی گران به نظر برسند، اما نزدیک به 10 سال عمر کرده و مصرف انرژی برق را به حداقل می رسانند و به همین دلیل در طولانی مدت بسیار به صرفه خواهند بود. هم برای جیب شما و هم برای طبیعت…

  1. عدم استفاده از سیستم نورپردازی مخفی!

استفاده از چراغ های مخفی و تو کار در زیر کابینت های آشپزخانه، داخل کمد ها، کشو ها و هر نقطه دیگر خانه هم فضایی گرم ایجاد کرده و هم بسیار کاربردی خواهد بود.

عدم استفاده از سیستم نورپردازی مخفی

  1. قرار دادن کلید برق در مکان اشتباه در فضاهای داخلی

زمانی که وارد خانه می شوید و یا زمان ورود به هر یک از اتاق ها، باید بتوانید بدون هیچ مشکلی و بلافاصله به کلید برق دسترسی داشته باشید. این موضوع از نظر امنیت بسیار حائز اهمیت است. هم چنین قرار گرفتن کلید برق در پشت مبلمان نیز از نظر کاربردی اقدام درستی نخواهد بود. اگر کلید برق به دلیل چیدمان خانه در پشت مبلمان قرار می گیرد، حتما باید جای آن را تغییر دهید.

قرار دادن کلید برق در مکان اشتباه در فضاهای داخلی

  • اشتباهات متداول در زمینه دکوراسیون

ایجاد تغییرات دوره ای در دکوراسیون خانه و یا طراحی دکوراسون از ابتدا دارای جزئیات بسیاری است که باید در نظر گرفته شوند. به همین دلیل ممکن است که اشتباهات متداولی در آن صورت بگیرند:

  1. انتخاب رنگ های تیره از اشتباهات متداول در طراحی داخلی

نکته کلیدی در طراحی داخلی استفاده از نور طبیعی است، اما اگر همه چیز را به رنگ تیره که نور را به خود جذب می کنند انتخاب کنید، خانه بسیار تاریک و دلگیر خواهد شد. به همین دلیل پرده و مبلمانی که در مقابل پنجره قرار دارند را در رنگ های روشن انتخاب کنید.

  1. چیدمان اشتباه مبلمان

در چیدمان مبلمان برخی نکات طلایی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند. برای مثال ابعاد و شکل مبلمان باید با فرم و اندازه مکان هماهنگ باشند. هم چنین در میان مبلمان باید فاصله کافی وجود داشته باشد تا در صورت رفت و آمد با مشکل مواجه نشوید.

چیدمان اشتباه مبلمان

  1. استفاده از مصالح و اکسسوار های متفاوت

برای ایجاد فضایی جذاب در دکوراسیون و ایجاد احساس زندگی در مکان، استفاده از اکسسوار ها اهمیت بسیاری دارند. اما انتخاب اکسسوار ها در سبک ها و مصالح بسیار متفاوت، فضایی شلوغ و هرج و مرج ایجاد خواهد کرد.

  1. راهروی ورودی بی نظم

در مکانی مانند راهروی ورودی که رفت و آمد در آن بسیار است، باید از قرار دادن لوازم و مبلمان اضافه دوری کنید. لازم است که در این مکان تا جای ممکن فضایی روشن، دلباز و مرتب ایجاد کنید. هر وسیله ای که در این مکان جلوی دست و پای شما را بگیرد بدین معنا است که برای راهروی ورودی مناسب نیست. برای مثال یک صندلی بدون استفاده و یا یک فرشی که بر روی زمین حرکت می کند…

راهروی ورودی بی نظم

  1. استفاده از دکوری با چوب هایی در رنگ های متفاوت

ممکن است که تصور کنید از آن جایی که چوب یک ماده طبیعی است به هر شکلی که بخواهید می توانید از آن در طراحی داخلی استفاده کنید. اما استفاده از انواع مختلف چوب در رنگ های متفاوت در یک اتاق، باعث می شود تا هماهنگی و ریتم اتاق از بین برود. این گونه نه تنها طبیعت و زیبایی چوب دیده نخواهد شد، بلکه به عاملی برای عدم زیبایی مکان تبدیل می شود.

استفاده از دکوری با چوب هایی در رنگ های متفاوت

اگر هر یک از این اشتباهات متداول در طراحی داخلی خانه شما وجود دارد یعنی شما نیز به دام این خطاهای متداول افتاده اید. پس هر چه سریع تر به درست کردن این اشتباهات بپردازید.