اشتباهاتی در طراحی آشپزخانه که نباید انجام دهید!

اشتباهاتی در طراحی آشپزخانه

اشتباهاتی در طراحی آشپزخانه که نباید انجام دهید!

آشپزخانه قلب خانه است. اگر چه این مکان جایی است که برای غذا پختن و آشپزی کردن طراحی شده است، اما در عین حال مکانی است که برای وقت گذراندن با دوستان و خانواده در آن جمع شده و زمان های لذت بخشی را در آن سپری می کنیم. به همین دلیل است که طراحی آشپزخانه و دکوراسیون آن اهمیت بسیاری می یابد. میزی که در طراحی آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد و اشیاء دکوری ای که در مرکز این میز قرار داده می شوند برای تکمیل آشپزخانه کافی نیستند. توجه به هر یک از جزئیات آشپزخانه مانند یک پروژه مجزا، باعث می شود تا به آشپزخانه ای کامل دست پیدا کنید. اما اشتباهاتی در طراحی آشپزخانه وجود دارند که مانع از ایجاد فضایی کامل می شوند.

در این مطلب به اشتباهاتی اشاره خواهیم کرد که نباید در آشپزخانه صورت بگیرند. با پویانو همراه باشید:

اشتباهاتی در طراحی آشپزخانه

  • گیاهان زنده در آشپزخانه

همیشه توصیه می شود که در تمام مکان های خانه از گل های تازه و گیاهان زنده استفاده کنید. اما تعداد و جای قرار گیری این گیاهان باید به درستی انتخاب شود. در غیر این صورت به دلیل وجود گیاهان دکوراسیون محیط نامناسب به نظر خواهد رسید.

گیاهان زنده در آشپزخانه

  • کتاب ها در آشپزخانه

وجود یک کتابخانه در آشپزخانه تفاوت ها و خاص بودن شما را به نمایش خواهد گذاشت. اما کتاب هایی که در این کتابخانه قرار می گیرند نباید تمام کتاب های موجود در خانه باشند. وجود تعداد محدود کتاب ها برای یک طراحی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.

کتاب ها در آشپزخانه

برای داشتن یک آشپزخانه راحت و کارآمد، صفحه کابینت ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند. در انتخاب صفحه کابینت آشپزخانه باید کارآمدی، راحتی و زیبایی آن را در نظر داشته باشید و نباید صفحه کابینتی را انتخاب کنید که کارآیی محدودی دارد.

صفحه کابینت ها

  • آشپزخانه ای همیشه تمیز و مرتب

زمانی که می خواهید آشپزخانه را طراحی کنید، باید این موضوع را در نظر داشته باشید که آشپزخانه به صورت مرتب و دوره ای باید تمیز شود و طراحی را بر این اساس انجام دهید. تا جای ممکن باید از طراحی ها و دکوراسیون هایی که تمیزی و نظم آشپزخانه را دشوار می کنند دوری کنید.

آشپزخانه ای همیشه تمیز و مرتب

  • عناصر دکوراتیو دوره ای

با استفاده از اشیاء دکوری متعلق به دوران های متفاوت می توانید فضایی از سبک های مختلف را ایجاد کنید. اما با استفاده از عناصر دکوراتیو نامرتبط نباید دوران های متفاوت را در یک مکان به نمایش گذاشته و ویژگی های دکوراتیو اشیاء را از بین ببرید.

عناصر دکوراتیو دوره ای

  • پیچک ها در آشپزخانه

آشپزخانه مکانی است که تحرک بسیاری در آن داریم. به همین دلیل در مکانی که مرتبا در آن حرکت می کنید، به جای استفاده از گل پیچک، از گیاهان مناسب استفاده کنید تا فضای حرکت شما محدود نشود و فضای کافی برای حرکت کردن آزادانه داشته باشید.

پیچک ها در آشپزخانه

  • تعداد قفسه های باز

در آشپزخانه به جای کابینت ها می توانید از قفسه های باز با ظاهری زیبا و شیک استفاده کنید. اما نباید تمام فضای آشپزخانه را با این قفسه های باز پر کنید، زیرا با این کار ظاهر ظریف این مکان به یک فروشگاه تبدیل خواهد شد. استفاده از تعداد محدودی قفسه برای رفع نیاز های شما ظاهری زیبا به مکان خواهد بخشید.

تعداد قفسه های باز

  • اکسسوار های متعدد

نباید در آشپزخانه از اکسسوار های متعدد استفاده کنید. با استفاده از اکسسوار هایی در تعداد محدود می توانید آشپزخانه را به مکانی زیبا و ظریف تبدیل کنید. در غیر این صورت به مکانی دست خواهید یافت که تمام لوازم به صورت فشرده در آن جای گرفته اند.

اکسسوار های متعدد