8 روش برای استفاده از گل لوندر یا اسطوخدوس برای فنگ شویی منزل

گل های لوندر یا اسطوخدوس برای فنگ شویی منزل

8 روش برای استفاده از گل لوندر یا اسطوخدوس برای فنگ شویی منزل

اسطوخدوس برای فنگ شویی منزل ؛ لوندر یا اسطوخدوس یکی از پرطرفدارترین گیاهان و نیز سمبل باستانی خلوص و پاکی است و از آن هزاران استفاده در فنگ شویی می‌توان کرد.

من طرفدار پروپا قرص لوندر هستم و همیشه یک بطری کوچک از اسانس لوندر همراه خود دارم.

من آن را برای تجدید قوا و انرژی در طول مذاکرات طولانی هنگام سفر یا نیز زمانی که ساعت های زیادی پشت کامپیوتر سپری کرده ام استفاده می‌کنم.

گل های لوندر یا اسطوخدوس برای فنگ شویی منزل
گل های لوندر یا اسطوخدوس برای فنگ شویی منزل

به علاوه من شاخه های خشک شده‌ بسیاری از لوندر را در اطراف منزلم دارم و اغلب از آن ها به شکل های خلاقانه ای برای مثال در بسته بندی هدیه، تزئین کریستال ها و …استفاده می‌کنم.

روش های زیادی برای آوردن انرژی و طراوت گل لوندر به خانه و بهره بردن از خواص دارویی آن وجود دارد. اگر هنوز با این گیاه انس نگرفته اید، راهنمایی زیر شما را در این کار کمک می کند. من قول می دهم زمانی که انرژی درمانی اسطوخدوس(لوندر) را تجربه کنید، دیگر هیچ وقت نمی خواهید بدون آن باشید.

گل های لوندر یا اسطوخدوس برای فنگ شویی منزل
گل های لوندر یا اسطوخدوس برای فنگ شویی منزل

1-به نمایش گذاشتن شاخه‌های گل لوندر

ساده ترین روش برای بهره بردن از حضور گل لوندر در منزل تان، در معرض نمایش قرار دادن آن است به نحوه ای که با سبک و دکوراسیون منزل شما هماهنگ شود.

من معمولا شاخه‌های گل لوندر را در سرامیک‌های سفید در اندازه های مختلف قرار می‌دهم چرا که عاشق خلوص و پاکی رنگ سفید هستم.

گل های لوندر یا اسطوخدوس برای فنگ شویی منزل
گل های لوندر یا اسطوخدوس برای فنگ شویی منزل

2-استفاده از لوندر در تزئینات و دکوراسیون

شما می‌توانید چیزی را انتخاب کنید که به بهترین شکل با نمای منزل تان همخوانی پیدا کند. در فنگ شویی منزل می‌توانید گل‌های لوندر را در هر جایی از منزل تان به نمایش بگذارید از اتاق خواب گرفته تا حمام و سرویس و واقعا هیچ محدودیتی برای این کار وجود ندارد. البته گل‌های خشک شده در فنگ شویی هنوز جای بحث و تردید دارند ولی این مطمئنا در مورد گل های لوندر صدق نمی‌کند.

به علاوه می‌توانید از ساقه‌های گل لوندر در اشیاء دکوری مختلف در منزل تان نیز استفاده کنید من دیده ام که در سبک دکوراسیون shabby chic از لوسترهای تزئین شده با لوندر، توپ های خلاقانه با لوندر در بالای کتاب های روی میز عسلی و نیز تزئین دور شمع های بزرگ با لوندر استفاده کرده اند.

هنگامی که صحبت از استفاده از گل لوندر در دکوراسیون منزل می‌شود تنها چیزی که می‌تواند شما را محدود کند خلاقیت خود شماست، پس در استفاده از آن راحت باشید و لذت ببرید.

گل های لوندر یا اسطوخدوس برای فنگ شویی منزل ؛ گیاهان زینتی در فنگ شویی
گل های لوندر یا اسطوخدوس برای فنگ شویی منزل ؛ گیاهان زینتی در فنگ شویی

3-درست کردن بالشتک معطر با لوندر

درست کردن بالشتک معطر یکی از روش‌های خیلی آسان برای بهره بردن از انرژی و بوی خوش لوندر در طول سال است. شما لازم نیست که نمونه‌های آماده و شکیل آن را از بازار تهیه کنید، می‌توانید خودتان به راحتی آن را در خانه درست کنید.

تنها چیزی که نیاز دارید چند کیسه کوچک است که ترجیحا باید از جنس پارچه‌های طبیعی نخ پنبه و یا ابریشم باشند. سپس درون آن ها را با لوندر پر کنید و در آن را بدوزید! تمام شد به همین سادگی!

سپس این بالشتک‌های معطر را درون کمد لباس، زیر بالشت، توی کشوها یا چمدان های خود قرار دهید تا هاله ای خوشبو لباس‌های تان را دربربگیرد.

شما حتی می‌توانید از آن هنگام شست و شوی لباس‌های خود استفاده کنید، بدین ترتیب که بالشتک معطر را بعد از شسته شدن لباس ها درون خشک کن بیندازید. فقط باید مطمئن باشید که در کیسه محکم دوخته شده باشد تا باز نشود. هرچند برای این منظور بهتر است از اسانس لوندر به جای گل‌های خشک شده آن استفاده کنید. برای این کار یک یا چند قطره اسانس را روی توپ پنبه ای کوچکی بریزید سپس آن را درون کیسه کوچک قرار داده و در آن را محکم گره بزنید. از این کیسه معطر درون خشک کن لباسشویی خود استفاده کنید تا لباس های‌تان بویی بهشت بدهند.

گل های لوندر یا اسطوخدوس برای فنگ شویی منزل ؛ گیاهان زینتی در فنگ شویی
گل های لوندر یا اسطوخدوس برای فنگ شویی منزل ؛ گیاهان زینتی در فنگ شویی

4-استفاده از شمع های معطر با اسانس لوندر

یکی دیگر از روش های فوق العاده آسان برای بهره بردن از انرژی درمانی لوندر در منزل تان و مخصوصا اتاق خواب این است که از شمع های معطری استفاده کنید که از اسانس خالص لوندر تشکیل شده اند.

توجه داشته باشید که برچسب روی شمع را بخوانید تا بدانید از چه موادی ساخته شده است، چرا که بیشتر شمع های بازار به جای این که هوا را پاک کنند به خاطر وجود توکسین ها آن را آلوده می‌کنند. در ضمن شما باید به دنبال اسانس خالص لوندر باشید نه عطر و رایحه آن چرا که این‌ها مصنوعی هستند و اغلب نیز حاوی مواد سمی می‌باشند.

05 فنگ شویی دکوراسیون با گل
فنگ شویی دکوراسیون با گل

5-استفاده از اسانس طبیعی گل های لوندر

علاوه بر داشتن و بهره بردن از گل های خشک لوندر، من شدیدا توصیه می‌کنم که اسانس خالص لوندر را نیز تهیه کنید. شما می‌توانید تولیدکنندگان زیادی در زمینه تولید اسانس پیدا کنید پس نترسید و لوندر شرکت‌های مختلف را امتحان کنید.

اسانس لوندر موجود در طبیعت حتی بهتر از انواع پرورشی آن می‌باشد، اما اگر آن را پیدا نکردید نوع پرورشی آن نیز همچنان دارای مزایای بسیاری است.

استنشاق گل لوندر و نیز استفاده از چند قطره از اسانس آن روی پوست سر و سپس ماساژ آرام آن با انگشتان می‌تواند سریعا انرژی شما را بهبود و تقویت کند.

من اغلب از آن به جای عطر استفاده می‌کنم و رایحه آن را بسیار دوست دارم! اجازه دهید به بررسی چند روش دیگر برای بهره بردن از انرژی لوندر بپردازیم.

6-اسپری اسانس لوندر برای تمیز کردن هوا

اسپری کردن اسانس لوندر در هوا به سرعت و به سادگی به فضا طراوت می‌بخشد. شما می‌توانید اسپری اسانس لوندر را در مکان های بسیاری بیابید. اما راه ساده تری نیز هست و آن این است که خودتان بسازید! تنها چیزی که به آن نیاز دارید یک بطری ترجیحا شیشه ای با درب اسپری و اسانس لوندر می‌باشد. بطری را با آب مقطر پر کنید سپس چند قطره اسانس در آن اضافه کرده و تکان دهید.

با نسبت 15-20 قطره در تقریبا 100 گرم آب، اسپری خوشبویی به دست می‌آید. اما شما می‌توانید آن را برحسب تجربه کم یا زیاد کنید(من معمولا میزان لوندر را بیشتر می ریزم).

06

7-استفاده از پخش کننده های بوی شمع

در خانه شما می‌توانید از یک پخش کننده بوی شمع برای بهره بردن از خواص درمانی لوندر استفاده کنید. تنها چیزی که به آن نیاز دارید این است که قسمت گود بالای پخش کننده را با آب پر کنید سپس چند قطره اسانس به آن اضافه کنید و یک شمع در محفظه زیر آن روشن کنید. گرمای حاصل از شمع به پخش شدن تدریجی بوی لوندر در فضای اتاق کمک می‌کند. من شخصا ترجیح می دهم که از گزینه بعدی(پخش‌کننده‌های الوتراسونیک) استفاده کنم چرا که بیشتر اوقات فراموش می‌کنم سطح آب بالای شمع را چک کنم.

با این حال پخش‌کننده‌های معمولی نیز می‌توانند به خوبی موجب پخش رایحه شده و نیز با درخشش زیبای شمع موجب رمانتیک شدن هر اتاق شوند. فقط باید مرتب آب آن را چک کنید که در صورت خشک شدن دوباره آب اضافه کنید.

07
گل های لوندر یا اسطوخدوس برای فنگ شویی منزل ؛ گیاهان زینتی در فنگ شویی

منتشرکننده آروماتراپی اولتراسونیک روش مورد علاقه من برای پخش طراوت لوندر در سراسر اتاق است. استفاده از این دستگاه ساده است و کافی است مخزن آن را با آب پر کرده و چند قطره اسانس بریزید و سپس زمان انتشار را انتخاب کنید البته اگر دارای این گزینه باشد. سپس آن را به برق بزنید. روش کار این وسیله شبیه دستگاه بخور می‌باشد.

در ضمن دستگاه های پخش کننده اولتراسونیک بسیار قوی نیز وجود دارند که می‌توانید برای خوشبو کردن فضاهای بزرگ 2000-3000 فوت مربعی از آن استفاده کنید.

08

8-استفاده از اسانس لوندر در وان حمام

یکی دیگر از راه های بهره بردن از طراوت گل های لوندر این است که چند قطره از اسانس آن‌ها را هر شب هنگام حمام کردن در وان اضافه کنید.

فوق العاده ناب و التیام بخش! تنها گزینه‌های معدودی وجود دارند که لذت بخش تر و آرامش بخش تر از غوطه ور شدن در وان آب داغ پر از بوی خوش گل های لوندر هستند. دوباره تاکید می‌کنم که نوع خالص اسانس لوندر را تهیه کنید. هنگامی که شما از اسانس های طبیعی لوندر در حمام خود استفاده می‌کنید از این که متوجه می‌شوید بیشتر شوینده‌های حمامی که ظاهرا دارای رایحه لوندر بودند تنها شامل رایحه ساختگی و مصنوعی آن می شدند، شگفت زده خواهید شد.

 

تحریریه پویانو: سجادی

منبع: fengshui.about