استفاده دکوراتیو از گیاهان در خانه با ایده های خاص

استفاده دکور از گیاهان در خانه

استفاده دکوراتیو از گیاهان در خانه با ایده های خاص

استفاده دکوراتیو از گیاهان : پرورش و نگه داری از گیاهان، چه از روی علاقه باشد و چه از روی عادت، به اشتیاق و دلتنگی انسان نسبت به طبیعت باز می گردد. گاهی علاقه شدید به نگه داری از گیاهان و گلدان های متعدد موجود در خانه فضای زیادی را اشغال کرده و اگر در خانه بالکن و یا باغچه ای وجود نداشته باشد، ممکن است مشکلاتی را برای شما ایجاد کنند. در این شرایط بهتر است که یک مکان خاص برای گلدان ها آماده کرده و یا به عنوان بخشی از دکوراسیون از آن ها استفاده کنید. هر نقطه ای از خانه می تواند یک مکان ویژه برای نگه داری از گیاهان محسوب شود. شما می توانید بر اساس سلیقه و نظر خود از هر تعدادی از گیاهان در نقاط مختلف خانه استفاده کنید. با پویانو همراه باشید برای استفاده دکوراتیو از گیاهان :

ایده های خاص دکوراتیو برای استفاده از گیاهان در خانه

  • انتخاب مکان نورگیر

اگر می خواهید یک گوشه خاص برای گلدان های خود انتخاب کرده و آن را با دکوراسیون داخلی خانه هماهنگ کنید، باید یک نقطه مناسب را برای قرار دادن گیاهان انتخاب کنید. اولین موضوعی که در انتخاب مکان مناسب باید به آن توجه کنید، نورگیر بودن آن است. اگر مکانی باز و نورگیر برای نگهداری از گل ها وجود دارد، برای این که نسبت به تابش نور در فصل های مختلف بتوانید مکان گیاهان را به راحتی تغییر دهید از گلدان هایی که جا به جایی آن ها آسان تر است و از پایه ها و نردبان های مخصوص گلدان استفاده کنید.

انتخاب مکان نورگیر

  • گل ها تمام نقاط خانه را زیبا می کنند

در تمام اتاق های خانه که دارای نور کافی هستند، با ایجاد کمی تغییر می توانید مکانی مناسب برای نگه داری از گیاهان ایجاد کنید. با استفاده از گیاهان در دکوراسیون داخلی فضای خسته کننده اتاق کار را به مکانی سبز و آرامش بخش تبدیل کنید. در اتاق کار موجود در خانه و یا میز تحریر کودکان که زمان زیادی از روز خود را در آن جا سپری می کنند، از گیاهان به عنوان عنصری دکوراتیو بهره ببرید. در اتاق کار می توانید گلدان ها را از سقف آویزان کرده و یا از طبقات چوبی بر روی دیوار استفاده کنید، با این روش هم در استفاده از فضا صرفه جویی کرده و هم ظاهری شیک و متفاوت به اتاق خواهید بخشید.

گل ها تمام نقاط خانه را زیبا می کنند

آشپزخانه نیز یکی از زیباترین نقاط برای نگهداری از گیاهان به شمار می رود. در فصل بهار سبزی های خوراکی را در گلدان های کوچک کاشته و در آشپزخانه قرار بدهید، این گونه هم فضایی زیبا ایجاد خواهید کرد و هم برای پخت غذا می توانید از سبزی های تازه استفاده کنید. برای این کار بهتر است که از نردبان های مخصوص گلدان و یا طبقات چوبی بر روی دیوار استفاده کنید.

با استفاده از گیاهان در دکوراسیون داخلی فضای خسته کننده اتاق کار

یکی از محبوب ترین نقاط برای نگه داری از گیاهان در منزل، سالن نشیمن و پذیرایی است. امروزه در تمام اتاق های خانه از زیبایی گیاهان برای دکوراسیون استفاده می شود، اما همچنان سالن نقطه ای پرکاربردتر برای این منظور به شمار می رود. اکنون برای دکوراسیون دیوار های سالن به جای تابلو و سایر لوازم تزئینی از گیاهان و عناصر طبیعی بسیار استفاده می شود. با استفاده از گل پیچک برای دکوراسیون دیوار، ظاهری شیک و زیبا ایجاد کنید.

گیاهان در منزل، سالن نشیمن و پذیرایی

یکی دیگر از نقاط مناسب برای قرار دادن گیاهان، بخش ورودی خانه است. قرار دادن گیاهان در بخش ورودی باعث می شود تا مهمان ها به محض ورود با صحنه ای خوش آیند روبرو شوند. هنگام انجام دکوراسیون داخلی از این بخش خانه، برای زیباتر شدن فضا از گلدان ها استفاده کنید.

گیاهان گلدار از گیاهانی

سرویس بهداشتی و حمام از نقاطی هستند که معمولا در آن ها از گیاهان استفاده نمی شود، اما در این مکان ها نیز می توان گیاه پرورش داد. برای افرادی که می خواهند از گیاهان در این نقاط استفاده کنند، بهتر است که به جای گیاهان گلدار از گیاهانی استفاده کنند که فقط برگ دارند.

گیاهان در دکوراسیون داخلی

  • با گیاهان مکانی خاص بسازید

اگر می خواهید از گیاهان در دکوراسیون داخلی استفاده کنید و فضای کافی برای نگه داری از آن ها در اختیار دارید، می توانید نقطه ای خاص در خانه بسازید. کوچک بودن و یا بزرگ بودن خانه نباید شما را از نگه داری گیاهان منع کند. در نقاط خیلی کوچک هم با استفاده از ایده های مناسب می توانید مکانی خاص برای گیاهان ایجاد کنید. این نقطه هم می تواند یک اتاق بزرگ باشد و هم مکانی کوچک در مقابل پنجره. این موضوع بستگی به اندازه خانه و تعداد گیاهان شما دارد.

 

 

 

 

استفاده دکوراتیو از گیاهان

تحریریه پویانو