با استفاده از چوب در دکوراسیون خانه زیبای خلق کنید

با استفاده از چوب در دکوراسیون خانه زیبای خلق کنید

اگر چه در دکوراسیون های امروزی عناصر صنعتی و فلزی بسیار پرکاربرد هستند، اما هرگز نمی توانند جای چوب را که از گذشته تا به امروز همیشه مورد استفاده بوده است را بگیرند. امروزه بیشتر طراحی های داخلی به سبک صنعتی انجام می شوند، اما برای بهره بردن از چوب در طراحی داخلی، می توان ایده های دکوراتیو استفاده از چوب در دکوراسیون را به کار برد. برای مثال با استفاده از پانل های چوبی در دیوار ها، میز های چوبی، صندلی های چوبی و یا میز تلویزیون چوبی می توانید از گرمای چوب در طراحی داخلی محیط زندگی خود بهره مند شده و به دکوراسیونی طبیعی و چشم نواز دست پیدا کنید. برای این که بدانید چگونه می توان با استفاده از چوب دکوراسیونی زیبا خلق کرد با پویانو همراه باشید:

استفاده از چوب در دکوراسیون های مدرن، در واقع ایده اصلی طراحی های داخلی را تشکیل می دهد. می توانید در تمام اشیاء و لوازمی که در خانه به کار می برید از چوب استفاده کنید. چوب به دلیل طبیعتی که دارد و این که ماده ای زنده به شمار می رود، برای افرادی که به دنبال ایجاد فضایی فرح بخش و صمیمی هستند انتخاب مناسبی به شمار می رود. چوب علاوه بر این که مصالحی است که هنگام ساخت خانه، برای پوشش زمین و یا در مبلمان می توانید از آن استفاده کنید، نسبت به سایر مصالح دیگر دارای منبع غنی ای بوده، کار کردن با آن ساده است و زمانی که بر روی آن کار شود دارای سطحی بی نظیر می شود. این ها از جمله مزایایی هستند که چوب در اختیار شما قرار داده و ظاهری بدون نقص ایجاد می کند.

دکوری های چوبی

برای این که بتوانید از چوب در طراحی داخلی محیط زندگی خود بهره مند شوید می توانید روش های متفاوتی را به کار ببرید:

  • برای این که بتوانید طبیعت چوب را به خانه خود بیاورید، می توانید هنگام تزئین دیوار ها پانل های چوبی دیواری را انتخاب کرده و با یک تیر دو نشان بزنید. زمانی که طبیعت چوب با زیبایی طراحی دیوار ها ترکیب شود، در نتیجه فضایی با دکوراسیون فوق العاده ایجاد خواهد شد.
  • اگر سطح مناسبی برای استفاده از چوب در طراحی مکان وجود ندارد، می توانید اکسسوار های تزئینی که از چوب ساخته شده اند را مورد استفاده قرار دهید. اشیاء چوبی با رنگ و بافت طبیعی خود به دکوراسیون محیط ارزش بیشتری بخشیده و فضای طبیعی را در بالا ترین حد ممکن حفظ می کنند.
  • مبلمان چوبی از جمله لوازم طبیعی ای هستند که می توانند به خانه شما بهای بیشتری ببخشند. اگر می خواهید دکوراسیونی مدرن، سنتی و یا اروپایی را به نمایش بگذارید، می توانید مبلمان چوبی را در هماهنگی بی نظیری با این سبک های طراحی داخلی به کار ببرید.

دکوری های چوبی

  • میز ها و صندلی هایی را که در خانه می خواهید به کار ببرید را می توانید به شکل میز و صندلی های چوبی و یا ترکیبی از چوب و فلز انتخاب کنید. هر مبلمانی که در آن چوب به کار رفته باشد در هر سبک طراحی داخلی به شکلی درخشان نمود خواهد یافت و به ایجاد دکوراسیونی طبیعی کمک خواهد کرد.
  • در میان ایده های متفاوت استفاده از چوب، پارتیشن ها نیز قرار دارند. برای این که یک اتاق را به دو بخش مجزا تقسیم کنید، برای جدا کردن راهروی ورودی از اتاق نشیمن و سالن پذیرایی، برای این که میز غذاخوری موجود در آشپزخانه را از سایر بخش های موجود جدا کرده و دو بخش مجزا ایجاد کنید و یا در سوئیت های کوچک برای جدا کردن اتاق خواب از سایر بخش ها می توانید پارتیشن های چوبی را به کار ببرید.

برای استفاده از طبیعت چوب و ایجاد دکوراسیونی ظریف و زیبا، ایده های متفاوتی وجود دارند که می توانید از آن ها بهره مند شوید. برای این که اطلاعات کافی در مورد کاربرد چوب در طراحی داخلی کسب کنید و ایده های متفاوت و منحصر به فردی را در محیط زندگی خود بکار ببرید، می توانید از افراد متخصص و حرفه ای نیز کمک بگیرید. همکاری با طراحان و معماران داخلی حرفه ای در مورد این که چه نوع چوبی با کدام مصالح سازگار بوده و در زمینه تهیه چوب های اقتصادی، از آن چه که تصور می کنید بسیار مفید تر و کارآمد تر خواهد بود.

دکوری های چوبی

  • استفاده از چوب در دکوراسیون و کمد های چوبی

می توانید قسمت بیرونی کمد هایی که در اتاق خواب، آشپزخانه، سالن و یا در سایر نقاط خانه به کار می برید را به شکل چوبی انتخاب کنید. کمد های چوبی زمانی که به شکلی هماهنگ و به عنوان یک کلیت با سایر عناصر موجود مورد استفاده قرار بگیرند، هم باعث می شوند تا دکوراسیونی بی نقص را ارائه کرده و هم از نظر ظاهری فضای فوق العاده ای را ایجاد خواهند کرد.

کمد های چوبی

  • پارتیشن های چوبی

اگر می خواهید یک اتاق بزرگ را به دو بخش تقسیم کرده و یا آشپزخانه را از سایر محیط خانه جدا کنید می توانید پارتیشن های چوبی مدرن را به کار ببرید. پارتیشن های چوبی در عین جدا کردن فضا به دو بخش مجزا، باعث ایجاد محیطی زیبا و ظریف تر نیز می شوند.

پارتیشن های چوبی

  • میز تلویزیون چوبی

برای میز تلویزیونی که می خواهید در اتاق نشیمن و یا سالن پذیرایی به کار ببرید، می توانید از چوب طبیعی استفاده کنید. برای میزی که شما طراحی و شکل آن را انتخاب می کنید، می توانید از ظاهر چشم گیر چوب طبیعی بهره برده و به اتاق زندگی و گرما ببخشید. با توجه به ابعاد اتاق و بر اساس سلیقه شخصی خود می توانید میز تلویزیونی در ابعاد بزرگ طراحی کرده و از نظر ظاهری فضایی منحصر به فرد را به نمایش بگذارید.

میز تلویزیون چوبی

  • استفاده از چوب در دکوراسیون و کتابخانه چوبی

برای فضایی مانند کتابخانه که از کتاب ها و لوازم دکوری شما محافظت می کند، بهتر است که از چوب استفاده کنید. کتابخانه علاوه بر این که مبلمانی کارآمد است، از نظر ظاهری نیز در طراحی مکان تاثیر گذار است. تقریبا در تمام ایده های طراحی داخلی و در تمام سبک ها، کتابخانه از جایگاه ویژه ای برخوردار است و با استفاده از چوب در ساخت کتابخانه می توانید تاثیر آن در دکوراسیون را چندین برابر کنید.

کتابخانه چوبی

  • استفاده از چوب در دکوراسیون با پانل های دیواری چوبی

پانل های چوبی دیواری را هم می توانید به عنوان پوششی برای دیوار و عنصری تزئینی به کار برده و هم به عنوان پس زمینه میز تلویزیون مورد استفاده قرار دهید. در هر دوی این کاربرد ها پانل های چوبی با ظاهر قابل توجه و رنگ های خود نظر ها را به خود جلب کرده و فضایی زیبا و فوق العاده ایجاد خواهند کرد. برای ایجاد مکانی با طراحی طبیعی و گرم، پانل های چوبی اولین عناصر چوبی ای هستند که مورد استفاده قرار می گیرند.

پانل های دیواری چوبی

شما نیز اگر به ظاهر طبیعی و گرمای چوب علاقه مند بوده و می خواهید از این عنصر کاربردی و زیبا در طراحی محیط زندگی خود بهره مند شوید، این ایده های ساده و کارآمد می توانند بسیار مفید واقع شوند.