روش های استفاده از چند مدل فرش در طراحی داخلی اتاق!

چندین فرش در یک اتاق

روش های استفاده از چند مدل فرش در طراحی داخلی اتاق!

مکان هایی که دارای نقشه باز هستند یک جذابیت بی نظیری در طراحی داخلی دارند. در چنین مکان هایی به دلیل وجود دیوار های کمتر، یک جریان سیال در میان نقاط مختلف خانه وجود دارد و نور روز می تواند به شکل کارآمد تری محیط را روشن کرده و مرود استفاده قرار بگیرد. اما یک نکته مهم در چنین مکان هایی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود؛ در مکان هایی با نقشه باز به دلیل این که چشم ها در یک زمان می توانند فضای بیشتری از خانه را مشاهده کنند، در انتخاب مبلمان، به خصوص فرش ها باید دقت بیشتری صورت بگیرد. زیرا پس از دیوار ها، کفپوش به دلیل فضای وسیعی که اشغال می کند، از تاثیر گذار ترین عناصر بصری در طراحی داخلی به شمار می رود. در مکانی با نقشه باز برای این که زمین را بپوشانید به فرش هایی بیش از یک عدد نیاز خواهید داشت. در استفاده از چندین فرش در یک مکان نکاتی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. با پویانو همراه باشید تا با روش های استفاده از چند مدل فرش در طراحی داخلی اتاق آشنا شوید:

ترکیب فرش ها در طراحی داخلی

اگر چندین فضای مختلف مانند اتاق نشیمن، سالن پذیرایی و اتاق غذاخوری در یک فضای  مشترک قرار داشته باشند، به چندین فرش متفاوت برای تکمیل فضا نیاز خواهید داشت و استفاده از فرش های متفاوت در یک مکان به آن اندازه ای که تصور می کنید کار ساده ای نیست.

برای ترکیب فرش های متفاوت با یکدیگر 6 روش مختلف وجود دارد:

  1. ایجاد یک تاثیر بصری با ترکیب فرش ها با طراحی داخلی مختلف

زمانی که می خواهید فرش های متعددی را به کار ببرید، می توانید همه آن ها را شبیه به هم و با یک بافت مشخص انتخاب کنید. اما اگر می خواهید قابلیت و استعداد طراحی خود را به نمایش بگذارید از این انتخاب فراتر رفته و به جای انتخاب های کاملا مشابه، عناصری را انتخاب کنید که یکدیگر را کامل کنند.

برای مثال اگر یک فرش طرح دار است، فرش دیگر می تواند ساده باشد و یا اگر در زیر میز غذاخوری از فرشی سفید رنگ با طرح های سیاه هندسی استفاده می کنید، در اتاق نشیمن در فرشی که در مقابل مبل ها قرار دارد می توانید از فرشی با بافت متفاوت استفاده کنید که یکی از رنگ های فرش دیگر در داخل آن وجود دارد. این گونه هم از فرش های متفاوت استفاده کرده و هم یک هماهنگی در فضا ایجاد خواهید کرد.

ایجاد یک تاثیر بصری با ترکیب فرش ها با طراحی داخلی مختلف

  1. از طرح هایی با اندازه های متفاوت فرش استفاده کنید

می توانید در فرش های متعددی که قرار است در یک اتاق از آن ها استفاده کنید، در طرح موجود در آن ها تنوع ایجاد کرده و فضایی خلاقانه را به نمایش بگذارید. برای این منظور اگر در یک فرش طرح هایی با ابعاد بزرگ را انتخاب کردید، فرش دیگر را به گونه انتخاب کنید که دارای نقوش کوچک تر و ظریف تری باشد. برای مثال فرش هایی که دارای نقوش سنتی و یا محلی هستند را می توان در طرح ها و رنگ های متفاوتی یافت. البته اگر چه این نقوش ممکن است در ابعاد با یکدیگر متفاوت باشند، اما در کل یک الگوی خطی مشابهی را دنبال کرده و یک کلیت با یکدیگر بر قرار می کنند.

از طرح هایی با اندازه های متفاوت فرش استفاده کنید

  1. اگر دچار تردید هستید تمام فرش ها را در یک رنگ انتخاب کنید

برای استفاده از چند مدل فرش در طراحی داخلی وجود ارتباط رنگی میان فرش های متعددی که در یک اتاق مورد استفاده قرار می گیرند، در ایجاد یک کلیت و هماهنگی در مکان بسیار تاثیر گذار خواهد بود. زمانی که می خواهید چندین فرش را در کنار هم مورد استفاده قرار داده و ظاهری بی نقص به مکان ببخشید، یک نکته کلیدی وجود دارد که باید به آن توجه داشته باشید: حتی اگر طرح و نقوش هر یک از فرش دارای ابعاد متفاوتی باشد نیز، باید رنگ هایی مشابه داشته باشند تا با یکدیگر ارتباطی قابل قبولی بر قرار کنند. با این روش حتی اگر نوع طرح و فشردگی آن ها با یکدیگر متفاوت باشد، باز هم می توانید یک تعادل میان فرش ها بر قرار کنید.

اگر دچار تردید هستید تمام فرش ها را در یک رنگ انتخاب کنید

  1. اگر می خواهید تاثیری قابل توجه در دکوراسیون داخلی ایجاد کنید، تفاوت را به دو برابر افزایش دهید!

هر چه قدر هم که استفاده از دو فرش کاملا متفاوت در کنار یکدیگر کار دشواری باشد، با این وجود هرگز نگویید که به هیچ عنوان نمی شود این دو فرش را در کنار یکدیگر به کار برد! با انتخاب سبک ترکیبی می توانید فضایی متفاوت به محیط زندگی خود ببخشید. به خصوص اگر مکانی که در آن زندگی می کنید دارای ویژگی هایی مانند پنجره های بزرگ، کفپوش طبیعی و سقف بلند باشد، کار شما بسیار ساده تر خواهد بود.

مبلمانی با طراحی مدرن نیز با چنین سبکی هماهنگی زیبایی ایجاد خواهند کرد. پس خود را محدود به یک طرح و رنگ نکنید و قدرت ریسک پذیری خود را افزایش داده و سبک های کاملا متفاوت را برای فرش ها به کار ببرید.

اگر می خواهید تاثیری قابل توجه در دکوراسیون داخلی ایجاد کنید، تفاوت را به دو برابر افزایش دهید

  1. در صورت لزوم از یک طرح فرش دوبار استفاده کنید!

استفاده از فرش های کاملا مشابه برای ما ایرانی ها کار بسیار مرسوم و عادی ای است، در حالی که در طراحی مدرن این انتخاب کاربرد چندانی ندارد. اما اگر در استفاده از فرش هایی با سبک و طرح های متفاوت دچار نگرانی هستید، استفاده از فرش های کاملا مشابه انتخاب کم خطر تری خواهد بود. اگر چه این انتخاب ریسک کمتری داشته و قابل اعتماد تر است، اما تاثیر چندانی را در مکان نخواهد داشت.

اگر تصمیم به استفاده از فرش هایی با یک طرح و رنگ دارید، بهتر است که رنگ های خنثی را برای آن ها انتخاب کنید تا باعث اذیت چشم ها نشوند. زیرا نباید فراموش کنید که فرش هایی با یک سبک و طرح که دارای نقوشی شلوغ و رنگ های غالب هستند، فضای دلگیر و آزار دهنده ایجاد خواهند کرد.

در صورت لزوم از یک طرح فرش دوبار استفاده کنید

  1. از فرش هایی با ابعاد و شکل متفاوت استفاده کنید

برای استفاده از چند مدل فرش در طراحی داخلی اگر فرش هایی که می خواهید از آن ها استفاده کنید دارای ابعاد و فرم های متفاوتی هستند، برای این که جلوه بیشتری به مکان بخشیده و فضای قابل توجه تری را ایجاد کنید آن ها روی هم قرار دهید. یکی از ترند هایی که در استفاده از فرش های متعدد در طراحی داخلی وجود دارد این است که فرش هایی با طرح ها، رنگ ها و ابعاد و فرم های متفاوت را به جای این که در کنار یکدیگر پهن کنید، بر روی یکدیگر قرار دهید!

البته اگر این کار به نظر شما زیاده روی است می توانید از فرش هایی با فرم های متفاوت در کنار یکدیگر نیز استفاده کنید. برای مثال فرش گرد با بسیاری از فرش های دیگر ترکیب زیبایی بر قرار می کند. در مورد چنین چیدمانی می توانید بر اساس ابعاد و بزرگی اتاق تصمیم گیری کرده و بهترین انتخاب را انجام دهید.

از فرش هایی با ابعاد و شکل متفاوت استفاده کنید

 استفاده از چندین فرش در طراحی داخلی

 استفاده از چندین فرش در طراحی داخلی

 استفاده از چندین فرش در طراحی داخلی

 استفاده از چندین فرش در طراحی داخلی

 استفاده از چندین فرش در طراحی داخلی

 استفاده از چندین فرش در طراحی داخلی

 استفاده از چندین فرش در طراحی داخلی

 

 

 

 

 

استفاده از چند مدل فرش در طراحی داخلی

تحریریه پویانو