استفاده از خطوط در طراحی داخلی خانه

خطوط در طراحی داخلی خانه

استفاده از خطوط در طراحی داخلی خانه

در طراحی داخلی عناصر مهمی که باعث نمایان شدن رنگ ها می شوند، طرح ها هستند. طرح ها با کنار هم قرار گرفتن دو رنگ متفاوت و با تکرار منظم فرم ها ایجاد می شوند. با ترکیب طرح ها و خطوط با رنگ های متفاوت می توانید در دکوراسیون هارمونی ایجاد کنید. در دکوراسیون داخلی از خطوط تنها برای تزئین دیوار ها استفاده نمی شود، بلکه می توان خطوط را در عناصر دکوراتیو بسیاری مانند مبلمان، فرش ها و پرده ها نیز به کار برد.

در طراحی هر مکانی با توجه به سبک طراحی داخلی که می خواهید به کار ببرید می توانید به راحتی از خطوط استفاده کرده و فضایی پویا و دینامیک ایجاد کنید. از نظر ظاهری با استفاده از خطوط می توانید رنگ ها را بیشتر نمایان کرده و به محیط تحرک بیشتری ببخشید. با پویانو همراه باشید تا با استفاده خطوط در طراحی داخلی بیشتر آشنا شوید:

استفاده از خطوط در طراحی داخلی

از خطوط در طراحی داخلی هم به شکل افقی  و هم به شکل عمودی می توان استفاده کرد. الگو های خطی از جمله طرح هایی هستند که هرگز از دنیای مد خارج نمی شوند. خطوطی که در سبک های مختلف و در دوره های متفاوت مورد استفاده قرار می گرفته اند، زمانی که با نقوش و طرح های دیگر ترکیب شوند هماهنگی ای زیبا ایجاد می کنند. در خانه هایی که به سبک های مدرن و یا کلاسیک طراحی می شوند، استفاده از خطوط همیشه از محبوبیت بالایی برخوردار بوده است.

تنها با استفاده از الگوهای خطی در یک بخش کوچک از خانه می توانید به محیط تحرک و پویایی ببخشید. خطوطی که بر روی پارچه ها ایجاد می شوند، می توانند بر روی کوسن ها و در ترکیب با مبل ها ظاهری هماهنگ ایجاد کنند و یا برای تاثیر بیشتر بر روی سطوح بزرگ تر مورد استفاده قرار بگیرند. اگر طرفدار سادگی هستید می توانید خطوط را بر روی سطوح تک رنگ مورد استفاده قرار داده و ظاهری بی نظیر ایجاد کنید.

استفاده از خطوط در طراحی داخلی

  • دیوار ها و مبل های خط دار !

رنگ های طوسی خنثی، در مکان هایی که طرح های مختلف و یا رنگ های زنده به کار برده شده اند، هم فضایی هماهنگ ایجاد کرده و هم باعث خستگی چشم ها نمی شوند. هیچ الزامی وجود ندارد که در طراحی داخلی تنها از یک الگوی خطی و یک یا دو رنگ استفاده کنید. می توانید برای این که میان رنگ های مختلف هارمونی ایجاد کنید از ترکیب الگو ها و خطوط مختلف بهره ببرید.

یکی از بهترین راه ها برای به نمایش گذاشتن رنگ های گرم ترکیب آن ها با رنگ های خنثی است. می توانید برای ایجاد ترکیبی زیبا بر روی یکی از دیوار ها از خطوط طوسی رنگ استفاده کنید. امروزه دیگر مانند گذشته نیازی نیست که تمام مبل ها دارای طرح و رنگ های مشابه باشند. به همین دلیل برای ایجاد تفاوت و برای این که محیطی خلاقانه تر ایجاد کنید یک مبل را با رنگ ها و الگوهای خطی متفاوت از سایر مبل ها انتخاب کنید و در ترکیب با دیوار دکوراسیونی متفاوت را به نمایش بگذارید.

دیوار ها و مبل های خط دار

کاغذ دیواری ها از جمله عناصری هستند که هم در خانه های مدرن و هم کلاسیک ظاهری شیک و زیبا ایجاد کرده و در میان آن ها کاغذ دیواری هایی با الگوهای خطی وجود دارند که برای هر خانه ای مناسب هستند. انتخاب کاغذ دیواری که خطوط آن دارای رنگ های نزدیک به یکدیگر باشد هیچ زمانی باعث خسته شدن چشم های شما نخواهد شد و با این روش می توانید از رنگ های جسورانه تری در طراحی مکان استفاده کنید.

کاغذ دیواری با الگوهای خطی

  • فرم های هندسی در اتاق

کفپوش هایی که دارای رنگ های روشن هستند، کنتراست رنگ ها و طرح ها را بیشتر نمایان می کنند. اگر می خواهید با الگوهای خطی و طرح ها اتاق خود را طراحی کنید، می توانید بر روی زمینی ساده طرح های هندسی را به کار ببرید. طرح های هندسی، خطوط دایره ای و خطوط زیگ زاگی فضایی پویا به محیط می بخشند و برای طراحی اتاقی پر تحرک انتخاب های مناسبی به شمار می روند.

فرم های هندسی در کف اتاق

  • استفاده از خطوط بر روی فرش ها

در اتاق خوابی که رنگ های خنثی در آن حاکم هستند، برای ایجاد فضایی دینامیک تر و پویاتر می توانید از فرش هایی با طرح ها و الگوهای خطی استفاده کنید. امروزه نه تنها در اتاق نشیمن، بلکه در اتاق خواب ها نیز طرح ها و خطوطی که به محیط زندگی و پویایی می بخشند بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. با ترکیب رنگ های خنثی و فرش هایی دارای الگوهای خطی می توانید فضایی بی نظیر در اتاق خواب خود طراحی کنید.

استفاده از خطوط بر روی فرش ها

از مبلمان گرفته تا دیوار ها می توان در سطوح مختلفی از طرح های خطی استفاده کرد. با نزدیک تر شدن فصل سرما می توانید در فرش هایی که برای ایجاد زمینی گرم در محیط زندگی مورد استفاده قرار می گیرند از طرح های خطی که دارای رنگ های هماهنگ با دکوراسیون مکان هستند استفاده کنید. هم چنین فرش هایی که دارای طرح های خطی متفاوتی هستند نیز برای ایجاد دکوراسیونی خاص و متفاوت مناسب خواهند بود.

استفاده از خطوط بر روی فرش ها

  • کاغذ دیواری های خط دار تنها بر روی یکی از دیوار ها

اگر نمی خواهید تمام اتاق را با کاغذ دیواری خط دار دکوراسیون کنید، یک کاغذ دیواری ای که دارای خطوطی با رنگ های زیبا است را تنها بر روی یکی از دیوار های اتاق مورد استفاده قرار بدهید. افرادی که می خواهند در اتاق خواب خود تغییرات ایجاد کنند، تنها با تزئین یکی از دیوار های اتاق با کاغذ دیواری خط دار می توانند فضای اتاق را به طور کامل تغییر دهند. این روش ساده برای ایجاد تغییر در هر مکانی انتخاب مناسبی خواهد بود.

کاغذ دیواری های خط دار تنها بر روی یکی از دیوار ها

  • استفاده از خطوط بر روی پارچه ها

اگر نمی خواهید دکوراسیونی ایجاد کنید که خطوط در آن به عنوان طرح های غالب به کار برده شده باشند، می توانید بر روی عناصر کوچک تر از الگوهای خطی استفاده کرده و در محیط اطراف خود تغییرات ایجاد کنید. پارچه هایی با طرح های خطی را می توانید به عنوان رو تختی، پرده و یا کوسن های تزئينی مورد استفاده قرار بدهید و یک هماهنگی و تعادل در فضا ایجاد کنید.

استفاده از خطوط بر روی پارچه ها

اگر به دنبال روشی هستید که در طراحی محیط زندگی خود تغییرات ایجاد کرده و به دنبال طرح هایی هستید که با هر سبکی در دکوراسیون هماهنگ باشند، الگو های خطی می توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند و با استفاده از خطوط می توانید به راحتی به فضایی جدید و زیبا دست پیدا کنید.