5 نکته استفاده از بالکن در فصل زمستان

استفاده از بالکن در فصل زمستان

5 نکته استفاده از بالکن در فصل زمستان

در ماه های سرد زمستانی، بالکن ها مکانی هستند که مورد بی توجهی قرار گرفته و به دلیل این که در پس زمینه باقی می مانند به درستی از آن ها نگه داری نمی شود. به دلیل سرد شدن هوا در زمستان استفاده از بالکن ها زیاد مورد توجه قرار نگرفته و به همین دلیل نگه داری از آن ها فراموش می شود. در ماه های سرد به دلیل عدم نگه داری از بالکن ها، با وجود این که بخشی از خانه به شما ر می روند، اما استفاده مناسبی از آن ها نمی شود. اما این شرایط بسیار اشتباه است.

تبدیل بالکن به مکانی که در زمستان نیز مورد استفاده قرار بگیرد و باعث شود تا از آفتاب زمستانی بهره ببرید، روش کارآمدی خواهد بود. اگر بخواهید می توانید چهار طرف بالکن را پوشانده و آن را به اتاقی زمستانی تبدیل کنید و یا آن را به باغچه ای زمستانی تبدیل کرده و محیطی ایجاد کنید که در روز های دلگیر زمستانی در آن نشسته و نفس تازه کنید. در این مطلب به نکاتی خواهیم پرداخت که در تبدیل کردن بالکن ها به مکانی کارآمد در فصل زمستان باید در نظر داشته باشید. با پویانو همراه باشید:

 

استفاده از بالکن در فصل زمستان

  1. مراقبت از گیاهان در استفاده بالکن

در فصل زمستان به دلیل سرد شدن هوا و کاهش حرارت خورشید، نگه داری و مراقبت از گیاهان به کار دشواری تبدیل می شود. اما فراموش نکنید که زمانی که می خواهید بالکن را برای فصل زمستان آماده کنید باید حتما به این موضوع توجه داشته باشید که گیاهان را به گونه ای قرار دهید که رسیدگی به آن ها ساده باشد و هنگام آب دادن به گیاهان نیز مانع از جمع شدن آب در بالکن شوید. در فصل تابستان آب موجود در بالکن بخار می شود، اما در زمستان آب به همان شکلی که هست باقی مانده و یخ خواهد زد. هم چنین فراموش نکنید که به صورت مرتب به گیاهان رسیدگی کنید و تا در مقابل سرمای فصل زمستان، با وجود گیاهانی درخشان و زنده، به مکانی دلنشین و راحت دست پیدا کنید.

مراقبت از گیاهان در استفاده بالکن

  1. تمیزی و مراقبت از تراس

در فصل زمستان به دلیل کاربرد کمتر بالکن ها نسبت به تابستان، تمیزی و مراقب از آن ها اهمیت کمتری می یابد. اما در فصل زمستان باید به طور مرتب بالکن و مبلمان موجود در آن را تمیز کرده و ظاهر زیبا و ظریف آن را حفظ کنید. اگر بالکن شما تمیز و مرتب باشد هر زمان که بخواهید می توانید در آن زمان خود را سپری کرده و از هوای سرد زمستانی لذت ببرید.

تمیزی و مراقبت از تراس

  1. چیدمان مناسب بالکن

اگر می خواهید بالکن را برای فصل زمستان آماده کنید ابتدا باید چیدمان مناسب انجام دهید. با چیدمان درست می توانید به فضایی زیبا و کاربردی دست پیدا کرده و حتی در آن از مهمان های خود پذیرایی کنید. برای این منظور گیاهان را در نقطه ای قرار دهید که نور خورشید را دریافت کنند و صندلی ها را نیز در جایی قرار دهید که در معرض هوای تمیز و نور خورشید باشند.

چیدمان مناسب بالکن

  1. انتخاب مبلمان بالکن

زمانی که می خواهید برای بالکن زمستانی خود مبلمان خریداری کنید دو مورد را در نظر داشته باشید: اگر بالکن شما روباز است مبلمانی از جنس های ماندگار را انتخاب کنید که در برابر هوای سرد مقاوم باشند و هم چنین رنگ هایی را انتخاب کنید که باعث آرامش شما شوند. زمانی که مدل مناسب مبلمان با رنگ های مناسب ترکیب شود بالکنی مدرن و آرامش بخش را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

انتخاب مبلمان بالکن

  1. سیستم گرمایشی تراس

اگر می خواهید بالکنی با فضای باز طراحی کنید حتما باید یک سیستم گرمایشی مناسب نیز تهیه کنید. سیستم گرمایشی در روز های سرد بسیار کارآمد بوده و سلامت شما را نیز حفظ خواهد کرد. می توانید برای بالکن از سیستم گرمایشی خاصی مانند گرمایش از کف استفاده کرده و یا با سیستم گرمایشی بخار برای گیاهان فضایی مرطوب ایجاد کنید. با انتخاب یک سیستم گرمایشی مناسب می توانید بالکن را به مکانی خاص برای فصل زمستان تبدیل کرده و از لحظات خود لذت بیشتری ببرید.

سیستم گرمایشی تراس