15 ایده کاربردی استفاده از اکسسوار در طراحی داخلی

15 ایده کاربردی استفاده از اکسسوار در طراحی داخلی

15 ایده کاربردی استفاده از اکسسوار در طراحی داخلی

مشاهده این که چگونه اشیاء تزئینی کوچک و اکسسوار ها می توانند تاثیرات بزرگ و قابل توجهی در طراحی داخلی فضای اتاق ایجاد کنند، همیشه باعث تعجب می شود. طراحان داخلی و دکوراتور ها به خوبی می دانند که چگونه باید از فرش ها، روشنایی ها، کوسن های تزئینی، آینه ها و اکسسوار های دیگر در یک مکان استفاده کنند. اما اگر به برخی نکات کلیدی در این مورد توجه نشود، یک اکسسوار کوچک می تواند طراحی داخلی یک مکان را به طور کامل تحت تاثیرات منفی قرار دهد. استفاده از اکسسوار ها و لوازم تزئینی یکی از ارزان ترین راه ها برای ایجاد تغییر در فضای یک اتاق و یا ایجاد ظاهری جدید در هر مکان به شمار می روند. اما اگر به برخی نکات توجه نداشته باشید، این عناصر به جای ایجاد زیبایی، فضایی آزار دهنده ایجاد خواهند کرد.

ما در این مطلب به ایده های استفاده از اکسسوار های متنوع خواهیم پرداخت که با استفاده از آن ها می توانید در طراحی محیط اطراف خود تغییرات قابل توجهی ایجاد کنید. پس با پویانو همراه باشید تا با 15 ایده کاربردی استفاده از اکسسوار در طراحی داخلی آشنا شوید:

15 ایده کاربردی استفاده از اکسسوار در طراحی داخلی

قبل از این که به 15 ایده مورد نظر بپردازیم به این نکات توجه داشته باشید:

  • اشیاء با کیفیت را انتخاب کنید

محصولاتی که به صورت عمده تولید می شوند ارزان قیمت بوده و به راحتی در تمام فروشگاه های لوازم خانگی پیدا می شوند. اما قبل از خرید این محصولات اطمینان پیدا کنید که آیا واقعا می خواهید خانه خود را با این نوع اشیاء پر کنید؟! زمانی که صحبت از اکسسوار های تزئینی می شود، یک وسیله با کیفیت و خاص نتیجه بسیار قابل توجه و تاثیر گذار تری از یک شي تزئینی که فراتر از قیمت خود ارزشی ندارد، خواهد داشت.

اشیاء با کیفیت را انتخاب کنید

  • اکسسوار هایی با ابعاد مناسب را انتخاب کنید

گاهی اوقات در برخی از خانه ها تزئینات عجیبی مانند قرار دادن یک تابلوی بزرگ بر روی یک دیوار کوچک را مشاهده می کنیم. برای این که دچار چنین اشتباهاتی نشوید، قبل از خرید یک اکسسوار، ابتدا اندازه گیری های لازم را انجام داده و برای بررسی محیط موجود وقت کافی در نظر بگیرید. توجه به ابعاد و تناسبات، در ایجاد یک خانه راحت تاثیر گذار بوده و جلوه زیباتری به محیط زندگی شما خواهد بخشید.

اکسسوار هایی با ابعاد مناسب را انتخاب کنید

  • بافت ها و رنگ ها را با هم ترکیب کنید.

رنگ های خنثی برای مبلمان بزرگ و اشیاء ماندگار انتخاب مناسبی به شمار می روند، اما اگر نمی خواهید فضایی تک رنگ و خسته کننده در خانه ایجاد  کنید، کمی رنگ به این طراحی بیفزایید. انتخاب اکسسوار های رنگی با بافت های متنوع روشی کاربردی و تاثیر گذار در ایجاد رنگ در دکوراسیون داخلی به شمار می رود. هم چنین می توانید از اکسسوار ها برای ایجاد کنتراست در طراحی خانه نیز استفاده کنید.

بافت ها و رنگ ها را با هم ترکیب کنید.

  • اکسسوار ها را به صورت لایه ای به کار ببرید!

اکسسوار ها را مانند تزئینات روی پاستا در نظر بگیرید! یعنی ابتدا اکسسوار های بزرگ را در تعداد کم باید به کار برده و سپس اکسسوار های متوسط و کوچک تر به کار برده شده و تلاش شود تا تعادل موجود در فضا حفظ شود. گاهی قرار دادن چندین اکسسوار کوچک در یک نقطه می تواند حس یک وسیله بزرگ را القا کند، اما فراموش نکنید که کمی فضای خالی برای تنفس در نظر بگیرید.  نیازی نیست که تمام گوشه و کنار های یک اتاق با اشیاء و اکسسوار ها پر شود.

اکسسوار ها را به صورت لایه ای به کار ببرید!

اکنون 15 ایده کاربردی برای اکسسوار ها را به شما معرفی خواهیم کرد:

  1. به آشپزخانه شلف ها و قفسه های دیواری اضافه کنید

آشپزخانه ها که یکی از شلوغ ترین و پرکاربرد ترین مکان های خانه به شمار می روند، اکنون با طراحی ها و دکوراسیون های جدید ظاهری زیبا تر نیز پیدا کرده اند. امروزه می توانید کابینت ها، رویه ها و مبلمان و اشیاء متنوعی را برای آشپزخانه خریداری کنید. اما اگر به آشپزخانه ای ساده تر علاقه مند هستید می توانید با استفاده از ایده های کاربردی فضای معمولی آشپزخانه را از بین ببرید. برای مثال استفاده از شلف ها و قفسه های دیواری به جای کابینت می تواند فضایی دکوراتیو تر و زیبا تری به آشپزخانه ببخشد.

به آشپزخانه شلف ها و قفسه های دیواری اضافه کنید

  1. لوستر ها و چراغ های دکوراتیو را انتخاب کنید.

لوستر ها، چراغ های دیواری و سیستم های روشنایی ال ای دی و بسیاری مدل های دیگر، امروزه فرصتی بزرگ برای طراحی داخلی به شمار می روند. می توانید لوستر هایی با مدل های متنوع را متناسب با سبک طراحی داخلی خانه خود انتخاب کنید. اگر عناصر روشنایی بخشی که برای خانه انتخاب می کنید دارای مدلی قابل توجه و خاص باشند، جلوه ای زیبا تر و قابل توجه تر به محیط زندگی شما خواهند بخشد.

لوستر ها و چراغ های دکوراتیو را انتخاب کنید.

  1. از پانل های دیواری بهره مند شوید.

در گذشته برای دکوراسیون دیوار ها تنها رنگ و کاغذ دیواری وجود داشت. اما امروزه با وجود پانل های دیواری طرح دار، بافت دار و چراغ دار می توانید دیوار ها را به هر شکلی که می خواهید تزيین کنید.

از پانل های دیواری بهره مند شوید.

  1. استفاده از کوسن های رنگارنگ

کوسن ها هم برای تزئین مبل ها و هم برای تزئین تخت خواب، عناصری کاربردی به شمار می روند. قبل از هر چیزی این محصولات ارزان قیمت بوده و زمانی که از ظاهر آن ها خسته شوید می توانید به راحتی با استفاده از روکش جدید، ظاهری زیبا تر به آن ها ببخشید. اگر یک کاناپه با رنگی ساده و خنثی دارید، می توانید با استفاده از کوسن های متعدد و رنگارنگ ظاهری زیبا تر به آن ببخشید.

استفاده از کوسن های رنگارنگ

  1. از کاغذ دیواری استفاده کنید.

کاغذ دیواری محصولی است که از گذشته تا به امروز همیشه مورد توجه بوده است. برای این که بتوانید از کاغذ دیواری مانند یک اکسسوار بهره ببرید، به جای پوشاندن تمام دیوار ها، بر روی تنها یک دیوار از این محصول استفاده کنید. اگر کاغذ دیواری ای که به کار می برید دارای طرحی خاص و قابل توجه باشد، دیوار خانه به زیبایی تزئین خواهد شد.

از کاغذ دیواری استفاده کنید.

  1. از کتاب به عنوان یک اکسسوار استفاده کنید.

زمانی که به ایده های کاربردی برای دکوراسیون داخلی نگاهی بیندازید، می توانید اکسسوار هایی را بیابید که هم از نظر زیبایی و هم از نظر کاربردی بسیار ایده آل هستند. یکی از این اکسسوار ها، کتاب ها هستند. به جای این که کتاب های مورد علاقه خود را در کتابخانه بچینید تا خاک بخورند، آن ها را در یک گوشه ای از خانه روی هم قرار داده و به عنوان یک وسیله تزئینی از آن ها بهره ببرید. برای مثال قرار دادن کتاب بر روی میز جلو مبلی می تواند گزینه مناسبی باشد.

از کتاب به عنوان یک اکسسوار استفاده کنید.

  1. کلاه های خود را به اکسسوار تبدیل کنید

معمولا در مکان هایی مانند راهروی ورودی لوازمی مانند چتر، مانتو یا اشیاء این چنینی در کمد های بسته نگه داری می شوند. اما این را در نظر داشته باشید که کلاه ها از نظر ظاهری بسیار زیبا هستند. به همین دلیل می توانید در راهروها یا هر نقطه دیگری از خانه، رخت آویز هایی را نصب کرده و کلاه های خود را به عنوان عنصری دکوراتیو بر روی آن ها به نمایش بگذارید.

کلاه های خود را به اکسسوار تبدیل کنید

  1. از لامپ های خلاقانه استفاده کنید.

همان طور که گفته شد در مورد سیستم روشنایی حق انتخاب بسیاری در پیش روی شما قرار دارد. اما علاوه بر لوستر ها و چراغ های متنوعی که می توانید از آن ها استفاده کنید، لامپ ها نیز به تنهایی می توانند به یک عنصر تزئینی تبدیل شوند. این لامپ ها به شما این امکان را می دهند تا حتی یک لوستر ساده و معمولی را نیز به اکسسواری زیبا و خاص تبدیل کنید.

از لامپ های خلاقانه استفاده کنید.

  1. اکسسوار های هنری را به خانه اضافه کنید

مهم ترین وجه اکسسوار ها این است که می توانند بدون نیاز به خرید لوازم و اشیاء گران قیمت، از راهی ساده به خانه شما زیبایی و جلوه ای تازه ببخشند. به همین دلیل گاهی اوقات اکسسوار هایی را خریداری کنید که تنها وجه تزئینی داشته و زیبایی منحصر به فردی دارند. اکسسوار های هنری ای مانند مجسمه ها و تندیس های تزئینی می توانند خانه شما را از آن چه که هست زیبا تر و متفاوت تر جلوه دهند.

اکسسوار های هنری را به خانه اضافه کنید

  1. دیوار ها را با استفاده از تابلو ها تزئین کنید.

یکی دیگر از اکسسوار های تزئینی که می تواند از نظر زیبایی ظاهری، به خانه ارزش بیشتری ببخشند، تابلو ها هستند. حقیقت این است که نمی توانید هر زمان که از دیوار های موجود در خانه خسته شدید، رنگ و یا کاغذ دیواری آن ها را تعویض کنید، زیرا این کار هم زمان بر و خسته کننده بوده و هم نیاز به صرف هزینه زیادی دارد.  این در حالی است که روش های ساده تری نیز برای ایجاد ظاهری تازه بر روی دیوار ها وجود دارد.

یکی از ساده ترین راه ها که به شما کمک می کند در کوتاه ترین زمان دیوار های خالی را تزئین کنید، استفاد از تابلو ها و قاب عکس ها است. همان گونه که می توانید تنها یک تابلو بزرگ را به کار ببرید، استفاده از چندین تابلو و قاب عکس کوچک به جای یک تابلوی بزرگ نیز انتخاب مناسبی خواهد بود. این روش تنوع بیشتری را نیز در اختیار شما قرار خواهد داد.

دیوار ها را با استفاده از تابلو ها تزئین کنید.

  1. بر روی دیوار پشت مبل، شلف دیواری نصب کنید.

شلف های دیواری به قدری محصولات کاربردی ای هستند که می توانند در اتاق نشیمن، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و هر مکان دیگری از خانه به کار برده شوند. اما بهترین مکان برای استفاده از این عنصر، دیواری است که پشت مبلمان قرار می گیرد. از این شلف ها برای به نمایش گذاشتن عناصر متنوعی می توانید استفاده کنید، مجسمه ها و اشیاء تزئینی، کتاب ها، شمع ها و حتی قاب عکس ها برای قرار گرفتن بر روی این شلف ها انتخاب های زیبایی به شمار می روند.

بر روی دیوار پشت مبل، شلف دیواری نصب کنید.

  1. آینه های دکوراتیو را انتخاب کنید.

آينه ها علاوه بر سرویس بهداشتی، می توانند در تمام نقاط خانه به کار برده شوند. اما به مراتب در مکانی مانند سرویس بهداشتی وسیله ای کاربردی تر و لازم به شمار می روند. این در حالی است که در مکان های دیگر خانه می توانند علاوه بر کاربردی که دارند، به عنوان اکسسواری تزئینی مورد استفاده قرار بگیرند. حتی در مکانی مانند سرویس بهداشتی نیز اگر آینه ای دکوراتیو را به کار ببرید، می توانید تنها با استفاده از همین عنصر، فضای سرویس بهداشتی را به طور کامل تغییر دهید.

آینه های دکوراتیو را انتخاب کنید.

  1. استفاده از طبقات نردبانی

یکی از ایده های دکوراتیوی که در سال های اخیر در طراحی داخلی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، نردبان هایی هستند که به عنوان طبقات تزئينی به کار برده می شوند. این نردبان ها معمولا ابعاد متفاوتی داشته و از چوب ساخته می شوند. از آن جایی که چوب عنصری طبیعی است، در هر مکانی که به کار برده شود به آن گرما و صمیمیت بیشتری می بخشد. نردبان نیز به دلیل این که عنصری عمودی است، هم جای کمتری را اشغال کرده و هم بسیار کاربردی خواهد بود.

استفاده از طبقات نردبانی

  1. پارچه ها و روکش های قابل توجه را به کار ببرید

پارچه ها نیز از جمله عناصری هستند که به شما این امکان را می دهند تا علایق خود را به نمایش گذاشته و جلوه ای تازه به محیط زندگی خود ببخشد. با انتخاب روکش های رنگارنگ و خاص می توانید در هر مکانی، از جمله اتاق خواب که فضایی شخصی به شمار می رود، شخصیت و هویت خود را به نمایش بگذارید.

پارچه ها و روکش های قابل توجه را به کار ببرید

  1. شمع ها و گل ها در دکوراسیون

یکی از ارزان ترین و ساده ترین راه ها برای ایجاد رایحه ای دلنشین در محیط خانه، استفاده از اکسسوار شمع های معطر است. شمع ها به خصوص در مکان های کوچکی مانند سرویس بهداشتی که نور کمتری دارند، عناصر کاربردی تری به شمار می روند. از نظر ظاهری نیز، شمعدان های زیبا می توانند جلوه متفاوت تری به شمع ها ببخشند. هر چه قدر هم که شمع ها به تنهایی کاربرد داشته باشند، استفاده از یک گلدان و یا گل تنها در کنار آن ها می تواند ترکیب زیبا تری را ایجاد کند.

شمع ها و گل ها در دکوراسیون

 

 

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو