فضایی دلباز تر و فرح بخش تر با استفاده از آینه

فضایی دلباز تر و فرح بخش تر با استفاده از آینه

فضایی دلباز تر و فرح بخش تر با استفاده از آینه

آینه ؛‌ به جرات می توان این وسیله را به عنوان چوب جادوی طراحی داخلی معرفی کرد. اما چرا؟ ایجاد حس وسیع تر بودن فضا، بزرگ تر نشان دادن اتاق های کوچک، ایجاد فضایی فرح بخش، دلباز و روشن… با استفاده از آینه که اکسسواری کاربردی، زیبا و کارآمد در دکوراسیون داخلی به شمار می رود، می توان تمام این موارد را در محیطی که در آن زندگی می کنیم ایجاد کرد. آینه وسیله ای ساده، اما بسیار جادویی است. برای این که با جادوی آینه در طراحی داخلی بیشتر آشنا شده و بتوانید با استفاده از آن به فضایی فرح بخش تر و دلباز تر در محیط زندگی خود دست پیدا کنید، با پویانو همراه باشید:

فضایی دلباز تر و فرح بخش تر با استفاده از آینه

  • آینه های متحرک؛ بهترین انتخاب

  1. معمولا پنجره های بزرگ باعث می شوند تا یک اتاق کوچک، بزرگ تر از آن چه که هست جلوه کند. اما اگر تنها یک پنجره در اتاق مورد نظر شما وجود دارد، برای ایجاد توهم وجود پنجره ای بزرگ تر در فضای زندگی خود، می توانید از آینه ها کمک بگیرید: برای این منظور بر روی دیوار مقابل پنجره یک آینه بزرگ و قدی قرار دهید. این گونه نور موجود در اتاق دو برابر شده و هم چنین منظره بیرونی بر روی آینه بازتاب یافته و باعث می شود تا فضای اتاق دلباز تر و روشن تر جلوه کند.

آینه های متحرک؛ بهترین انتخاب

  1. ممکن است مکانی که کلکسیونی از اشیاء تزئینی و یا تابلو های خود را در آن قرار داده اید، بسیار شلوغ و متراکم تر از آن چه که هست دیده شود. این در حالی است که قرار دادن آینه های کوچک و یا یک آینه بزرگ در میان آن ها، می تواند به باز تر شدن فضا کمک کند. هم چنین اگر کلکسیون خود را بر روی شلف های دیواری و یا کنسول به نمایش می گذارید، با قرار دادن یک آینه در پشت آن ها، می توانید خطای دید ایجاد کرده و تعداد آن ها بیشتر جلوه دهید.

  1. اگر اتاق خوابی کوچک دارید، با نصب آینه بر روی دیوار پشت و یا مقابل تخت خواب می توانید حس وجود عمق را به این مکان ببخشید: اگر تخت خواب شما داری تاج تخت نیست، با نصب یک آینه در پشت تخت می توانید حس وجود تاج را ایجاد کنید. اگر پشت تخت خواب شما جا ندارد و اگر از دیدن آینه در هنگام خواب اذیت نمی شوید، می توانید آن را بر روی دیوار مقابل تخت نصب کنید. این گونه حس عمق بیشتری در اتاق خواب شما ایجاد خواهد شد.

  1. اگر آشپزخانه که یکی از پرکاربرد ترین مکان های خانه به شمار می رود دارای ابعاد کوچکی باشد، حسی از فشردگی و خفگی در افراد ایجاد خواهد کرد. برای رفع این موضوع می توانید با یک روش استراتژيک، بر روی یکی از دیوار های آشپزخانه یک آینه بزرگ نصب کنید. این روش باعث می شود تا آشپزخانه کوچک شما، بزرگ تر احساس شود. به جای استفاده از آینه ای عمودی، آینه ای افقی را به کار ببرید . برای این منظور دیواری که روی آن کابینت وجود نداشته باشد بهتر خواهد بود. فراموش نکنید که تنها یک آینه می تواند فضا را از آن چه که هست دلباز تر جلوه دهد، پس با استفاده از آینه های متعدد باعث شلوغ شدن فضا نشوید.

  1. نصب یک آینه قدی و بزرگ در پشت مبلمان نیز باعث می شود تا فضای کوچک، بزرگ تر و منظم تر جلوه کند. علاوه بر این، با بازتاب نور موجود نیز باعث روشن تر شدن و دلباز تر شدن مکان می شود. فراموش نکنید که هر چه آینه ای که به کار می برید بزرگ تر باشد، تاثیر آن بیشتر خواهد بود.

وجود یک آینه قدی که بتوانید در آن خود را به طور کامل مشاهده کنید بسیار کارآمد خواهد بود. قبل از خرید چنین آینه ای، حتما تصویر خود را در آن کنترل کنید که سر شما به طور کامل در آن دیده شده و بلندی و پهنای وجود شما هم زمان در آن قابل مشاهده باشد.

  • استفاده از آینه های ثابت در طراحی داخلی

  1. اگر هر بار که درب کمد لباس کوچک خود را باز می کنید، حسی از خفقان به شما دست می دهد، داخل درب های کمد را با آینه بپوشانید. اگر فضایی اضافه در اتاق شما برای قرار دادن یک آینه قدی وجود ندارد، می توانید از درب کمد لباس برای این منظور استفاده کنید. به جای این که تمام درب کمد را با آینه بپوشانید می توانید یک آینه کوچک تر نیز بر روی آن نصب کنید.

  1. اگر در آشپزخانه شما دیوار خالی وجود ندارد، می توانید فضای بین کابینت ها را با آینه بپوشانید. این کار باعث می شود تا این فضا روشن تر و بزرگ تر احساس شود. اگر تصور می کنید که تمیز کردن آینه در آشپزخانه کار دشواری است، باید بدانید که تمیز کردن آینه از کاشی و سرامیک ساده تر بوده و فضای بهداشتی تری را در اختیار شما قرار خواهد داد. زیرا آینه یک سطح صاف و بدون درز است و با تمیز کردن آن هیچ آلودگی ای باقی نخواهد ماند.

  1. با نصب آینه بر روی درب کشو ها و کمد ها و یا فضای بین آن ها، می توانید ظاهر معمولی و خسته کننده کمد ها و کنسول ها را از بین ببرید. اگر آینه وسیله ای گران به نظر می رسد، می توانید از فویل های برچسبی نیز برای این مظور استفاده کنید، زیرا تاثیر مشابهی را ایجاد خواهند کرد.

آینه چوب جادوی طراحی داخلی است و با استفاده از آن می توانید در محیط زندگی خود جادو کنید.

همان طور که در ابتدا نیز بیان شد، آینه چوب جادوی طراحی داخلی است و با استفاده از آن می توانید در محیط زندگی خود جادو کنید. آینه در هر مکانی از جمله اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق نشیمن و سرویس بهداشتی قابل استفاده است و می تواند جلوه تازه ای به هر مکانی که در آن به کار برده می شود ببخشد. اگر به دنبال ایجاد تغییر در محیط زندگی خود هستید، نصب یک آینه جدید می تواند همان چیزی باشد که به دنبال آن هستید.

آینه ها نیز مانند هر وسیله دیگری دارای سبک های متفاوتی هستند

آینه ها نیز مانند هر وسیله دیگری دارای سبک های متفاوتی هستند و با انتخاب یک آینه مناسب می توانید تغییر قابل توجهی را در محیط اطراف خود به نمایش بگذارید. بدون شک خرید یک آینه بسیار ارزان تر از تعویض مبلمان و یا نعویض رنگ دیوار ها خواهد بود. پس با یک اقدام کوچک اما تاثیر گذار، به خانه خود جلوه ای تازه ببخشید. آینه نه تنها به خانه شما زیبایی می بخشد، هم چنین وسیله ای کاربردی نیز به شمار می رود. مطمئن باشید که استفاده از آینه باعث پشیمانی شما نخواهد شد…

آینه با قاب چوبی

استفاده از آینه در آشپزخانه

آینه دکوراتیو کلاسیک

آینه دکوراتیو قدی

آینه دکوراتیو

 

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو