استخدام طراح دکوراسیون داخلی ،10 نکته طلایی برای موفقیت بیش تر!

استخدام طراح دکوراسیون داخلی ،10 نکته طلایی برای موفقیت بیش تر!

استخدام طراح دکوراسیون داخلی ،10 نکته طلایی برای موفقیت بیش تر!

استخدام در یک شرکت طراحی داخلی، آرزوی فارغ التحصیلان این رشته است. خوشبختانه اگر یک طراح داخلی یا دکوراتور باشید، فرصت های نسبتا خوبی برای استخدام در حیطه تخصص خود پیدا می کنید، زیرا این روزها قشر زیادی از مردم برای طراحی فضای زندگی خود به طراحان روی می آورند. سوالی که وجود دارد، این است که شرایط کار برای یک طراح در این زمینه چگونه می باشد؟ برای این که در این رشته موفق باشید، خوب است اطلاعات خود را تا حد امکان بالا ببرید. پویانو در این مطلب، طی یک مقدمه و 10 نکته ساده، شما را در استخدام طراح دکوراسیون داخلی راهنمایی خواهد کرد. همراه ما باشید.

طراحی داخلی

طراحی داخلی

طراحی داخلی، هنر و علم ارتقای فضای داخلی زندگی ماست. هدف از این رشته، ایجاد محیطی بر پایه سلامت روحی و زیبایی بصری است. طراحی داخلی نیز کسی است که در این مسیر، وظایفی چون پژوهش، برنامه ریزی، طراحی و مدیریت پروژه را بر عهده می گیرد. در واقع، طراحی داخلی را باید یک حرفه چند منظوره دانست که جنبه های مختلفی در آن مد نظر قرار می گیرند.

مهارت های لازم برای طراحی دکوراسیون داخلی چیست؟

مهارت های لازم برای طراحی دکوراسیون داخلی چیست؟

به عنوان یک طراح دکوراسیون داخلی، شما باید مهارت های زیر را در کنار هم داشته باشید:

  • کسب اطلاعات برای بالا بردن ضریب دقت پروژه
  • ارائه طرح اولیه بر مبنای خواسته کارفرما
  • در نظر گرفتن ابعادی چون هزینه، زمان و کیفیت
  • ارائه نمونه های اولیه تصویری و دیجیتالی
  • ساخت ماکت از طرح نهایی در صورت نیاز
  • ارائه مشخصات اجرایی پروژه مورد نظر
  • نظارت بر اجرای پروژه تا پایان کار
  • کسب اطمینان از بابت رضایت کارفرما

10 نکته برای موفقیت بیش تر در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی

10 نکته برای موفقیت بیش تر در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی

اکنون نکاتی را با شما در میان خواهیم گذاشت که بهتر است هر طراحی پیش از ورود به این حرفه بداند:

تفاوت طراحی داخلی و دکوراتور را بدانید.

  1. تفاوت طراحی داخلی و دکوراتور را بدانید.

اولین چیزی که شما باید برای ورود به بازار کار طراحی دکوراسیون داخلی بدانید، تفاوت طراح داخلی و دکوراتور است. شما باید بدانید که طراح داخلی، فردی است که به شکل آکادمیک، دروس مربوطه این رشته را گذرانده و از لحاظ علمی، آماده پیاده کردن امور در عمل می باشد، اما دکوراتور می تواند هر کسی با هر شرایطی باشد. برای دکوراتور بودن، تنها کافی است به ست کردن رنگ ها با هم و ایجاد هارمونی و زیبایی در فضا علاقه داشته باشید. در واقع، یک طراح داخلی می تواند یک دکوراتور هم باشد، اما برعکس این موضوع ممکن نیست. بنابراین، تجربه و تبحر یک طراحی داخلی در مقایسه با دکوراتور در سطح بالاتری قرار می گیرد.

برای موفقیت بیش تر به استعداد نیاز دارید.

  1. برای موفقیت بیش تر به استعداد نیاز دارید.

هر کسی با تحصیل در رشته طراحی داخلی به قواعد و شرایط آن تسلط پیدا می کند، اما اگر استعداد طراحی داخلی نداشته باشید، در وضعیت رقابتی موجود به موفقیت چندانی نخواهید رسید. شما باید به صورت ذاتی با این علم و هنر آشنا و یکی باشید. در واقع، فرق کسی که استعداد دارد با کسی که تنها تئوری می داند، دقیقا همین است. خبر خوب این که می توانید با امتحان کردن بخش های مختلف، استعداد خود را تقویت کنید.

شما تنها با پارچه و سرگرمی سر و کار ندارید.

  1. شما تنها با پارچه و سرگرمی سر و کار ندارید.

شاید طراحی دکوراسیون داخلی از بیرون، یک حرفه شسته و رفته به نظر آمده و خیلی راحت به نظر برسد، اما در واقعیت این طور نیست. این رشته نیز چالش های خاص خودش را دارد. تنها ظاهر قضیه را در نظر نگیرید. شما برای ورود به این حرفه باید از تاریخچه طراحی و سبک ها، ساختار سازه ها، تشکیلات ساختمانی، ساختارهای مفهومی، ارگونومی، روانشناسی رنگ ها، انواع سبک های دکوراسیون داخلی و امور کامپیوتری سر در بیاورید.

از ابتدا انتظار دستمزد بالا نداشته باشید.

  1. از ابتدا انتظار دستمزد بالا نداشته باشید.

بله، درست است که حقوق طراحان داخلی به نسبت بالا و وسوسه برانگیر است، اما این شرایط برای همه به این شکل نیست. وقتی وارد این حرفه می شوید، باید این را بدانید که افراد موفق زیادی در آن حضور دارند. از ابتدا انتظار یک دستمزد فوق العاد را نداشته باشید. در ضمن، این را هم بدانید که دستمزد شما تا حد زیادی به رضایت کارفرماهایتان بستگی دارد. سعی کنید در طی سال های اولیه، کیفیت کار خود را به نمایش در آورید.

خودتان را جای کارفرمایتان قرار دهید.

  1. خودتان را جای کارفرمایتان قرار دهید.

برای این که به کارفرمای خود اعتماد کافی بدهید، باید خودتان را جای او بگذارید. این به معنای شخصیت سازی است و شخصیت سازی یعنی به کمک الگوهای روانشناختی، توقعات کارفرمای خود را مد نظر قرار داده و درباره آن اطلاعات کسب کنید. شما باید کاری کنید که کارفرما در رابطه با اجرای خواسته های خود نگرانی نداشته باشد. یک طراح حرفه ای، همواره تصمیمات خود را با کارفرما در میان می گذارد تا او نیز بداند که اوضاع از چه قرار است.

رزومه خود را تا حد امکان تقویت کنید.

استخدام طراح دکوراسیون داخلی

  1. رزومه خود را تا حد امکان تقویت کنید.

یکی از نکات مهم و کلیدی در رابطه با موفقیت در حرفه طراحی دکوراسیون داخلی، بهره مندی از یک رزومه قوی است. سعی کنید برای خودتان یک پورتفولیو قوی درست کنید. از افراد مجرب و دارای سابقه کمک بگیرید. به جای کلمات از عکس استفاده کنید و سعی کنید به اختصار، توانایی های خود را ذکر کنید. هیچ کس حوصله خواندن یک رزومه طولانی را ندارد، پس تا حدی که امکان دارد، خلاصه توضیح دادن را مد نظر داشته باشید.

خودتان را برای یک رقابت شدید آماده کنید.

  1. خودتان را برای یک رقابت شدید آماده کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی از محبوب ترین مشاغل جهان به شمار می رود. اگر شما طراحی خوبی باشید، یقینا می توانید برای خود مشتری پیدا کنید. کافی است با موارد اجتماعی به صورت هوشمندانه برخورد نموده و دفترتان را در محلی تاسیس کنید که رو به پیشرفت است. این نکته، شما را در راستای جذب مخاطبین بیش تر کمک می کند. سعی کنید یک امضا در طراحی خود داشته باشید تا با آن شناخته شوید.

از فضای مجازی به نفع خود استفاده کنید.

  1. از فضای مجازی به نفع خود استفاده کنید.

طراحانی که برای نمایش کارهای خود از فضای مجازی استفاده می کنند، همیشه از رقبای خود جلوتر هستند. در این حرفه، تنها داشتن استعداد و کسب تجربه برای موفقیت کافی نخواهد بود. شما باید همگام با تکنولوژی های روز پیش بروید. یادگیری را شروع کنید و دستیابی توانایی اجرای طرح ها با نرم افزارهای مختلف را جزو بایدهای کار خود قرار دهید. با کارفرمایان خود به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید تا پیشرفت بیش تری کسب نمایید.

قوانین لازم را پیش از شروع کار بدانید.

  1. قوانین لازم را پیش از شروع کار بدانید.

دانستن قوانین و اطلاعات مربوط به ساختمان سازی، نکته مهمی است که نباید از قلم بیندازید. شما باید هر نکته کوچکی که در حیطه ساختمان سازی موثر است را دانسته و در طرح های خود مورد توجه قرار دهید. مواردی مانند اطلاعات لوازم ساختمانی و عایق های مختلف از این جمله هستند. نسبت به این موارد حساس باشید، زیرا حتی اگر زیباترین طرح ها را ارائه دهید، ممکن است به خاطر در نظر نگرفتن نکات اجرایی با مشکل رو به رو شوید.

سبک خود را به کارفرمایان دیکته نکنید.

  1. سبک خود را به کارفرمایان دیکته نکنید.

به عنوان آخرین نکته، لازم است بدانید که در طراحی دکوراسیون داخلی، سبک شما هم نیست، بلکه خواسته کارفرماست که اهمیت دارد. هرگز سعی نداشته باشید سبک خودتان را به یک کارفرما دیکته کنید. محدود کردن خود به پروژه های مطابق با سبک دلخواه نیز کار درستی نیست، زیرا بسیاری از موقعیت های پیشرفت را از شما می گیرد. این را بدانید که کارفرمایان شما نمی خواهند سبکتان را به بهترین نحوه پیاده سازی کنید، بلکه درخواستشان این است که سبک مورد نظر آن ها را به بهترین نحو پیاده کنید.

حال که این مطلب را مطالعه کردید، با دقت بیش تر به حرفه طراحی دکوراسیون داخلی فکر کنید. همه جوانب را در نظر بگیرید و با پیش زمینه وارد کار شوید. آینده شما به تصمیماتی که می گیرید، بستگی خواهد داشت. برای این که در حرفه محبوب و پر ستاره طراحی داخلی موفق شوید، باید بدون وقفه یاد بگیرید و تجربه کسب کنید. با این کار، موقعیت های شغی بهتری پیش روی شما قرار خواهد گرفت. پویانو نیز از افراد مشتاق و ممتاز در این حیطه برای همکاری دعوت به عمل می آورد. امیدواریم در این حرفه موفق باشید.

 

 

 

استخدام طراح دکوراسیون داخلی

معماری و دکوراسیون داخلی پویانو / اکبری