از دکوراسیون کاروان و حال و هوای کمپینگ: این زندگی هیچ وقت از حرکت نمی ایستد!

از دکوراسیون کاروان و حال و هوای کمپینگ: این زندگی هیچ وقت از حرکت نمی ایستد!

کمپینگ این روزها به سرگرمی مورد علاقه خیلی ها تبدیل شده. ماشین های آفرود، چادرها و کاروان ها جزو پر استقبال ترین آیتم ها در میان مردم هستند. چه به دنبال سفر باشید و چه بخواهید سبک زندگی خود را به سیار تغییر دهید، امتحان کردن زندگی در کاروان می ارزد. کاروان را می توانید خانه دوم یا حتی تنها خانه خود بدانید، خصوصا کاروان های امروزی که امکاناتشان هیچ از امکانات یک خانه اکازیون کم ندارد و در گزینه های لوکس، حتی بیش تر هم هست. کمپینگ و کنجکاوی های این تیپ سفر و زندگی از حوصله این مطلب، خارج است، اما درباره دکوراسیون کاروان و هر آن چه باید درباره آن بدانید، پویانو برایتان حرف ها دارد. همراهمان باشید.

کاروان چیست؟

ماشین کاروان یا خودرو کاروان که با نام مخفف RV نیز شناخته می شود، به معنای خودرو تفریحی است. کاروان ها خودروهای کشیده ای هستند که در پشت سر راننده، امکانات مختلفی مثل فضای خواب، آشپزخانه و سرویس بهداشتی دارند. کاروان ها نسبت به خودروهای کلاس ون بزرگ تر هستند و مسلما امکانات بیش تری را نیز در خود جای می دهند.

چرا زندگی در کاروان؟

وقتی خانه های بزرگ و راحت در اختیارمان هستند، چرا زندگی در اتومبیل؟ در پاسخ باید گفت که کاروان، هر اتومبیلی نیست. حتی می توان گفت که کاروان اصلا اتومبیل نیست و بیش تر خانه ای است که یک جا بند نمی شود و مدام در حرکت است. بنابراین، زمانی که یک کاروان می خرید، در واقع یک خانه می خرید که می توانید آن را با خود به هر جای دنیا که فکرش را کنید، ببرید!

دکوراسیون کاروان: مختصر و مفید!

زندگی در کاروان با زندگی در ویلا و حتی آپارتمان فرق دارد. زمانی که کنجکاوی، سفر و گشت و گذار در نقاط مختلف کره زمین را به نشستن در یک فضای ثابت ترجیح می دهید، باید با سمت دیگر قضیه نیز که کمبود فضاست، کنار بیایید. زندگی در کاروان راحت است، اگر راه و رسم آن را بلد باشید.

اگر می خواهید جهانگرد شوید و تا ابد در کاروان زندگی کنید، روی دکوراسیون کاروان خود تمرکز کافی بگذارید. در صورتی که عازم سفر هستید، دلیلی ندارد زیاد نگران کمبود فضا باشید، چرا که موقتا در کاروان زندگی خواهید کرد، اما باز هم باید اصول دکوراسیون کاروان را بدانید.

آشپزخانه: یک پخت و پز کوچولو

آشپزخانه در کاروان، یک ردیف کوچک کابینت است و دیگر هیچ. فکر داشتن کانترهای بزرگ، کابینت های گسترده و اپن را از سرتان بیرون کنید، چون نمی شود. طراحی و اجرای همه چیز باید در کوچک ترین شکل ممکن اتفاق بیفتد، از سینک و گاز گرفته تا میزی که پشت آن غذا می خورید. یخچال های کوچک را فراموش نکنید، چون برای مدل های بزرگ جا نخواهید داشت.

نشیمن: به کاناپه قناعت کنید!

طبیعی است که نشیمن کاروان به اندازه سالن دلباز منزلتان جا نداشته باشد. شما با یک فضای کوچک (حتی کوچک تر از اتاق خواب) سر و کار دارید و باید فکر این را بکنید که چطور می توانید مبل، میز قهوه خوری و تلویزیون خود را در آن جای دهید. کار سختی نیست. یک کاناپه یا سکوی جمع و جور بخرید، از میزهای تاشو یا کشویی استفاده کنید و تلویزیون را به دیوار بزنید. نشیمن شما آماده است.

ناهارخوری: یکی دو صندلی پشت پنجره

وجود ناهارخوری در کاروان به همان اندازه که خواستنی است، غیر ممکن نیز به نظر می رسد. بهتر است لفظ ناهارخوری را از فکرتان بیرون بفرستید و به جای آن، یک کانتر باریک را تصور کنید که به بیرون از کاروان دید دارد. سعی کنید کارتان را با دو صندلی اپن راه بیندازید و فضا را هدر ندهید. یادتان نرود که ناهارخوری باید نزدیک آشپزخانه یا بخشی از آن باشد.

اتاق خواب: از تخت های شاهانه خبری نیست!

تخت های شاهانه و بزرگ یا همان کینگ سایز بد را بی خیال شوید و به استقبال تخت های جمع و جور بروید. تخت های تاشو و دو طبقه از بهترین گزینه ها هستند. اگر اتومبیل شما بزرگ است و سقف بلندی دارد، تخت های دو طبقه پیشنهاد می شوند. اگر اصلا فضایی برای قرار دادن تخت ندارید، می توانید کاناپه نشیمن خود را از نوع تخت خواب شو تهیه کنید. برای حفظ حریم شخصی می توانید فضای خواب را به کمک یک پارتیشن باریک از سایز قسمت ها جدا کنید.

سرویس بهداشتی: یک کابین و دیگر هیچ

کاروان به خاطر فضای محدودش به شما اجازه استفاده از وان و جکوزی را نمی دهد، اما می توانید روی کابین دوش حساب باز کنید. روشویی باید تا حد امکان کوچک باشد. توالت فرنگی را هم از مدل های کوچک و مخصوص کاروان انتخاب کنید. سرویس بهداشتی بهتر است به فضای خواب نزدیک باشد یا نزدیک در ورودی قرار بگیرد.

کمد و انبار

کاروان ها هم به کمد و انبار نیاز دارند. مسلما وقتی فضا ندارید، کمدها را در اولویت های اصلی نمی گذارید، اما یک کاروان بدون کمد، یک فضای آشفته و نامطلوب خواهد شد که شما را دیوانه می کند. از فضای زیر سکو، زیر کاناپه، زیر تخت، بالای کابینت ها، زیر روشویی حمام و هر جای دیگر که به فکرتان می رسد، استفاده کنید تا بتوانید وسایل خود را جای دهید.

این هم از باید و نباید های دکوراسیون کاروان. دست به کار شوید و زندگی سیار خودتان را بسازید. موفق باشید!