اجرا و کاربرد سنگ آنتیک در طراحی دکوراسیون داخلی ؛ خاص کردن دیوار های اتاق پذیرایی و نشیمن

سنگ آنتیک در طراحی دکوراسیون داخلی

اجرا و کاربرد سنگ آنتیک در طراحی دکوراسیون داخلی ؛ خاص کردن دیوار های اتاق پذیرایی و نشیمن

هنگام طراحی فضای پذیرایی ، اولین اقدام تصمیم درباره نوع پوشش دیوار و نحوه تزئین آن می باشد. راه های متعددی برای دیزاین دیوار وجود دارد، از جمله رنگ کردن دیوار ، کاغذ دیواری کردن و استفاده از سنگ آنتیک برای تزئین دیوار را می توان اشاره کرد. ما امروز در پویانو قصد داریم در مورد اجرا و کاربرد سنگ آنتیک ، مدل های سنگ آنتیک و نحوه کاربرد آن توضیح دهیم.

اجرا و کاربرد سنگ آنتیک در طراحی دکوراسیون داخلی

در دکوراسیون پذیرایی و نشیمن یکی از جالب توجه ترین بخش هایی که طراحی آن را متمایز می کند ، دیوار های پذیرایی  است. دیوارهای پذیرایی بیشترین سطح از یک فضای اتاق را در معرض دید افراد می گذارد. حتی قبل از کفپوش های خانه دارای اهمیت هستند. چرا که حداقل 2 برابر کف خانه مورد توجه قرار می گیرد. بنابراین خودتان متوجه شدید که تزئین کردن دیواری می تواند چه تاثیر شگری در طراحی داخلی فضای شما بگذارد.

اجرا و کاربرد سنگ آنتیک در دکوراسیون پذیرایی

انواع سنگ آنتیک می تواند به عنوان یکی از عناصر دکوراتیو در در دکوراسیون پذیرایی نقش چشمگیری در جلوه دادن به دیوار ها داشته باشد. در پایین انواع قسمت های اتاق پذیرایی که می تواند میزبان این سنگ های دکوراتیو باشد را اشاره می کنیم:

اجرا و کاربرد سنگ آنتیک برای ستون ها

ستون های معماری جز اساسی در اجرای ساختمان ها هستند و معمولا طراحی معماری ساختمان ها به نوعی صورت می گیرد که ستون ها در دیوارهای داخلی پنهان شود. اما اگر بنا بر محدودیت طراحی با ابعاد زمین شما ، طراحی پلان به نحوی صورت گرفته است که ستون پذیرایی درست در وسط هال شما قرار گرفته است و یا اینکه فضای پذیرایی بزرگی دارید که ستون طبیعتا در سالن پذیرایی می افتد. شما می توانید از سنگ آنتیک برای دکور کردن ستون پذیرایی استفاده کنید. برای استفاده از سنگ آنتیک در ستون های دوار بهتر است نمونه های ریزتر سنگ آنتیک مورد استفاده باشد و البته نیاز به مهارت بالاتری نیز دارد.

سنگ آنتیک برای دیوار پشت تلویزیون

یکی از محبوب ترین روش ها برای اجرا و کاربرد سنگ آنتیک به فضای خانه دیوار پشت تی وی است. برای علاقمندان به سنگ و حس طبیعی ای که سنگ آنتیک ایجاد می کند دیوار پشت تی وی گزینه خوبی است. چرا که هم به دیوار تکسچر می بخشد و هم اینکه باعث اختلال دید در تماشای تلویزیون نمی شود. و در نهایت یک دیوار شیک و امروزی را به شما تحویل می دهد. سعی کنید هنگام انتخاب دیوار پشت تی بهترین دیوار از نظر فاصله و تناسب دید به تلویزیون را انتخاب کنید و بدین ترتیب یک کادر مشخص و تعریف شده برای نصب تلویزیون در اتاق پذیرایی در اختیار دارید.

 

سنگ آنتیک برای دیوار پشت مبلمان

معمولا قسمتی از دیوار که مبلمان روبروی آن چیده می شود نیاز به یک فکر اساسی برای دکوراسیون و تزئین دارد. انتخاب سنگ آنتیک برای دیوار پشت مبلمان نشیمن راه دیگری برای دیزاین دیوار پذیرایی است. سطح این دیوار از آنجایی که وسیع تر است می توانید از سنگ های آنتیک درشت تر برای دیوار استفاده کنید. همچنین رنگ سنگ آنتیک انتخابی این دیوار را می توانید با رنگ مبلمان خود هماهنگ کنید. این دیوار معمولا به عنوان دیوار تاکیدی یا تک دیوار و یا دیوار دکوراتیو در طراحی داخلی فضای خانه شما به شمار می رود.

سنگ آنتیک برای شومینه

شومینه نیز به عنوان یک مرکز کانونی در طراحی داخلی فضای اتاق نیازمند این است که برای طراحی و زیبایی آن فکر خاصی شود که خود را بیش از پیش نشان بدهد. دیوارهای اطراف شومینه و یا اینکه خود مانتل ( طاقچه ) شومینه را با سنگ آنتیک پوشش می دهند که جلوه متفاوتی از سایر دیوارها پیدا می کند.

اجرا و کاربرد سنگ آنتیک برای دکوراتیو کردن طراحی دیوارهای خاص

علاقه به طراحی دیواری خاص برای فضای پذیرایی یا نشیمن دارید.؟ این روزها طراحی دیوارهایی که با کناف به صورت دکوراتیو دیزاین می شود طرفداران زیادی دارد. فرم های خاصی که به صورت منحنی ، قوس دار و یا دارای طبقات و باکس هایی می باشد درون دیوار طراحی می شود. سنگ آنتیک می تواند با ایجاد تمایز در رنگ و تکسچر سطح دیوار به کلیت دیوار عمق و غنا ببخشد. برای مثال می توان قسمت داخل طبقات و یا باکس هایی که در طراحی دیوار ایجاد کرد را سنگ آنتیک اجرا کرد. برای جلوه بیشتر نصب نور متمرکز یا لامپ باعث تلالو نور بر روی ناهمواری های زیبای سنگ می شود و آن را بیشتر نمایش می دهد.

همچنین در این تصویر که می بینید . طراح داخلی با ایجاد یک دیوار مجدد با فرم هلال بر روی دیوار پشتی یک طرح متفاوت ایجاد کرده است و برای برجسته نشان داده این طراحی می توان با اجرای سنگ آنتیک بر روی دیوار پشتی آن را مانند تصویری در قاب در معرض دید افراد قرار داد.

 

سنگ آنتیک برای لابی ها و یا ورودی خانه

انواع سنگ آنتیک به خاطر تکسچری که بر روی سطح دیوار ایجاد می کند ، خیلی زود توجه چشم ها را به خود جلب می کند. بنابراین چه جایی بهتر از ورودی خانه یا ساختمان مانند لابی ها که در نگاه اول فرد به آن وارد می شود. سنگ آنتیک ظاهری به نسبت زمخت و طبیعی دارد. به نظر ما یکی از بهترین مکان ها برای اجرای سنگ آنتیک در خانه ، این بخش از خانه می باشد چرا که هارمونی جالبی از فضای بیرونی که سخت و خشن است به فضای لطیف و آرام خانه تعریف می کند. سنگ های سختی که تیشه خورده اند و گوشه های نرمی و صیقلی تری دارند آماده شده اند تا برای ورود مهمانان و خانواده به خانه پذیرا باشند. چه دیوار روبروی درب ورودی باشد و یا دیوار جانبی آن در هر حال حس جالبی برای دیزاین دیوار ایجاد می کنند و به خصوص که می توانید جلوی ان یک نیمکت و یا یک جاکفشی زیبا قرار دهید و آن را تکمیل کنید.

سنگ آنتیک برای راه پله ها

درست است که با ورود آسانسورها از راه پله ها برای بالارفتن و یا پایین آمدن از طبقات کمتر استفاده می کنیم. اما برای راه پله های خانه های دوپلکس ، فضای راه پله به عنوان یکی از مراکز توجه خانه به شمار می رود. این مسیر اگر ساده رها شود ، کسل کننده و بدون جذابیت می شود. بنابراین اجرای انواع سنگ آنتیک در سرتاسر آن یا به صورتی که مسیر بالا رفتن پله را تا ارتفاعی نمایش بدهد طرح جالبی می شود.

 

سنگ آنتیک برای پارتیشن ها و تقسیم کننده فضا

در اتاق هایی که نیازمند تفکیک فضا برای تعریف عملکرد و ایجاد حریم خاص است پارتیشن ویا دیوارک هایی ایجاد می کنند. این دیوارک ها تا سقف ادامه ندارند چرا که باعث کوچک شدن فضا می شوند و یا دلیلی برای تفکیک کامل اتاق به دو فضای مجزا نیست. برای تزئین دیوارک و یا پارتیشن ها می توان از سنگ آنتیک استفاده کرد و حال و هوای این فضای تفکیک شده را جذاب کرد.