اجرای شلف و طبقات در دکوراسیون داخلی با روش های دکوراتیو

شلف و طبقات در دکوراسیون داخلی

اجرای شلف و طبقات در دکوراسیون داخلی با روش های دکوراتیو

در سالن پذیرایی، اتاق نشیمن، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، راهروی ورودی و به طور خلاصه در تمام نقاط خانه، استفاده از شلف ها کمک می کند تا دکوراسیونی زیباتر و کارآمد تر ایجاد شود. امروزه این شلف ها و سیستم طبقه بندی به بخشی جدا نشدنی از زندگی مدرن تبدیل شده اند. اجرای شلف و طبقات که در گذشته مورد استفاده قرار گرفته و برای راحت تر کردن زندگی بوده اند، امروزه شکلی مدرن به خود گرفته و با ظاهر زیبای خود از عناصری به شمار می روند که دکوراسیون داخلی را تحت تاثیر قرار می دهند.

شلف و طبقات دکوراتیو به شما این امکان را می دهند تا هر وسیله مورد نظر خود را بدون این که فضای اضافه ای از خانه را اشغال کند روی این طبقات قرار داده و مکانی برای به نمایش گذاشتن اکسسوار های زیبای خود به دست بیاورید، این شلف ها و طبقات بر اساس فضای هندسی و معماری مکان می توانند به عنوان سیستم قفسه بندی در گوشه ای از اتاق، سیستم قفسه بندی بالابر و یا سیستم قفسه بندی آویزان طراحی شوند.

سیستم های قفسه بندی می توانند برای آشپزخانه، راهروی ورودی، به عنوان کتابخانه ای برای اتاق نشیمن و برای اهداف مختلفی طراحی شوند. از آن جایی که نصب این شلف ها بسیار ساده است، به هر شکلی که بخواهید می توانید آن ها را بر روی دیوار ها نصب کنید. این شلف ها و سیستم های طبقه بندی که بیشتر از طرف خانم های خانه دار برای به نمایش گذاشتن اکسسوار ها مورد استفاده قرار می گیرند، امروزه به عنصری اصلی برای دکوراسیون خانه و اتاق های کوچک تبدیل شده اند.

اگر می خواهید خانه خود را مانند یک طراح حرفه ای دکوراسیون کنید، باید از این شلف ها و سیستم های طبقه بندی برای به نمایش گذاشتن اشیاء دکوری، محلی برای قرار دادن لوازم مورد نظر خود، در آشپزخانه به جای کابینت های معمولی و یا برای استفاده از فضای خالی اتاق نشیمن به عنوان سیستم طبقه بندی گوشه ای استفاده کنید. برای این که با روش های اجرای شلف و طبقات در دکوراسیون داخلی بیشتر آشنا شوید با پویانو همراه باشید:

اجرای شلف و طبقات در دکوراسیون داخلی

اجرای شلف و طبقات

  • استفاده از شلف برای تزئین میز تلویزیون

از شلف ها و میز تلویزیونی که در نشیمن یا سالن پذیرایی قرار دارد می توانید به عنوان یک وسیله یکپارچه و دکوراتیو استفاده کنید. بر روی یک دیوار بزرگ با طراحی های متفاوت و با ایجاد فضایی تاثیر گذار با استفاده از شلف ها و طبقه بندی های مختلف یک میز تلویزیون زیبا طراحی کنید و با این روش دکوراسیونی زیبا را در اتاق نشیمن و پذیرایی خود به نمایش بگذارید.

استفاده از شلف برای تزئین میز تلویزیون

  • سیستم طبقه بندی گوشه ای !

در اتاق نشیمن برای این که از فضای خالی باقی مانده به خوبی استفاده کنید می توانید سیستم های طبقه بندی مدرن را به کار ببرید. در سیستم طبقه بندی گوشه ای می توانید از شلف هایی به اندازه دلخواه استفاده کرده و فضای خالی باقی مانده را وارد دکوراسیون کرده و با طراحی یک دیوار دکوراتیو به خانه رنگی تازه ببخشید. می توانید برای دکوراسیون نشیمن و پذیرایی سیستم های طبقه بندی مدرن و جدید را انتخاب کرده و از این طبقات به عنوان عنصری دکوراتیو و کارآمد بهره ببرید.

سیستم طبقه بندی گوشه ای

  • استفاده از شلف و سیستم طبقه بندی در آشپزخانه

در آشپزخانه به جای استفاده از کابینت های معمولی، می توانید از شلف و طبقات مختلف استفاده کرده و ظاهری دلباز تر به آشپزخانه خود بخشیده و به مکانی با سبک روستایی دست پیدا کنید. می توانید از طبقات سراسری و یا شلف های کوچک تر برای دکوراسیون آشپرخانه استفاده کنید.

استفاده از شلف و سیستم طبقه بندی در آشپزخانه

  • به کار بردن سیستم طبقه بندی برای اتاق نوجوان ها

همانند اتاق نشیمن و سایر نقاط خانه، در اتاق نوجوان ها نیز می توان با استفاده از شلف ها و طبقات به فضای بیشتری دست پیدا کرد. در تمام دیوار های خالی اتاق از این سیستم طبقه بندی استفاده کنید تا هم فضای بیشتری برای قرار دادن اشیاء ایجاد شود و هم دکوراسیونی زیبا به اتاق ببخشید.

به کار بردن سیستم طبقه بندی برای اتاق نوجوان ها

  • سیستم طبقه بندی با طراحی خاص

می توانید در مکان های عمومی تر خانه مانند نشیمن و پذیرایی از شلف و طبقه هایی با طراحی های خاص استفاده کنید. با استفاده از این سیستم طبقه بندی که به تنهایی یک وسیله دکوراتیو به شمار می روند، می توانید به دکوراسیون اتاق یی بیشتری ببخشید. این طبقات با ظاهر زیبای خود و جای کمی که اشغال می کنند امتیازات زیادی را در اختیار شما قرار می دهند.

سیستم طبقه بندی با طراحی خاص

  • استفاده از شلف در اتاق خواب

برای این که دیواری که تاج تخت خواب در مقابل آن قرار دارد را وارد دکوراسیون کرده و به سرویس تخت خواب خود ظاهر متفاوتی ببخشید، می توانید از شلف های هم رنگ با رنگ تخت بر روی دیوار استفاده کنید. با این روش هم فضایی برای قرار دادن اشیاء به دست خواهید آورد و هم دکوراسیون اتاق خواب را تغییر خواهید داد.

استفاده از شلف در اتاق خواب

هم چنین اگر می خواهید در اتاق خواب از اکسسوار و لوازم تزئینی استفاده کنید می توانید از شلف های دکوراتیوی استفاده کنید که از سقف و یا دیوار آویزان هستند و این گونه دکوراسیونی متفاوت و خاص به دست آورید. استفاده از این سیستم طبقه بندی در اتاق کودکان نیز برای جاسازی اشیاء بسیار کارآمد خواهد بود.

اتاق خواب از اکسسوار و لوازم تزئینی استفاده کنید می توانید از شلف های دکوراتیوی

  • اجرای شلف و طبقات در سرویس بهداشتی

در خانه ها و سرویس بهداشتی های کوچک برای جاسازی اشیاء و لوازم موجود ممکن است که به سیستم های طبقه بندی متفاوتی نیاز پیدا کنید. با استفاده از شلف های متعدد در سرویس بهداشتی می توانید از بروز ظاهری نامرتب و بهم ریخته جلوگیری کنید. از تمام دیوار های خالی موجود در سرویس بهداشتی می توان برای نصب شلف و طبقات و قرار دادن اشیاء استفاده کرد.

کاربرد شلف در سرویس بهداشتی

  • شلف ها در اندازه های متفاوت

در هر مکانی از خانه، از جمله اتاق خواب و سالن نشیمن با استفاده از شلف هایی در ابعاد متفاوت می توانید ظاهری دکوراتیو به دیوار ببخشید.

شلف ها در اندازه های متفاوت

  • اجرای شلف و طبقات در اتاق لباس ها

در اتاق لباس ها نیز مانند اتاق خواب، استفاده از سیستم طبقه بندی و شلف ها می توانند بسیار کارآمد باشند. در این مکان ها برای قرار دادن کفش ها و لباس های بیشتر و ایجاد فضایی مرتب در اتاق به راحتی می توانید از این روش استفاده کنید.

اتاق لباس ها نیز مانند اتاق خواب، استفاده از سیستم طبقه بندی و شلف ها

  • بهترین گزینه برای اتاق های کوچک

استفاده از شلف و طبقات برای مکان های کوچک به ویژه اتاق خواب و نشیمن بسیار کارآمد هستند. برای این که در اتاق فضای کافی برای تحرک داشته باشید می توانید از دیوار ها برای نصب طبقات استفاده کرده و با وجود کوچک بودن اتاق وسایل بیشتری را در آن قرار دهید.

اگر اتاق کوچک مورد نظر شما اتاق کودک است، برای ایجاد مکانی شاد و جذاب باید از شلف ها و طبقات رنگی استفاده کنید. طراحی اتاق به شکلی جذاب و هیجان انگیز در رشد کودک شما نیز تاثیر گذار خواهد بود.

استفاده از شلف و طبقات برای مکان های کوچک به ویژه اتاق خواب و نشیمن

  • اجرای شلف و طبقات به شکل قرینه

برای این که ظاهری شیک و تاثیر گذار در مکان ایجاد کرده و دکوراسیونی زیبا را به نمایش بگذارید از طبقات و شلف های قرینه استفاده کنید. قرینه بودن شلف ها به همان اندازه که فضای خالی دیوار ها را پر خواهد کرد، بسیار دکوراتیو بوده و در دکوراسیون مکان، تعادل و هماهنگی ایجاد می کند.

استفاده از شلف ها و طبقات به شکل قرینه