اجرای دیوار های آینه ای راه پله خانه Playful Tudor در مونترال / طراحی داخلی Jean-Maxime Labrecque

اجرای دیوار های آینه ای راه پله خانه Playful Tudor در مونترال / طراحی داخلی Jean-Maxime Labrecque

با اجرای دیوار های آینه ای راه پله ، اکنون راه دسترسی به بالای این خانه را این باکس پله آینه ایتشکیل می دهد، که توسط معمار ژان- ماکسیم لابرسک، بازسازی شده است. این پروژه با نام Tudor Playful شامل تغییر یک اقامتگاه در این شهر کانادایی بود که ابتدا و در حالت اصلی خود با سبکی طراحی شده بود که به دوره تاریخی تودور در انگلستان قرن شانزدهم بر می گشت.

شرکت Labrecque، INPHO معماری فیزیکی و اطلاعاتی، توسط یک خانواده ی جوان فرا خوانده شد تا خانه “تاریک و خفه” را به یک محیط قابل قبول تر تبدیل کند.

در میان تغییرات اصلی، بازسازی راه پله های مرکزی خانه بود که در حال حاضر حاشیه ای آینه ای به رنگ برنزی – دودی دارد که تا طبقه ی اول گسترش می یابد. یک حمام زیر پله در طبقه همکف در یک حجم پوشیده شده از همان متریال بازتابنده قرار دارد.

پوشش های مینیمال در سراسر محل اقامت – از جمله دیوارهای سفید و کفپوش های چوبی رنگی – اجازه می دهد ویژگی های جسورانه خودشان را نشان دهند.

سایر تغییرات در این طبقه شامل حذف پارتیشن بین آشپزخانه و اتاق ناهار خوری برای ایجاد یک نشیمن پلان باز بود. بخشی از طبقه نیز در عقب تخریب شده است، تا اتاق را به زیرزمین موجود با فضای پله دار وصل کند.

Labrecque در بیانیه ای گفت: “با حذف نیمی از اتاق نشیمن، یک فضای سیال برای استفاده از آمفی تئاتر با ارتفاع دوبل ایجاد می شود.”

در طبقه بعدی، اتاق خواب های صاحبان خانه و دو فرزند قرار دارند. قبلی در مقابل خانه قرار دارند، در حالی که دومی رو به حیاط پشتی قرار دارد.

اتاق خواب کودکان دارای یک منطقه مخصوص لباس پوشیدن و یک میز کار است. یک فضای خواب زیر شیروانی در بالا قرار دارد و از نردبان سیاهی که از دیوار بیرون زده است، دسترسی دارد.

 

معمار شرح داده: “بچه ها با بالا رفتن از نردبان ساخته شده از تیرهای شناور که به دیوار وصل شده اند، به این تخت ها دسترسی پیدا می کنند.” او همچنین اشاره کرد که اگرچه تخت بچه ها در بالاترین نقطه خانه قرار داشتند، اما با استفاده از نرده های اکریلیک شفاف برای جلوگیری از سقوط محافظت می شوند.

یک حمام خانوادگی که توسط همه ساکنان به اشتراک گذاشته می شود، شامل یک فضای بزرگ با دو پنجره است و در بین اتاق خواب ها قرار دارد.

این فضا که قبلا یک اتاق خواب بوده است، اکنون یک جزیره مرکزی سفید چند منظوره ای دارد که شامل بسیاری از عناصر لازم برای شستشو است.

 

 

 

 

اجرای دیوار های آینه ای

تحریریه پویانو

منبع: dezeen.com