اجرای دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی / شرکت طراحی داخلی هادی اسلامی

اجرای دکوراسیون آژانس هواپیمایی

اجرای دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی / شرکت طراحی داخلی هادی اسلامی

اجرای دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی : طراحی آژانس هواپیمایی امروزه بسیار مورد توجه صاحبان این مشاغل می باشد. دفاتر آژانس هواپیمایی جز دفاتر تجاری می باشند که از نظر طراحی داخلی بسیار تاثیرگذار خواهند بود. آژانس های مسافرتی خدمات برنامه ریزی و مشاوره جهت سفرهای داخلی و خارجی را ارائه می دهد. آژانس های مسافرتی جز فضاهای تجاری ای هستند که با قشر خاصی از مردم در ارتباط است.

طراحی داخلی دفاتر کاری آژانس هواپیمایی نیازمند توجه به یک سری اصول می باشد که بتواند عملکردهای لازم در این فضا را به بهترین نحو ارائه دهد.

طراحی فضای آژانس های مسافرتی بر روی میزان جذب مراجعه و حضور افراد بسیار تاثیرگذار است. در صورتی که بتوان زمان  حضور افراد هنگام مراجعه به آژانس های مسافرتی را افزایش داد ، احتمال ثبت و خرید بلیط نیز طبیعتا بیشتر می شود. بنابراین با یک طراحی داخلی خوب برای دفتر آژانس مسافرتی، شما تا حد قابل توجهی بر میزان فروش خود موفق خواهید بود.

در طراحی این آژانس مسافرتی که توسط شرکت طراحی داخلی هادی اسلامی انجام گرفته است، با پویانو همراه باشید تا با یک سری اصول در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی آشنا شوید:

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی

رنگ در طراحی آژانس مسافرتی

انتخاب رنگ در طراحی فضای دفتر آزانس هواپیمایی بسیار حائز اهمیت است. رنگ ها مجذوب کننده و ترغیب کننده افراد به حضور در فضاها هستند. بنابراین فضای داخلی این دفتر نیز از این امر مستثنی نیست. در انتخاب رنگ فضای داخلی آژانس هواپیمایی سعی کنید تناسب رنگی و در عین حال اعتدال را رعایت کنید.

بهتر است یک یا دو رنگ به صورت رنگ تاکیدی به کار برده شوند و رنگ سفید به عنوان رنگ زمینه اصلی به کار رود. رنگ سفید باعث می شود فضای دفتر بزرگ و دلباز نشان داده شود. در عین حال رنگ های گرم نیز به عنوان رنگ مجذوب کننده می توانند تاثیر گذار باشند.

زون بندی در طراحی فضای دفتر آژانس مسافرتی  

زون بندی در طراحی فضای دفتر آژانس مسافرتی  

فضای یک آژانس مسافرتی دارای عملکردهای مختلفی می باشد. این عملکردها باید در طراحی در نظر گرفته شوند. عملکردها لازم است تفکیک شوند که برای مراجعه کننده خوانا باشد. مراجعه کننده هنگام ورود باید به خوبی مراحل مشاوره تا خرید را طی کند. بدین ترتیب باید برای این فضاها حریم های مختلفی تعریف شوند. این حریم ها می توانند با رنگ ها یا مبلمان و یا پارتیشن ها از هم جدا شوند.

یکی از فضاهای پر کاربرد و لازم در آژانس های مسافرتی ، فضایی برای مشاوره جهت تهیه بلیط و تور باید در نظر گرفت. اگر فضای دفتر بزرگ است ، این فضا می تواند به صورت اختصاصی برای مشاوره با کارشناسان طراحی شود. در غیر اینصورت می توان با ایجاد حریم توسط پارتیشن ها یا دیوارک ها طراحی شوند.

مبلمان در دکوراسیون آژانس مسافرتی

همچنین یک فضا به عنوان فضای انتظار باید طراحی شود تا مراجعه کنندگان بتوانند در آسایش و راحتی تا رسیدن وقت مشاوره منتظر بمانند. فضای انتظار نیز می تواند با انواع روش های تفکیک فضا در طراحی از هم جدا شود تا بتواند به خوبی پاسخگوی نیاز مراجعه کننده باشد.

در ادامه اگر فضای آژانس مسافرتی از مساحت لازم برخوردار است ، وجود یک فضای بزرگتر برای نشست ها و گفتگوهای کارشناسان با مراجعین گروهی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی

یک ایده خلاقانه

در طراحی فضای دفتر مسافرتی از یک ایده با تم سفر و مسافرت بهره بگیرید. تم طراحی به نوعی انتخاب شود که در یک نگاه کاربری این دفتر به خوبی برای مراجعه کننده مشخص شود.  برای مثال می توان از پنجره های هواپیما برای ایده تم طراحی فضای دفتر الهام گرفت. هر ایده دیگری که یادآور سفرهای خارجی و داخلی باشد می تواند در این راه برای داشتن یک ایده طراحی خوب است.

مبلمان در دکوراسیون آژانس مسافرتی

مبلمان در آژانس هواپیمایی می تواند نقش پررنگی را بازی کند. از آنجایی که زمان نسبتا طولانی ای ممکن است مراجعه کننده به مشاوره و پرسش درباره چگونگی و شرایط سفر داشته باشد. انتخاب یک مبلمان راحت و مناسب مهم است. مبلمان علاوه بر اینکه نقش کاربردی دارند می توانند به عنوان یک المان دکوراتیو در طراحی فضا نیز به کار روند.

انتخاب مبلمان با رنگ های جذاب و گرم می تواند در دعوت کنندگی فضا برای نشستن مراجعه کننده تاثیر گذار است. جانمایی مبلمان در فضاهای تفکیک شده آژانس هواپیمایی باید با دقت و به اندازه کافی انتخاب شود. فاصله کافی مبلمان از هم برای تردد و حفظ حریم مراجعه کننده باید در نظر گرفته شود.

 

 

 

اجرای دکوراسیون داخلی آژانس هواپیمایی

اجرای پروژه: شرکت طراحی داخلی هادی اسلامی

تحریریه پویانو