اجرای دکوراسیون خانه با بودجه کم و تبدیل آن به مکانی زیباتر

اجرای دکوراسیون خانه با بودجه کم

اجرای دکوراسیون خانه با بودجه کم و تبدیل آن به مکانی زیباتر

بسیاری از ما تصور می کنیم که برای داشتن خانه ای زیبا لازم است که بودجه زیادی را در نظر گرفته و لوازم مجلل و گران قیمتی را خریداری کنیم تا بتوانیم به آن چه که در ذهن ما وجود دارد دست پیدا کنیم. اما حقیقت این است که این تصور، تصوری اشتباه به شمار می رود. زیرا بدون صرف هزینه های زیاد نیز می توانید خانه خود را به مکانی زیبا تر تبدیل کنید. اما چگونه؟ برای پاسخ به این پرسش و برای این که بدانید چگونه می توانید اجرای دکوراسیون خانه با بودجه کم داشته باشید با پویانو همراه باشید:

اجرای دکوراسیون خانه با بودجه کم

اگر می خواهید با بودجه کم تر از مصالح ساختمانی و عناصر دکوراتیو بهره مند شوید، در کنار فروشگاه های فروش محصولات، از بازارهای بزرگ ساختمانی بازدید کنید. محصولات مدولاری که از هم باز شده و مجددا سر هم می شوند را می توانید با قیمت مناسب تری خریداری کرده و این گونه در هزینه نصب آن ها صرفه جویی کنید. علاوه بر بازار های بزرگ فروش محصولات، می توانید سمساری ها و عتیقه فروشی ها را نیز در نظر داشته باشید. گاهی می توان در چنین مکان هایی برخی لوازم آنتیک و اورجینالی را پیدا کرد که دیگر امکان مشاهده محصولات مشابه آن ها وجود ندارد.

فراموش نکنید که محصولات منحصر به فردی که مشابه آن ها در جای دیگری وجود ندارد می توانند به محیط زندگی شما هویت بخشیده و ظاهری خاص و منحصر به فرد در آن مکان ایجاد کنند. ویژگی های مطرحی که در یک طراحی داخلی در الویت قرار می گیرند، آن هایی نیستند که با هزینه زیاد تهیه شده باشند، بلکه سبک و زمینه ای که در طراحی خانه خود مورد استفاده قرار می دهید چیزی است که می تواند به آن هویت و شخصیت ببخشد.

اجرای دکوراسیون خانه با بودجه کم

  • طراحی داخلی مینیمال

اکنون زمان آن رسیده است که لوازم و اشیائي که از آن ها استفاده نکرده و نبود آن ها می تواند در صرفه جویی در فضای موجود تاثیر گذار باشد را مشخص کرده و در صورت نیاز یک لیست تهیه کنید. برای ایجاد فضایی دلباز و فرح بخش، بعد از مشخص کردن اشیائي که به آن ها نیازی ندارید، می توانید آن ها را در سایت ها فروش اینترنی به فروش بگذارید تا اگر فردی به آن نیاز دارد آن را خریداری کند. این که مکان های کوچک را بر اساس کاربردی بودن مورد بررسی قرار داده و طراحی آن ها را به شکلی هوشمندانه انجام دهید، آن قدر ها که تصور می کنید کار دشواری نیست.

اگر فکر می کنید که ایجاد فضایی راحت و کاربردی در مکانی که دارای متراژ کوچک است کار غیر ممکنی است، کاملا در اشتباه هستید. به شکل مینیمال فکر کنید و چیدمانی ایجاد کنید که باعث ایجاد سردرگمی و شلوغی در فضا نشود. همین روش ساده می تواند جلوه ای زیبا و مدرن به محیط زندگی شما ببخشد.

طراحی داخلی مینیمال

  • در اجرای دکوراسیون خانه با بودجه کم بر روی اشیاء زیبا سرمایه گذاری کنید!

بر روی مبلمان و اشیائي که در طراحی و دکوراسیون خانه تفاوت ایجاد می کنند، سرمایه گذاری کنید. برای مبلمان، مدل هایی کاربردی که نیاز های شما را برطرف می کنند را می توانید انتخاب کنید. اما در کنار ویژگی کاربردی اشیاء و مبلمان، می توانید مدل هایی خریداری کرد که اهداف کاربردی بیشتری داشته باشند؛ یعنی نیاز با زیبایی فضا را نیز برطرف کنند. برای این منظور می توانید از برند های معتبر و یا استادکاران حرفه ای نیز کمک بگیرید.

در کنار اشیاء دکوراتیوی مانند پرده ها، فرش ها و یا آباژور ها که می توانند فضای خانه را تغییر دهند، از اشیاء و مبلمان کاربردی، اما زیبا و با طراحی منحصر به فرد نیز می توانید استفاده کنید. با انتخاب اکسسوار و اشیاء کاربردی و زیبا، به جای خرید چندین اکسسوار معمولی، هم صرفه جویی بیشتری در بودجه خود انجام داده و هم تاثیر قابل توجه تری را در محیط زندگی خود ایجاد خواهید کرد.

بر روی مبلمان و اشیائي که در طراحی و دکوراسیون خانه تفاوت ایجاد می کنند، سرمایه گذاری کنید

  • اشیاء کمتر در دکوراسیون داخلی منزل

فراموش نکنید که هر چه از اشیاء بیشتری استفاده کنید، ایجاد فضایی که باعث سردرگمی نشود دشوار تر خواهد شد. برای ایجاد فضایی فرح بخش تر لازم است که محل قرار گیری مبلمان را نیز مورد بررسی قرار دهید. می توان بدون نیاز به اشیاء متعدد نیز فضایی زیبا و فرح بخش ایجاد کرد. به جای این که هر بار با خرید لوازمی جدید به دنبال ایجاد فضایی زیباتر باشید، تلاش کنید تا با کم تر کردن لوازم موجود و با استفاده از اشیاء محدود تر چیدمانی زیبا انجام دهید.

اشیاء کمتر در دکوراسیون داخلی منزل

  • عناصر دکوراتیو کلاسیک و یا مدرن!

برخی از پوشش هایی که از سقف خانه گرفته تا کفپوش و دیوار ها به کار برده می شوند، دارای ویژگی های کلاسیک هستند. به همین دلیل می توانید در طراحی خانه خود از عناصر دکوراتیو کلاسیکی بهره مند شوید که از گذشته تا به امروز  مورد استفاده قرار می گیرند. هم چنین می توانید با استفاده از مبلمان مدرن با طراحی های منحصر به فرد نیز فضایی متفاوت ایجاد می کنند.

در چنین مرحله ای برای این که تصمیم درستی اتخاذ کنید باید انتخاب های مختلف را مورد بررسی قرار دهید. هم اشیاء کلاسیک و هم طراحی های مدرن، هر دو می توانند ظاهر زیبایی که به دنبال آن هستید را در اختیار شما قرار دهند.

عناصر دکوراتیو کلاسیک و یا مدرن

  • در اجرای دکوراسیون خانه با بودجه کم به جزئیات توجه کنید

اگر می خواهید با بودجه کم، عناصر زیبایی بخش را در کنار یکدیگر قرار دهید، باید به جزئیات توجه داشته باشید. با استفاده از عناصر دکوراتیو یا قاب عکس ها و تابلو ها برای تزئین دیوار ها، می توانید بدون نیاز به صرف هزینه های بالا، فضای یک مکان را به طور کامل تغییر دهید. هم چنین با استفاده از سیستم روشنایی مناسب نیز می توانید به فضایی زیبا و فرح بخش دست پیدا کنید. نکته مهم است که جزئیات را به درستی مورد توجه قرار دهید.

به جزئیات در دکوراسیون داخلی توجه کنید

  • قدرت بویایی را در اتاق دست کم نگیرید

اتاقی فرح بخش که بوی تمیزی می دهد، کیفیت زندگی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. علاوه بر نظم و ترتیب موجود در اتاق، تمیز بودن اتاق و بوی مطبوع موجود در آن می تواند در ایجاد احساس زیبایی تاثیرگذار باشد. برای این منظور از روش های متعددی می توانید استفاده کنید. به کار بردن تمیز کننده های معطر، اسپری مخصوص اتاق، گل ها و گیاهان معطر، شمع های معطر و عود از جمله انتخاب هایی هستند که برای ایجاد فضایی تمیز و معطر در اتاق می توانید از آن ها بهره مند شوید.

برای مثال گل لوندر از جمله اکسسوار هایی است که با ظاهر زیبا و بوی معطری که دارد می تواند به ایجاد مکانی فرح بخش و زیبا کمک کند. هم چنین لازم است که به طور مرتب، هوای تمام اتاق ها به خصوص آشپزخانه را تهویه کرده و با باز کردن پنجره ها، هوای تمیز را وارد خانه کنید. تهویه هوای حمام و دستشویی را نیز فراموش نکنید. هر چه هوای مکانی که در آن زندگی می کنید تمیز تر باشد، احساس خوش آیندی را با خود به همراه داشته و فضای جذاب تری را ایجاد خواهد کرد.

قدرت بویایی را در اتاق دست کم نگیرید

 

 

 

 

اجرای دکوراسیون خانه با بودجه کم

تحریریه پویانو