اتصال ورق های چوبی در طراحی داخلی غرفه هرمان میلر / Produce Workshop

اتصال ورق های چوبی در طراحی داخلی غرفه هرمان میلر / Produce Workshop

استفاده از تاکتیک های دوخت و دوز در اتصال ورق های چوبی در طراحی داخلی غرفه : غرفه طراحی شده توسط کارگاه «پرودیوس» که «پارچه چوب» نامیده می‌شود در یک مجموعه تجاری در سنگاپور و بعنوان فضایی برای نمایش مبلمان اداری «هرمان میلر» اجرا شد. سازه آن از ورق های چوبی قالب‌بندی شده ساخته شده که اشاره به مبلمان سری «ایمس» دارد که این برند بابت آن مشهور می‌باشد. سرپرست طراحی، «پان یی-چنگ» معتقد است که هدف اصلی این پروژه نه خلق یک فرم جدید، که کشف یک پروسه جدید برای ساخت‌وساز بود.  وی در ادامه می‌افزاید: «ما به‌ جای طراحی انتهای پروژه به دنبال طراحی یک پروسه تجربی بودیم.»

پان و تیمش نوعی فرآیند شامل کوک زدن صفحات چوبی به یکدیگر را برای ساخت این غرفه طراحی کردند و توسعه دادند تا یک فرم سه‌بعدی را از مصالحی که دوبعدی هستند پدید آورند.

قوس‌های این سازه، گونه‌ی انتزاعی لوگوی برند هرمان میلر هستند.

پان در مورد سیستم ساخت این سازه می‌گوید: « پارچه‌چوب سیستمی است که من براساس روش‌های خیاطی آن را پدید آورده‌ام. این تکنیک برای آن استفاده شده که چوب را به نحوی شکل دهیم که بتوان با آن سطوح پیچیده را بوجود آورد.»

طراحی این غرفه به طیف‌های متفاوت مبلمان هرمان میلر اشاره دارد، از مبلمان چوبی ایمس گرفته تا طیف منحصربفرد صندلی‌های ارگونومیک و اداری این برند.

پان در ارتباط با تیپ‌بندی محصولات این برند گفت: «هرمان میلر دو دسته کار کاملا متمایز دارد. یکی مجموعه ایمس است که طیف کلاسیک با مبلمان چوبی قالب‌بندی شده را شامل می‌شود، و یکی طیف مبلمان ارگونومیک آن است که از لحاظ تکنولوژی بسیار پیشرفته‌تر است.»

وی در ادامه افزود: «ما تصمیم گرفتیم که گرمی چوب را با چیزی که از لحاظ هندسی نوآورانه است ادغام کنیم. این، دنبال کردن روش هرمان میلر در مسیر کشف مصالح و آزمایش کردن بود.»

پان امیدوار است که این غرفه بازدیدکنندگان را به شناخت بیشتر برند هرمان میلر ترغیب نماید.

او سخنانش را اینگونه به پایان می‌رساند: «من فکر می‌کنم هنگامی که مشتریان فرآیند کار و انگیزه ما از آنچه که انجام می‌دهیم را دریابند، بسیار بیشتر در مورد این برند به شناخت می‌رسند و این دقیقا همان چیزی است که ما به دنبال خلق آن بودیم.»

 

 

 

 

اتصال ورق های چوبی

گردآوری و ترجمه تحریریه پویانو /فاطمه زنگی

تحریریه پویانو: dezeen