8 طراحی اتاق پذیرایی به سبک ژاپنی

8 طراحی اتاق پذیرایی به سبک ژاپنی

اتاق پذیرایی به سبک ژاپنی ؛ فرهنگ ژاپنی یکی از جالب‌ترین فرهنگ‌ها در بین فرهنگ و رسوم شرقی است. معماری منحصر به فرد و تاکید بر روی سادگی در کنار توجه ویژه به فلسفه هر چیز، هنر ژاپن را به یک هنر غنی در دنیا تبدیل کرده است. تاکید بر روی فرم به جای رنگ، استفاده حداقلی از وسایل و تلاش برای ایجاد یک فضای متعادل، از ویژگی‌های بارز در طراحی ژاپنی است. کیمونو ، میزهای کوتاه با تشکجه‌هایی برای نشستن، گیاه بامبو و بونسای ، رنگ‌های خنثی و گرم، چوب و ترکیب آن با کاغذ و نقاشی، از المان‌های اصلی دکوراسیون ژاپنی است.

با بهره‌گیری از این اصول و المان می‌توان فرهنگ اصیل و طراحی غنی ژاپنی را به خانه‌های امروزی آورد. در ادامه نمونه‌هایی از فضاهای نشیمن که با الهام از سبک ژاپنی طراحی شده اند را با هم بررسی می‌کنیم.

چوب یکی از عناصر اصلی در معماری و دکوراسیون ژاپنی است. مبلمان چوبی ساده در کنار رویه‌کوبی‌های چوبی برای قاب پنجره‌ها و شومینه، یک ترکیب کامل برای دکوراسیون ژاپنی است. باید دقت داشته باشید که در طراحی مبلمان سبک ژاپنی سادگی حرف اول را می‌زند.

یک میز کوتاه، فرشی تک‌رنگ و روشن و تشکچه‌های کوتاهی برای نشستن، این فضا را به یک نشیمن کاملا ژاپنی تبدیل کرده است. فضایی روشن، ساده و با ترکیب رنگ‌های خنثی و چوب که مناسب صرف چای و یک گپ و گفت دوستانه است. وجود یک گلدان بونسای این طراحی ژاپنی را تکمیل کرده است.

تصویر بالا نمونه تمام عیار یک دکوراسیون ژاپنی مدرن است. رنگ‌های گرم و خنثی، درهای کشویی بزرگ به سبک ژاپنی، میزهای کوتاه و تشکچه‌های برای نشستن بر روی زمین، همگی از المان‌های طراحی به سبک ژاپنی هستند که با حال و هوای معماری مدرن ترکیب شده اند و این فضای دلنشین را ایجاد کرده اند.

اتاق پذیرایی به سبک ژاپنی

انتخاب مبلمانی با فرم ساده و رنگ خنثی در کنار کفپوش چوبی و فرش تک رنگ و خنثی، فضایی با حال و هوای معماری داخلی ژاپن ایجاد کرده است، اما حضور یک کیمونوی ابریشمی که به مثابه یک اثر هنری بر روی دیوار نصب شده است، این فضای نشیمن ساده را به یک فضای کاملا ژاپنی تبدیل کرده است.

یکی از بخش‌های زیبای هنر ژاپن، نقاشی‌ها و خوشنویسی‌های ژاپنی است که معمولا تک رنگ هستند و با مرکب غلیظ کار می‌شوند. استفاده از این نقاشی‌ها به عنوان نقاشی دیواری در کنار یک میز کوتاه و رنگ‌های خنثی و ساده، به شما کمک می‌کند که فضای نشیمنی ساده و کاملا ژاپنی داشته باشید.

نوع چیدمان تصویر بالا به سبک مدرن و امروزی است. کاناپه‌ای در مقابل میز تلویزیون، و میز ناهارخوری که در نزدیکی فضای نشیمن قرار گرفته است، از چیدمان‌های رایج دکوراسیون امروز است. اما بهره‌گیری از المان‌های ژاپنی، از ترکیب رنگ گرفته تا نوع مبلمان و طرحی که روی دیوار کار شده است، این فضا را به یک فضای نشیمن مدرن و ژاپنی تبدیل کرده است.

بامبو یکی از المان‌های رایج دکوراسیون ژاپنی است. گیاه بامبو و چوب‌های بامبو در بیشتر فضاهای ژاپنی حضور پررنگی دارند. شما می‌توانید با استفاده از گیاه بامبو در تزیین خانه خود، کمی از زیبایی‌های سبک ژاپنی را به خانه خود بیاورید. استفاده از بامبو برای تزیین دیوار پشت تلویزیون می‌تواند یک ایده ساده و در عین حال جذاب باشد. وجود یک دیواره پر از بامبوهای سبز رنگ در کنار رنگ‌های خنثی سبک ژاپنی، فضایی چشمگیر و خیره‌کننده به وجود می‌آورد.

اتاق پذیرایی به سبک ژاپنی
اتاق پذیرایی به سبک ژاپنی

یک میز کوتاه با چند تشکچه، که پای ثابت طراحی ژاپنی است در کنار دیواره‌های کشویی و یک گلدان گل یک فضای نشیمن ساده و ژاپنی را ایجاد کرده است. استفاده از چترهایی که زنان ژاپنی در گذشته استفاده می‌کرده‌اند به عنوان یک وسیله تزیینی بر روی دیوار، ایده ساده و خلاقانه‌ای است که در این فضای خنثی به نقطه کانونی تبدیل شده است.

 

 

 

برگرفته از : homedesignlover