اتاق نشیمن شاد و رنگی با ایده های ساده طراحی دکوراسیون داخلی

اتاق پذیرایی شاد و رنگی

اتاق نشیمن شاد و رنگی با ایده های ساده طراحی دکوراسیون داخلی

اتاق نشیمن شاد و رنگی : اتاق نشیمن یکی از پرکاربرد ترین و عمومی ترین نقاط خانه به شمار می رود. سبک دکوراسیون اتاق نشیمن، جزئيات دکوراتیو آن، مدل مبلمان و اکسسوار ها از جمله مواردی هستند که زمانی را که با خانواده و دوستان خود در این مکان سپری می کنید را تحت تاثیر قرار می دهند. البته هر بخشی از خانه نیاز به طراحی و راحتی مخصوص به خود را دارد، اما اتاق نشیمن و سالن پذیرایی به دلیل این که از نقاط مشترک خانه به شمار می روند باید تا جای ممکن به شکلی جذاب و زیبا طراحی شوند. یکی از راه های جذابیت بخشیدن به خانه، استفاده از دکوراسیونی شاد و رنگی است. اما چگونه می توان به سالن و نشیمن ظاهری رنگی تر و جذاب تر بخشید؟ برای پاسخ به این پرسش در ادامه با پویانو همراه باشید:

هر مکانی که در خانه وجود دارد لازم است که طراحی ای منحصر به خود داشته باشد. برای مثال اتاق خواب ها باید دارای طراحی ای آرامش بخش بوده و ما را برای شروع یک روز جدید به بهترین شکل آماده کنند. طراحی ای پویا و کارآمد برای آشپزخانه کیفیت زندگی ما را افزایش خواهد داد. در طراحی اتاق کار باید ایجاد تمرکز در الویت قرار داشته باشد و در طراحی سرویس بهداشتی تمیزی و بهداشت اصلی ترین عناصر در طراحی آن به شمار می روند.

اما مکان هایی مانند نشیمن و پذیرایی به دلیل این که مکانی برای پذیرایی از مهمان ها و گذراندن زمان در کنار اعضای خانواده هستند به توجه بیشتری برای طراحی داخلی نیاز داشته و لازم است که به شکلی جذاب طراحی شوند.

اتاق پذیرایی شاد و رنگی

اتاق نشیمن مکانی است که در آن از مهمان های خود پذیرایی کرده، با دوستان خود شبی لذت بخش را گذرانده، بیشترین زمان را در کنار اعضای خانواده سپری کرده، فیلم های مورد علاقه خود را تماشا کرده، با عزیزانمان صحبت کرده و به طور خلاصه مکانی است که در آن استرس ها و خستگی های روزانه و کار و شلوغی شهر را در کنار عزیزان خود فراموش کرده و محیطی است که در آن لحظات شاد، لذت بخش و نشاط آوری را سپری می کنیم.

در طراحی اتاق نشیمن شاد و رنگی نکات بسیاری وجود دارد که باید به آن ها توجه شود. انتخاب مبلمانی با مدل مناسب و چیدمان آن ها با در نظر گرفتن رفت و آمد و تحرکات انسانی یکی از مهمترین این موارد به شمار می رود. این موضوع را نیز به خاطر داشته باشید که همیشه باید سطح انرژی اتاق نشیمن را در بالاترین میزان نگه دارید و نباید از این موضوع به سادگی عبور کنید.

تفاوتی ندارد که از چه سبکی در طراحی این مکان استفاده کنید، استفاده از برخی از ویژگی های دکوراتیو انرژي مثبت موجود در نشیمن را افزایش داده و باعث می شود تا در طول روز احساس بهتری را تجربه کنید.

اتاق پذیرایی شاد و رنگی

  • رنگ های گرم و زنده دراتاق پذیرایی

ساده ترین راه برای رسیدن به مکانی رنگی و شاد، بدون شک استفاده از رنگ ها خواهد بود! رنگ های گرم و زنده تاثیری انرژی بخش و مثبت بر روی انسان داشته و حال روحی فرد را بهبود می بخشند.

استفاده از رنگ هایی مانند زرد، نارنجی و قرمز برای افرادی که می خواهند به نشیمن و سالن کمی رنگ ببخشند بسیار کارآمد خواهند بود. اما فراموش نکنید که در استفاده از این رنگ ها باید مراقب باشید؛ یکی دیگر از ویژگی های این رنگ ها این است که اگر بیش از اندازه مورد استفاده قرار بگیرند فضایی خسته کننده ایجاد میکرد. به همین دلیل بهتر است که از این رنگ ها در کنار رنگ های آرامی مانند سفید و رنگ های خنثی استفاده کرده و میان آن ها تعادل و کنتراست ایجاد کنید.

رنگ های گرم و زنده دراتاق پذیرایی

  • شخصیت سازی ر طراحی دکوراسیون خانه

فراموش نکنید که یک مکان هر چه قدر هم که زیبا طراحی شود اگر ویژگی هایی از شخصیت شما و خانواده تان را نداشته باشد بی روح به نظر رسیده و بعد از مدتی به مکانی معمولی تبدیل خواهد شد. برای این که نشیمن از مکانی معمولی بودن دور شده و انرژی ای تاثیر گذار داشته باشد لازم است که در آن شخصیت خود را نیز به نمایش بگذارید. زمانی که صحبت از شخصیت سازی در مکان می شود راه های بسیار متنوعی برای انجام آن وجود دارد.

سبک موسیقی مورد علاقه، تصویری که به خود نزدیک می بینید، عکس های خانوادگی، اشیاء دکوراتیوی که خود شما ساخته اید و هر جزئیات این چنینی از جمله مواردی هستند که به اتاق نشیمن شخصیت می بخشند.

شخصیت سازی ر طراحی دکوراسیون خانه

  • شلف ها و طبقات باز در اتاق نشیمن

کمد های درب دار و کشوها مکان هایی مرتب تر و خصوصی تر برای جاسازی اشیاء به شمار می روند، اما این کمد ها و کشو ها هر چه قدر هم که نظمی بی نظیر را در مکان ایجاد کنند، به خصوص در مکانی که دارای ویژگی خاص و متمایز کننده ای نسیت، ظاهری خسته کننده و معمولی ایجاد می کنند. در حالی که استفاده از شلف های مدرن و طبقات باز یکی از بهترین راه ها برای شخصیت بخشیدن به اتاق نشیمن به شمار می روند.

بدون نیاز به تلاش مضاعف با استفاده از کتاب ها، اکسسوار ها و تزئین کردن این طبقات می توانید شخصیت و سلیقه شخصی خود را در این مکان به نمایش بگذارید.

شلف ها و طبقات باز در اتاق نشیمن

  • بالشتک ها و کوسن ها در اتاق نشیمن شاد و رنگی

راحت ترین، ارزان ترین و خلاقانه ترین روش برای این که چهره ای جدید به نشیمن و پذیرایی ببخشید استفاده از بالشتک ها و کوسن های تزئینی است! با تعویض روکش های کوسن ها و استفاده از بالشتک های رنگی که نمادی از راحتی بوده و هر چه تعداد آن ها بیشتر باشد فضایی گرم تر و صمیمی تر ایجاد می کنند، می توانید مبل های خود را به نشیمن هایی راحت تر تبدیل کرده و فضایی تازه به مکان ببخشید.

چهره ای جدید به نشیمن و پذیرایی ببخشید استفاده از بالشتک ها و کوسن های تزئینی

  • پرده های طرح دار در سالن پذیرایی

یکی از راه های ساده و کم مصرف برای افزایش انرژی اتاق نشیمن تعویض پرده ها است. پرده های جدید با رنگ ها و طرح های گرم و پرانرژی به اندازه تعویض مبلمان فضای اتاق را تغییر خواهند داد.

پرده های طرح دار در سالن پذیرایی

  • اکسسوار های خاص در طراحی اتاق نشیمن شاد و رنگی

اکنون دیگر خانه ها و نشیمن هایی که با عتیقه ها، اشیاء کهنه و تعداد زیادی لوازم قدیمی تزئین می شدند در گذشته باقی مانده اند. امروزه خانه هایی با طراحی های مینیمال و ساده که اشیاء کمی در آن ها قرار دارند بسیار محبوب تر هستند.

البته این بدین معنا نیست که نمی توانید با اکسسوار های کوچک انرژي مکان را افزایش دهید. زمانی یک گلدان غیر معمولی، شمعدانی زیبا و یک وسیله تزئینی رنگی به درستی مورد استفاده قرار بگیرند، بدون این که فضا را شلوغ کنند انرژي مثبت مکان را افزایش داده و نشیمن را به مکانی صمیمی و شاد تبدیل می کنند.

اکسسوار های خاص در طراحی اتاق نشیمن شاد و رنگی

اگر می خواهید بدون تعویض مبلمان فضای نشیمن را تغییر دهید ابتدا باید به دیوار ها توجه کنید. دیوار ها عناصر قدرتمندی هستند که تزئین آن ها می تواند شخصیت یک مکان را به طور کامل تغییر دهد. به همین دلیل اگر می خواهید به اتاق نشیمن و سالن پذیرایی رنگ و انرژی ببخشید بر روی یکی از دیوار ها از کاغذ دیواری ای رنگارنگ، شاد، انرژی بخش و زیبا استفاده کنید.

کاغذ دیواری رنگارنگ در اتاق پذیرایی

  • گل ها و گیاهان تزئینی در اتاق نشیمن شاد و رنگی

قرار دادن گل های رنگی و خوش بو بر روی میز غذاخوری، استفاده از یک درخت خانگی بزرگ و سبز در اتاق نشیمن و گلدان های کوچک بر روی میز جلومبلی، ایده آل ترین روش ها برای زندگی بخشیدن به یک مکان هستند. فراموش نکنید که گل ها و گیاهان سبز نمادی از زندگی و انرژی مثبت به شمار می روند.

گل ها و گیاهان تزئینی در اتاق نشیمن شاد و رنگی

  • بازسازی اشیاء قدیمی

اشیاء و مبلمان قدیمی ای که دیگر قابلیت استفاده ندارند را بازسازی کرده و مجددا از آن ها استفاده کنید. این اشیاء بازسازی شده همیشه ظاهری خاص و منحصر به فرد خواهند داشت و به مکان ظاهری متفاوت می بخشند. برای مثال یک چمدان قدیمی می تواند به میزی خاص و زیبا در اتاق نشیمن تبدیل شود و به شکلی تاثیر گذار ظاهر اتاق را تغییر دهد.

بازسازی اشیاء قدیمی

هر یک از این روش ها به تنهایی می تواند جلوه ای تازه به خانه شما بخشیده و به آن رنگ و انرژي اضافه کند. هم چنین این روش ها بسیار ساده بوده و نیاز به صرف هزینه و تلاش زیادی ندارند و به راحتی می توانید از آن ها برای زندگی بخشیدن به محیط زندگی خود استفاده کنید.

 

 

 

اتاق نشیمن شاد و رنگی

تحریریه پویانو