با پویانو همراه باشید تا با اتاق نشیمن مینیمالیستی

اتاق نشیمن به سبک مینیمال !

اتاق نشیمن به سبک مینیمال : در دکوراسیون داخلی سبکی وجود دارد که کاملا در جهت مخالف با پیشرفت تکنولوژی در حرکت است. در تمام لحظات زندگی ما تکنولوژی حضور دارد. گاهی وجود اشیاء متعدد در تمام خانه به نقطه ای می رسد که جایی برای خود ما باقی نمی ماند. حتی در هنگام حرکت کردن نیز باید مراقب باشیم که با وسیله ای برخورد نکرده و لوازمی را به زمین نیندازیم. در واقع به جای این که اشیاء با ما هماهنگ باشند، ما خود را با اشیاء موجود در خانه هماهنگ می کنیم. سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی دقیقا در همین زمان به ما کمک می کند. با پویانو همراه باشید تا با اتاق نشیمن به سبک مینیمال آشنا شوید:

سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی

سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی به شما کمک می کند تا تمام شلوغی ها را پشت سر بگذارید. این سبک در دکوراسیون باعث می شود تا انسان در خانه احساس راحتی داشته و از اشیاء اضافه دوری کند. سبک مینیمال تنها اشیاء مورد نیاز را در خانه قرار داده و فضایی ساده و راحت ایجاد می کند.

این سبک در سال های 2015 و 2016 به یکی از ترند های مطرح در دکوراسیون داخلی تبدیل شد، اما هم چنان به عنوان سبکی محبوب در دکوراسیون اتاق نشیمن پیش روی ما قرار دارد. در سبک مینیمال سادگی به عنوان یکی از قانون های اصلی به شمار می رود و رنگ سفید نیز به عنوان رنگ غالب این سبک شناخته می شود. سادگی در این سبک به قدری الویت دارد که حتی گاهی نیازی به رنگ کردن دیوار ها نیست. برای مثال دیوار های بتنی به عنوان یکی از ویژگی های سبک مینیمال شناخته می شوند. دیوار هایی با سنگ ها و ظاهر طبیعی هماهنگی زیبایی را با رنگ سفید در سبک مینیمال ایجاد می کنند. این سبک نه تنها برای دکوراسیون منزل، بلکه در دفاتر کاری نیز بسیار کاربرد دارد.

دیوار های بتنی به عنوان یکی از ویژگی های سبک مینیمال

استفاده از رنگ سفید در این سبک به انسان آرامش می بخشد. رنگ سفید به مکان عمق بخشیده و باعث ایجاد حس بی نهایت می شود. به همین دلیل در مکانی که دارای رنگ سفید است از گذراندن زمان خود احساس آرامش کرده و لذت بیشتری خواهید برد.

قاب عکس ها و آینه هایی با قاب های فلزی بر روی دیوار ها نیز فضایی بسیار شیک و دلنشینی را در اتاق نشیمن مینیمالیستی ایجاد می کنند. سعی کنید تا فضایی راحت در اتاق بسازید. از قرار دادن اشیاء اضافه در مکان دوری کرده و از مکان های خالی به عنوان فضایی دکوراتیو استفاده کنید. بر روی زمین نیز کاری که باید انجام دهید این است که با استفاده از فرش دکوراسیون اتاق را کامل کنید. می توانید از فرش ها و گلیم های دست بافت با طرح های بومی استفاده کرده و به فضا کمی احساس گرما ببخشید. انتخاب چنین فرشی برای کف ظاهری بسیار دکوراتیو ایجاد خواهد کرد.

کفپوش های چوبی، از کفپوش تراورتن

اگر می خواهید به فضایی گرم تر دست پیدا کنید، می توانید به جای استفاده از پارکت ، از کفپوش تراورتن استفاده کنید. از این کفپوش بیشتر برای خانه های ویلایی استفاده می شود و در فصل تابستان تحمل گرما را آسان تر می کند. هم چنین این کفپوش برای خانه هایی با سیستم گرمایشی از کف نیز بسیار مناسب است. با استفاده از کفپوش تراورتن بر روی سیستم گرمایشی از کف با پاهای برهنه راه بروید و لذت ببرید.

در سبک مینیمال معمولا از ترکیب تنها دو رنگ استفاده می شود. وجود رنگ های متعدد باعث خستگی مغز و چشم ها می شود، به همین دلیل از استفاده از رنگ های متعدد دوری کنید. با استفاده از ترکیب دو رنگ مانند رنگ های سفید و طوسی فضایی آرام بسازید. هم چنین می توانید در اتاق نشیمن مکانی مخصوص برای خود نیز طراحی کنید. مکانی که تنها برای راحتی و آرامش شما آماده شده باشد. مکانی که فشار عصبی را از شما دور کرده و باعث شود تا احساس آرامش کنید.

در سبک مینیمال معمولا از ترکیب تنها دو رنگ استفاده می شود.

در این سبک با کم ترین لوازم، دکوراسیونی مدرن در خانه ایجاد کنید. با کمک سبک مینیمال تفاوتی ندارد که خانه شما به چه اندازه باشد، در خانه ای کوچک نیز می توانید به فضایی باز و راحت دست پیدا کنید. برای این منظور تنها از لوازم مورد نیاز استفاده کنید و هر وسیله اضافه ای که کاربردی ندارد را از سالن دور کنید تا به فضایی آرام، ساده و دلباز برسید.

 

 

 

 

اتاق نشیمن به سبک مینیمال

تحریریه پویانو