اتاق خواب های زیبا به رنگ سفید !

اتاق خواب های سفید

اتاق خواب های زیبا به رنگ سفید !

اتاق خواب های سفید : رنگ ها در واقع یک بازی هستند که مغز و چشم ها با ما انجام می دهند، اما حتی اگر رنگ ها یک جادو و یا یک شوخی باشند نیز بیشتر از بسیاری از چیز هایی که می شناسیم و یا میبینیم در زندگی ما تاثیر گذار هستند. ما انسان ها در بسیاری از زمان ها متوجه نیستیم، اما رنگ های متفاوت با تاثیرات متفاوتی که دارند ما را هدایت کرده و گاهی اوقات باعث ناراحتی، گاهی باعث عصبانیت و گاهی باعث آرامش ما می شوند.

این شرایط تنها به تاثیر روانی رنگ ها مرتبط نمی شود. رنگ ها به غیر از تاثیرات گذرایی که بر روی تمام افراد ایجاد می کنند، احساسات منحصر به فردی را نیز در ما ایجاد می کنند که به تجربیات شخصی ما بستگی داشته و تنها مخصوص به خود ما است. این شرایط که به نوعی به حافظه بویایی نیز شباهت دارد، با یادآوری خاطرات تکراری و احساساتی که رنگ های متفاوت در ما ایجاد می کنند شکل می گیرد.

در مورد رنگ ها که به نوعی طعم و مزه زندگی هستند موارد بسیار بیشتری را می توان مطرح کرد. می توان در مورد هر رنگ صفحات طولانی و یا حتی کتاب نوشت و خواننده بدون هیچ خستگی ای آن را بخواند. اما در میان تمام این ها یک موضوع وجود دارد که هیچ بحثی در مورد آن نبوده و آن رنگ سفید است.

از نظر علمی رنگ سفید از ترکیب تمام رنگ ها ایجاد می شود و تقریبا در تمام انسان ها یک احساس مشابه را ایجاد می کند و در راس این احساسات تمیزی، سادگی، بهداشت و صداقت قرار دارد. به همین دلیل است که برای بسیاری از مواردی که با این صفات در ارتباط هستند، رنگ سفید به عنوان یک نماد شناخته می شود. زمانی که صحبت از طراحی داخلی می شود نیز تنها یک مکان وجود دارد که لازم است تمام این صفات در آن وجود داشته باشند و آن اتاق خواب است و این مکانی است که رنگ سفید بسیار مناسب آن خواهد بود. اگر می خواهید اتاق خوابی زیبا و به رنگ سفید داشته باشید این مطلب می تواند الهام بخش شما باشد. پس با پویانو همراه باشید:

اتاق خواب های سفید

  • اتاقی سرتاسر به رنگ سفید!

در دکوراسیون خانه مناطق بی شماری وجود دارند که در آن ها می توان از رنگ سفید استفاده کرد. با این وجود برخی نقاط هستند که در الویت بیشتری قرار دارند. اگر چه مکان هایی مانند سرویس بهداشتی و آشپزخانه که بهداشت از اهمیت بالایی در آن برخوردار است در استفاده از رنگ سفید سرآمد هستند، اما در میان اتاق های دیگر مکانی که بیشترین نزدیکی و ارتباط را با رنگ سفید دارد، اتاق خواب است. حتی در مکان های توریستی و هتل ها نیز انتخاب رنگ سفید نشانی از تمیزی و کیفیت به شمار می رود.

علاوه بر تمیزی و بهداشت، ویژگی هایی مانند آرامش بخشی و صداقت نیز باعث شده است تا سفید به رنگی مناسب برای اتاق خواب تبدیل شود. در یک اتاق خواب می توان در تمام نقاط آن، از سقف تا زمین، رو تختی ها و پرده ها از رنگ سفید استفاده کرد و اتاقی سراسر سفید رنگ را ایجاد کرد. می توان تنالیته های مختلف رنگ سفید را در کنار یکدیگر به کار برد تا فضایی سیال ایجاد شود. بدون شک چنین اتاقی می تواند تجربه خوابی آرام و سالم را به همراه داشته باشد.

اتاقی سرتاسر به رنگ سفید

  • رنگ آبی دوست نزدیک رنگ سفید!

این یک حقیقت است که رنگ سفید با تمام رنگ ها هماهنگی ای زیبا ایجاد می کند. اما در مکانی مانند اتاق خواب رنگ هایی مثل قرمز، مشکی و آبی، با رنگ سفید ارتباطی مناسب تری برقرار می کنند. ترکیب رنگ های آبی و سفید، احساسی از تابستان، آسمان آبی، گرما و دریا را در انسان زنده می کند. به همین دلیل استفاده از این ترکیب رنگی در اتاق خواب احساسی دلنشین را در شما ایجاد خواهد کرد.

رنگ آبی دوست نزدیک رنگ سفید

  • سفید عنصری برای ایجاد تعادل

یکی دیگر از ویژگی های رنگ سفید در طراحی داخلی این است که زمانی که در کنار رنگ ها، طرح ها و بافت های قدرتمند و پرمدعا قرار بگیرد، باعث ایجاد تعادل می شود. برای مثال اگر در مکانی مانند اتاق خواب از یک یا دو رنگ قدرمند مانند بنفش و مشکی استفاده شود، فضایی خسته کننده ایجاد خواهد شد که مناسب اتاق خواب نیست. رنگ سفید دقیقا در چنین شرایطی وارد عمل شده و به عنوان عنصری تاثیر گذار باعث ایجاد تعادل در فضای اتاق خواب می شود.

 

  • هماهنگی رنگ سفید و طرح های کلاسیک

طراحی های کلاسیک و رنگ های کلاسیک همیشه در ارتباطی مناسبی با یکدیگر قرار دارند. برای مثال بر روی یک کمد عتیقه و آنتیک هرگز رنگ آلبالویی را مشاهده نمی کنید. در اتاق خوابی که دارای طراحی ها و خصوصیات بی نظیر سبک کلاسیک است، رنگ سفید انتخاب مناسبی به شمار می رود. نتیجه چنین اتاقی فوق العاده خواهد بود. اتاق خوابی کلاسیک با رنگ سفید، در یک قرن دیگر نیز ارزش خود را مانند روز اول حفظ خواهد کرد.

هماهنگی رنگ سفید و طرح های کلاسیک

  • ترکیب زیبای رنگ سفید و صورتی پاستلی

اگر چه رنگ سفید دارای ویژگی ایجاد کنتراست است، اما یکی از ترکیب رنگی های زیبایی که ایجاد می کند با رنگ صورتی پاستلی است. رنگ هایی مانند کرم، بژ، خاکی روشن و رنگ های پاستلی ای مانند صورتی، بعد از رنگ سفید، پالت رنگی ای هستند که برای مکانی مانند اتاق خواب انتخاب مناسبی به شمار می روند.

ترکیب زیبای رنگ سفید و صورتی پاستلی

  • کاربرد رنگ سفید در مبلمان و اکسسوار ها

لوازم و مبلمانی که در اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرند معمولا یکی هستند؛ تخت خواب، تاج تخت، میز های پاتختی، کمد لباس (در صورت نبود اتاق لباس) ، میز آرایش و گاهی یک و یا دو آباژور از جمله لوازمی هستند که یک اتاق خواب استاندارد را تشکیل می دهند. بیشتر اوقات در این مبلمان و اکسسوار هایی که در اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرند نیز از رنگ سفید استفاده می شود. استفاده از رنگ سفید در مبلمانی که به راحتی کثیف شده و لکه را نشان می دهد نیز نشان دهنده تمیزی مکان است.

کاربرد رنگ سفید در مبلمان و اکسسوار ها

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک اتاق خواب باید داشته باشد، داشتن فضایی آرامش بخش است. ممکن است اتاق خواب شما دارای کمبود هایی باشد، حتی شاید لازم باشد که بر روی زمین بخوابید ولی باز هم اتاق خواب است، اما اگر در اتاق خواب آرامش وجود نداشته باشد کارکرد خود را به طور کامل از دست می دهد. برای داشتن یک اتاق خواب آرام نیز رنگ سفید بسیار کارآمد خواهد بود و انتخابی است که می توانید از نتیجه مثبت آن اطمینان کامل داشته باشید.

ایجاد فضایی آرامش بخش با رنگ سفید

  • توانایی ایجاد کنتراست در اتاق خواب های سفید

با وجود تمام ویژگی های رنگ سفید، ممکن است که اتاق خوابی به این رنگ مورد پسند همه افراد نباشد. با این وجود اتاق خواب مکانی مانند اتاق نشیمن نیست که بتوانید آزادانه هر رنگی را که می خواهید در آن به کار ببرید. به هر حال استفاده از رنگ سفید برای به نمایش گذاشتن تمیزی قابل مشاهده اجتناب ناپذیر است. برای این که از سفیدی کامل فرار کنید یکی از زیبا ترین کار هایی که می توانید انجام دهید ایجاد کنتراست است. البته برای ایجاد کنتراست نیز لازم است که رنگی مناسب برای اتاق خواب را انتخاب کنید.

رنگ آبی تیره و یا لاجوردی برای ایجاد کنتراست با رنگ سفید انتخاب مناسبی به شمار می رود. البته می توانید رنگ تیره دیگری متناسب با سلیقه شخصی خود نیز انتخاب کنید، اما مطمئن باشید که باز هم بهترین مکمل برای این رنگ تیره، رنگ سفید خواهد بود.

توانایی ایجاد کنتراست در اتاق خواب های سفید