اتاق خواب نوجوان : 5 قانون طلایی برای دکوراسیون اتاق نوجوان

قانون طلایی برای اتاق نوجوان

اتاق خواب نوجوان : 5 قانون طلایی برای دکوراسیون اتاق نوجوان

کودکان در حال رشد هستند و کم کم وارد نوجوانی می شوند. نوجوان ها دوست دارند که اتاق خواب خود را بر اساس شخصیت خود طراحی کنند. شما نیز می توانید به نوجوان خود کمک کنید. در طراحی اتاق نوجوان نکاتی وجود دارد که باید آن ها را در نظر داشته باشید. در این مطلب نکات طلایی که در دکوراسیون اتاق خواب نوجوان باید به آن ها توجه کنید بیان شده است. با پویانو همراه باشید:

قانون طلایی برای اتاق نوجوان

  1. فراموش نکنید که فرزند شما در حال رشد است

شاید زمانی که می خواهید در اتاق کودک خود تغییراتی ایجاد کنید، او همچنان به چشم شما یک کودک باشد، اما چه متوجه باشید و چه نباشید، کودک شما در حال رشد بوده و شخصیت او در حال شکل گیری است. به همین دلیل فراموش نکنید که دکوراسیون اتاق فرزند خود را نیز باید شبیه به اتاق یک نوجوان طراحی کنید. اکنون به جای این که با فرزند خود مانند یک کودک رفتار کنید، بزرگ شدن او را بپذیرید و نظر او را نیز برای دکوراسیون اتاق جویا شوید. اگر به علاقه و سلیقه فرزند خود توجه نکنید، او که زمان زیادی از روز خود را در اتاق خود سپری می کند، به جای احساس رضایت و لذت بردن از اتاق خواب، دچار حس نفرت به آن مکان خواهد شد.

  1. تعداد فرزندانی که از اتاق استفاده می کنند را در نظر بگیرید

یکی از نکات مهمی که در طراحی اتاق نوجوان باید در نظر داشته باشید این است که چند نفر از اتاق خواب استفاده می کنند. توجه به این موضوع در انتخاب مبلمان و لوازم دکوری موجود در اتاق خواب تاثیر گذار است. برای مثال زمانی که یکی از فرزندان شما به فوتبال علاقه مند است و فرزند دیگرتان طرفدار موسیقی است، باعث می شود تا لوازم دکوری متفاوتی را برای اتاق خواب خود انتخاب کنند. دختر یا پسر بودن آن ها تفاوتی ندارد، زمانی که لوازم بزرگتری مانند تخت خواب آن ها تفاوت زیادی با هم نداشته باشند جلوی بسیاری از مشکلات در آینده گرفته خواهد شد. در لوازم کوچک تر می توانید علاقه هر کدام از آن ها را در نظر گرفته و بر اساس سلیقه آن ها خرید کنید.

  1. 5 قانون طلایی برای دکوراسیون اتاقدختران نوجوان و یا پسر نوجوان ؟

جنسیت فرزند شما در دکوراسیون اتاق خواب بسیار حائز اهمیت است. اگر فرزند شما دختر است، رنگ ها، مدل تخت خواب و لوازم دکوری که تهیه خواهید کرد، نسبت به جنسیت پسر بسیار متفاوت خواهد بود. البته امروزه لوازم دکوری بسیاری طراحی شده و در بازار وجود دارند که متعلق به جنسیت خاصی نیستند و هم دختران و هم پسران آن ها را پسندیده و برای دکوراسیون اتاق هر دو جنسیت قابل استفاده هستند.

دختران نوجوان و یا پسر نوجوان ؟

جنسیت فرزند شما در دکوراسیون اتاق خواب بسیار حائز اهمیت

  1. سبک نوجوان و نوع ارتباط آن ها با اتاق خواب نوجوان

در طراحی دکوراسیون اتاق خواب نوجوان با در نظر گرفتن سبک زندگی فرزند خود، می توانید به یک تم و زمینه مناسب برای طراحی اتاق دست پیدا کنید. این تم می تواند بر اساس طبیعت، فیلم مورد علاقه، سینما، موسیقی، کتاب، حیوانات، سرگرمی و بسیاری از موارد مورد علاقه فرزند شما شکل بگیرد. قبل از انجام دکوراسیون موضوع مورد علاقه و توجه فرزند خود را در نظر گرفته و انتخاب مناسب را انجام بدهید. اگر نظر نوجوان خود را در طراحی اتاق خواب در نظر داشته باشید، او نیز از زمانی که در اتاق سپری می کند لذت برده و می تواند بر اساس علاقه خود در آن تغییراتی ایجاد کند.

سبک نوجوان و نوع ارتباط آن ها با اتاق خواب نوجوان

سبک نوجوان و نوع ارتباط آن ها با اتاق خواب نوجوان

  1. راحتی و کاربردی بودن لوازم موجود در اتاق خواب نوجوان

زمانی که به طراحی مناسب دست پیدا کرده و شروع به اجرای دکوراسیون مورد نظر می کنید، یک نکته بسیار مهم در پیش روی شما قرار دارد. چگونه می توانید اتاقی راحت و کاربردی برای فرزند خود بسازید؟ در مورد راحتی، تخت خواب، صندلی و فرش موجود در اتاق جایگاه بسیار مهمی دارند. این ها لوازمی هستند که فضای زیادی از اتاق را اشغال کرده و بیشترین کاربرد را دارند. به همین دلیل راحت بودن این لوازم بسیار حائز اهمیت است. در مورد کاربردی بودن اتاق نیز، اگر ابعاد اتاق کوچک است از ایده های جاسازی لوازم و تخت هایی که در زیر خود جای کافی برای نگه داری لوازم دارند استفاده کنید.

راحتی و کاربردی بودن لوازم موجود در اتاق خواب نوجوان

 

 

 

منبع: pinterest